سرم مو چیست؟ سرم مو اساساً یک روش مدرن برای درمان موهای شما است. با سرم مو به راحتی می توانید موهای خود را حالت دهید تا زیباتر به نظر برسند. قابل ذکر است که این محصول عمدتاً روی سطح مو
  • مو
  • 17 خرداد 1401
  • 1552
5/5 - (1 امتیاز)

سرم مو چیست و چه فایده ای برای موهای شما دارد؟

اگر موهای خشک، وز و شکننده دارید، اطرافیان شما سرم مو را توصیه می کنند و حالا می خواهید بدانید سرم مو چیست؟ همانطور که می دانید سرم مو برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن استفاده می شود. اگر موهای شما خشک و شکننده است، می توانید با موهای کوتاه به سرعت مشکل را برطرف کنید.
با این حال، ممکن است در مورد استفاده از این محصول شک داشته باشید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که چرا باید از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم برای آشنایی با ترکیبات، فواید سرم مو و خواص بهترین سرم مو، متن کوتاه زیر را مطالعه کنید.

سرم مو چیست؟

سرم مو چیست؟

سرم مو اساساً یک روش مدرن برای درمان موهای شما است. با سرم مو به راحتی می توانید موهای خود را حالت دهید تا زیباتر به نظر برسند. قابل ذکر است که این محصول عمدتاً روی سطح مو (پوست) اثر می گذارد و به عمق مو نفوذ نمی کند.
در واقع سرم یک لایه محافظ در اطراف خط مو تشکیل می دهد. این امر در برابر آسیب های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای آرایش مو و مواد شیمیایی) محافظت می کند. این سرم بافت مو را تقویت می کند و به آن درخشندگی بیشتری می بخشد و از وز شدن و انعکاس نور جلوگیری می کند.
علاوه بر این، استفاده از سرم موهای شما را صاف و بدون پوشش می کند. به طور خلاصه، سرم مو برای ایجاد سریع حالت مو طراحی شده است و می تواند جایگزینی برای نرم کننده های مختلف مو باشد.

سرم مو از چه موادی ساخته شده است؟

سیلیکون جزء اصلی سرم های مو موجود در بازار است. یک عنصر شیمیایی که یک لایه محافظ مانند پلاستیک در اطراف فولیکول مو تشکیل می دهد. به همین دلیل با استفاده از سرم مو، موهای شما نرم، ابریشمی و بدون برآمدگی می شود.
همچنین نور منعکس شده از مو را منعکس می کند. بنابراین باعث درخشندگی مو می شود. روغن موجود در سرم مو بسیار ملایم است. بنابراین باعث سبکی وزن و ریزش مو نمی شود. علاوه بر این، سیلیکون در نهایت تبخیر می شود و روی پوست سر باقی نمی ماند.
مواد دیگری نیز در سرم های مو مانند سرامیدها، اسیدهای آمینه و نرم کننده ها استفاده می شود. این مواد با حفظ رطوبت و پروتئین و کاهش شکستگی و ریزش مو باعث تقویت الیاف مو می شوند. نرم کننده موها را مرطوب، نرم و مراقبت می کند.

سرم مو چیست؟

چه کسانی باید از سرم مو استفاده کنند؟

سرم مو برای موهای خشک، آسیب دیده و مجعد استفاده می شود.
اکنون که می دانید سرم مو چیست، احتمالاً می خواهید بدانید که آیا استفاده از آن برای موهای شما مناسب است یا خیر. توجه به این نکته ضروری است که سرم مو به طور گسترده برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده می شود. زیرا این نوع مو تا شستشوی بعدی نیاز به محافظت از هر نظر دارد. به علاوه استفاده از سرم برای موهای شکسته و آسیب دیده مفید است. در واقع، این درمان جادویی برای همه انواع مو ایده آل است.

اگر متوجه شدید که موهایتان حتی پس از شستن مرتب آن ها نازک تر می شود، نرم کننده مو بخرید. اگر موهایتان به دلیل استفاده از مواد شیمیایی خشک و لرزان است و اگر موهایتان سفت است و به راحتی آسیب می بیند، روغن مو را امتحان کنید.

تفاوت روغن مو با سرم مو چیست؟

روغن ها و سرم های مو می توانند از نظر ظاهری مشابه باشند. گاهی اوقات نام این دو به جای هم استفاده می شود، اما بین این دو تفاوت وجود دارد:

روغن مو یک محصول مراقبتی مغذی و نرم کننده است. این محصول به عمق ساقه مو نفوذ کرده و سلامت داخلی آنها را بهبود می بخشد. از طرف دیگر سرم مو یک نرم کننده مو است. سرم روی ساقه مو قرار دارد و پوشش بیرونی را تشکیل می دهد. هدف از این پوشش بیرونی محافظت از مو و براق کردن آن است.

روغن مو عمدتاً از اسیدهای چرب تشکیل شده است که موها را نرم کرده و جایگزین چربی های موجود در آن می شود. روغن مو در واقع برای جلوگیری از آسیب مو ساخته شده است. با این حال، سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که استحکام کوتیکول های مو را افزایش می دهد. در نتیجه حالت طبیعی مو را حفظ می کند.

هر کسی می تواند از روغن مو استفاده کند. (البته روغن های سنگین مانند روغن زیتون می توانند نگهداری از انواع خاصی از موها را با مشکل مواجه کنند.) اما سرم مو برای موهای پرپشت، چروک و درهم مناسب تر است. با سرم موهایی مطیع، نرم و درخشان خواهید داشت.

بیشتر روغن‌های مو موهای شما را سنگین‌تر و نازک‌تر می‌کنند. موهای مجعد را مانند روغن زیتون سنگین و کدر می کند.) اما یک سرم موی سبک هرگز موهای شما را سنگین نمی کند. علاوه بر این، مواد سرم روی پوست سر باقی نمی ماند.

سرم مو چیست؟

این مطلب را نیز از دست ندهید: همه چیز راجع به پن شستشوی صورت

فواید سرم مو چیست؟

موهای شما روزانه در معرض نور شدید خورشید، رطوبت بیش از حد، آلاینده های مضر، مواد شیمیایی مضر و گرمای بیش از حد قرار می گیرند. می دانید که همه این موارد می تواند به موهای شما آسیب برساند.
شستن موها به از بین بردن ناخالصی های روی پوست سر کمک می کند، اما از مو در برابر آسیب های محیطی، شیمیایی و حرارتی محافظت نمی کند. به همین دلیل استفاده از سرم مو پیشنهاد شده است. در این مقاله خواندید که سرم مو چیست و چه موادی دارد.

فواید سرم مو به شرح زیر است:

1) از موها محافظت می کند
سیلیکون موجود در سرم مو یک پوشش محافظ پلاستیک مانند در اطراف فولیکول های مو ایجاد می کند. این پوشش در برابر آسیب عوامل محیطی مضر (نور خورشید، آلودگی، رطوبت و غیره)، فرآیندهای شیمیایی و اصلاح کننده های حرارتی مو محافظت می کند.
سرم آسیب مو را از بین می برد

2) ریزش مو را از بین می برد

تجزیه آمینو اسیدهای سرم مو با روشهای شیمیایی (فرش دادن دائمی، رنگ کردن و …). همچنین هنگام استفاده از ابزارهای صاف کننده مو از آسیب بیشتر به موهای شما جلوگیری می کند.

3) زیبایی مو را تامین می کند

سرم مو تابش نور را به مو منعکس می کند، در نتیجه بلافاصله پس از استفاده، حتی موهای رنگ پریده و کم رنگ نیز براق و زیبا می شوند.

4) گره های مو را از بین می برد

سرم مو با نرم کردن الیاف و بافت مو از فر شدن و وز شدن مو جلوگیری می کند.

5) کاهش ریزش مو

سرم تقویت کننده مو باعث تقویت مو می شود. بنابراین به میزان قابل توجهی تکه تکه شدن و ریزش مو را کاهش می دهد.

6) پیوند را بردارید

سرم مو محصولی سبک وزن و نچسب است. حتی سرم خانگی موهای شما را مانند روغن مو تغذیه و حفظ می کند.

سرم مو چیست؟

نحوه استفاده از سرم مو چیست؟

  • اگر موهای خشک و خاکستری دارید و می دانید سرم مو چیست، تصمیم گرفته اید این محصول را امتحان کنید. بنابراین مراقب باشید، باید یاد بگیرید که به طور منظم از آن استفاده کنید تا از مزایای ریزش مو بهره مند شوید:
  • یک نوع سرم مو بخرید که به بهترین وجه با موهای شما و ترجیحات شما مطابقت دارد. با کمی حوصله می توانید سرم موی خانگی خود را بسازید.
  • موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  • موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا مرطوب بماند.
  • در حالی که موهای شما هنوز کمی خیس است، موهایی به اندازه نخود را بردارید. به مدت 5 تا 6 ثانیه روی کف دست ها پخش کنید تا گرم شود.
  • سرم مو را به لبه ها، ساقه و انتهای موهای خود (پایین) بمالید.
  • موها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با نوک انگشتان سرم را روی تمام قسمت های مو پخش کنید.
  • برای پخش یکنواخت سرم از یک برس مو یا شانه معمولی استفاده کنید.
  • حالا موهایتان را هر طور که می خواهید نرم و ابریشمی طراحی کنید.
  • اگر سرم مو اسپری است، لازم نیست ابتدا آن را روی کف دست اسپری کنید. می توانید سرم را مستقیماً روی موها اسپری کنید و سپس به آرامی پخش کنید.
  • اگر به طور مرتب از سرم مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • برای بهترین نتیجه، سرم موی مناسب را بر اساس نوع، بافت، شکل و نیاز موهای خود انتخاب کنید.
  • مقدار کمی از محصول برای تهیه محصول کافی است، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سرم در کف دست شما در دمای مناسب است. زیرا در این صورت می توانید سرم را به طور یکنواخت روی موها بمالید.
  • همیشه هنگام شستن مو از سرم مو استفاده کنید. همچنین موهای شما باید کمی مرطوب شود تا جنبه های مفید سرم به راحتی به داخل مو نفوذ کند.
  • سرم مو را به پوست سر نزنید. در غیر این صورت ریشه موهای شما به هم می چسبد و آسیب می بیند.

کلام آخر

در این مقاله خواندید که سرم مو چیست و چه فوایدی دارد. پیشنهاد می کنیم مطالب آموزشی دیگر باریخت را از دست ندهید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت