سیگار پوست را سیاه می کند؟
5/5 - (3 امتیاز)

سیگار پوست را سیاه می کند؟

اگر آگاهی از مضرات سیگار به شما انگیزه نداده است که سیگار را ترک کنید، باید به فکر از دست دادن ظاهر خود باشید. استعمال دخانیات  طولانی مدت می تواند برای مو، دندان، پوست و غیره گران تمام شود. در این مقاله به سوال شما پاسخ می دهیم که آیا واقعا سیگار پوست را سیاه می کند؟

سیگار کشیدن باعث سیاهی زیر چشم می شود

تحقیقات نشان داده است که افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری کمتر می خوابند. هنگامی که نمی توانید به اندازه کافی بخوابید، ظاهر شما می تواند از بسیاری جهات بدتر شود. یکی از اثراتی که سریعتر از هر چیز دیگری خود را نشان می دهد، تیرگی زیر چشم ها به دلیل بی خوابی است.

سیگار پوست را سیاه می کند؟

افزایش خطر ابتلا به پسوریازیس

می تواند منجر به پسوریازیس در افرادی شود که یکباره سیگار نمی کشند، اما سیگار کشیدن به توقف آن کمک می کند. اگر روزی یک نخ سیگار بکشید، خطر ابتلا به این عارضه روی پوست 20 درصد افزایش می یابد. اگر به مدت 11 سال به همان میزان سیگار بکشید، خطر ابتلا به پسوریازیس تا 60 درصد افزایش می یابد. از سیگار برای جلوگیری از شرایط ناخوشایندی که در آن پوست قرمز و خارش می کند، استفاده کنید.

دندان های شما رنگ پریده است

احتمالاً قبلاً می دانید، فقط در آینه نگاه کنید.  دندان با نیکوتین موجود در سیگار می تواند به مرور زمان لکه دار شود و زرد و قهوه ای شود، اما اثرات سیگار به همین جا ختم نمی شود.
دود سیگار بافت های نرم و دندان ها را ضعیف می کند و باعث بیماری لثه می شود. در این صورت نه تنها دندان های شما زرد و تیره می شوند، بلکه می توانند برای مدت طولانی باعث افتادن دندان شما شوند.

سیگار چگونه پوست را سیاه می کند؟

 

یکی از شایع ترین مشکلات رنگ پریدگی پوست، تغییر رنگ پوست به خاکستری و از دست دادن تدریجی رنگش است. خون حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C است که برای ترمیم و محافظت از پوست آسیب دیده استفاده می شود، نیکوتین سیگار گردش خون را مختل می کند و دود آن سرشار از مونوکسید کربن است که اکسیژن را از بدن آزاد خواهد کرد. همه اینها دست به دست هم می دهند و به پوست و ظاهر شما آسیب می رسانند.

سیگار پوست را سیاه می کند؟

ممکن است زگیل داشته باشید، سیگار آن را بدتر می کند

مشکلات سیگار می تواند بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. محققان دریافتند که حدود 60000 زن در صورت سیگار کشیدن در معرض خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی هستند. این عفونت باعث ایجاد زگیل نیز می شود. مطالعات نشان می دهد زنان سیگاری چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا هستند.

خطر آب مروارید را افزایش می دهد

سیگار خطر آب مروارید را در افراد سیگاری که استرس دارند، افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که حتی پس از ترک، خطر همیشه بیشتر است.

سیگار با ایجاد لک پوست را سیاه می کند؟

 

ممکن است بثورات پوستی، خراشیدگی و تورم را تجربه کنید که همچنین می تواند باعث کاهش وزن دائمی برای برخی شود، اما سیگار کشیدن آن را بدتر می کند. نیکوتین موجود در سیگار به بافت همبند و الیاف پوست آسیب می رساند، پوست را ضعیف می کند و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می دهد. لک های تیره پوست را افزایش می دهد. بنابراین افراد سیگاری بیشتر احتمال دارد که لکه ها را روی پاها و ران های خود ببینند.

سیگار پوست را سیاه می کند؟

نازک شدن مو

افراد سیگاری اغلب موهای نازک و ضعیفی دارند زیرا سموم موجود در سیگار به DNA سلول های مو آسیب می رساند.
سیگار همچنین رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان سلولی تولید می‌کند که نه تنها موها را نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌کند، بلکه آن‌ها را خاکستری می‌کند. سیگار حتی میزان ریزش مو را در مردان دو برابر می کند. همچنین، این سنت شما را نشان می دهد.

سیگار با ایجاد ضعف و چروک پوست را سیاه می کند؟

 

سیگاری ها به دلیل قرار گرفتن منظم در معرض دود سیگار، اطراف دهانشان چین و چروک می شود، اما آسیب به همین جا ختم نمی شود. نیکوتین موجود در سیگار پوست را ضعیف می کند. و باعث ایجاد چین و چروک و تیرگی بیشتر در نواحی مختلف پوست از جمله پیشانی، چشم ها، گردن و سینه می شود. کارشناسان می گویند سیگار کشیدن پیری پوست را تسریع می کند. به همین دلیل است که حتی افراد سیگاری جوان دو سال بزرگتر از سن واقعی خود به نظر می رسند. ظهور لکه های ناشی از افزایش سن سیگار کشیدن سابقه طولانی در افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست دارد.

اما مطالعات نشان داده است که افراد سیگاری نیز بر روی پوست خود لکه های پیری ایجاد می کنند. سیگار کشیدن پوست را ضعیف می کند و باعث از دست دادن مواد مغذی مهم آن می شود. ناخن‌ها زرد می‌شوند علاوه بر لکه‌کردن دندان‌ها، ناخن‌ها و حتی انگشتان سیگاری‌ها به دلیل نیکوتین زرد می‌شوند. می توانیم بگوییم که واقعا سیگار پوست را سیاه می کند.

5/5 - (3 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت