اولین امتیاز را ثبت کنید!

زیبایی دندان با کامپوزیت؛ لبخندت را جذاب کن

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و درمانی است که توسط متخصص ترمیمی و زیبایی با مواد کامپوزیت در دندانپزشکی انجام می‌شود. درمان دندان ها با کامپوزیت تاکنون بسیاری از افرادی را که می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی لبخندی زیبا داشته باشند راضی نگه داشته است. در واقع زیبایی دندان با کامپوزیت بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد کامپوزیت دندان بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

زیبایی دندان‌ها دیگر فقط یک آرزو نیست و امروزه با کمک پیشرفت‌های دندانپزشکی می‌توانید دندان‌های زیبایی به دست آورید. کامپوزیت دندان یکی از کارهایی است که می‌توان برای زیبابب دندان انجام داد، سایر روش‌های حرفه ای مانند لمینت دندان و ارتودنسی موثر و به اندازه کامپوزیت دندان مفید است.
اگر این ترکیب به درستی روی دندان قرار گیرد، هیچ آسیبی نخواهد داشت. پوسیدگی دندان به عوامل زیادی مرتبط است.

 

کامپوزیت دندان چیست؟

نام دیگر کامپوزیت دندان، لمینت کامپوزیتی است که روی سطح خارجی دندان قرار می‌گیرد. این ماده دارای تناژهای مختلف رنگ سفید است. این بدان معنی است که شما می‌توانید رنگ کامپوزیت خود را بر اساس رنگ پوست یا سایر دندان‌های خود انتخاب کنید و طبیعی به نظر برسد. در واقع، شما می‌توانید رنگ دندان را از بین تناژهای مختلف از جمله رنگ‌های  سفید طبیعی و فوق العاده سفید انتخاب کنید.
ونیرهای کامپوزیت پوسته‌های نازکی از مواد کامپوزیت (رزین) هستند که مستقیماً توسط دندانپزشک زیبایی روی سطح خارجی و لبه‌های دندان اعمال می‌شود تا شکل و رنگ دندان‌ها را اصلاح کند.

زیبایی دندان با کامپوزیت

این مطلب را نیز از دست ندهید: جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

کاربرد کامپوزیت دندان چیست؟

ونیرهای کامپوزیت کاربرد زیبایی و درمانی دارند. از نظر زیبایی، این روش می تواند رنگ، شکل و فرم یا فاصله بین دندان هارا اصلاح کند. از نظر درمانی، کامپوزیت ونیرها یکی از درمان‌های ایده‌آل برای افرادی است که به دلایل مختلف مانند نقص مینای دندان یا سن و یا رنج دندان قروچه و حساسیت دندان‌ها، لبه‌های دندان ساییده شده است.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

به طور کلی کامپوزیت نیازی به تراشیده شدن ندارد اما در لمینت دندان‌ها باید کمی تیز شوند. کامپوزیت برای افراد محافظه کار که خواهان ساییدگی کمتری بر روی دندان‌های خود هستند بهترین است زیرا برگشت پذیر است.

کامپوزیت در مطب در یک مرحله ساخته می‌شود، اما لمینیت باید ایجاد و به آزمایشگاه ارسال شود، بنابراین زمان بیشتری می‌برد. به طور متوسط، زمان پردازش از تجزیه و تحلیل تا ساخت ماکت لمینت حدود 3 هفته طول می‌کشد.

از نظر استحکام و مقاومت لمینت نسبت به کامپوزیت دندان دوام بیشتری دارد. البته این بدان معنا نیست که نباید از لمینت مراقبت کرد. لمینت سرامیکی رنگ کمتری نسبت به کامپوزیت خود دارد که این به دلیل صیقل بودن سطح لمینت است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: جنس لمینت دندان که در دندانپزشکی از آن استفاده می کنند

ماندگاری زیبایی دندان با کامپوزیت

کامپوزیت ونیر تاریخ انقضا ندارد و طول عمر کامپوزیت ونیرها به مراقبت‌های بهداشتی و رژیم غذایی بیمار بستگی دارد.
در واقع کیفیت مواد مورد استفاده برای درمان و اصول کار دندانپزشکی در طول عمر دندان بسیار موثر است. اما پس از آن این شما هستید که باید مراقب سلامتی آنها باشید. مراقبت از دندان‌ها مانند زیبا کردن آنها است.
بر اساس مطالعات انجام شده عمر مفید کامپوزیت بین 5 تا 8 سال بوده و از نظر سلامت و تغذیه بیماران می‌تواند بیش از یک دهه دوام بیاورد.
علاوه بر این، کامپوزیت‌ها را می‌توان جلا داد. پولیش می‌تواند تا حد زیادی دندان‌های شما را ترمیم کند و اگر رنگ مربوط به مواد غذایی در کامپوزیت وجود داشته باشد، حذف می‌شود.
متخصص کامپوزیت نقش کلیدی در طول عمر کامپوزیت دارد.

حرف پایانی درمورد زیبایی دندان با کامپوزیت

دندان‌ها زیبا و لبخند جذاب هر چهره ای را متفاوت می‌کند. اما لبخند زیبا دیگر یک آرزو نیست و همه می‌توانند از علم دندانپزشکی زیبایی برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا بهره مند شوند. در دندانپزشکی از روش‌های مختلفی برای ترمیم و زیبایی دندان استفاده می‌شود که یکی از آنها کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت