ضد پیری پوست
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خوراکی های ضد پیری پوست و کلاژن ساز

کلاژنی که در هر جستجوی ضد پیری پوست و صورت می بینید و نامی تکراری برای شماست، همیشه در مکمل ها و داروها در بازار یافت نمی شود و مثل همیشه خداوند با طبیعت فوق العاده اش نیازهای ما را برآورده می کند. بنابراین آنها را بشناسید و مصرف کنید تا زیبایی و جوانی چهره خود را تا حد امکان حفظ کنید. لیست کاملی از غذاهای غنی از کلاژن را می توانید در این بخش از Moist Health پیدا کنید.

عصاره قلم ضد پیری پوست

استخوان ها حاوی بافت ژله ای هستند که با جوشاندن در آب آزاد می شوند و کلاژن در طیور و بوقلمون برای سلامت استخوان و پوست مفید است. به طور طبیعی طیور و حیوانات به صورت ارگانیک پرورش داده می شود.

سبزیجات برگ سبز

همه ما می دانیم که سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، اما ممکن است ندانیم که از تجزیه کلاژن جلوگیری می کنند. کلروفیل و ویتامین C موجود در گیاهان به افزایش کلاژن کمک می کند. علاوه بر این، کلروفیل دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ ضد پیری پوست

این باعث افزایش تولید کلاژن لیکوپن در میوه ها و سبزیجات می شود، بنابراین باید سعی کنید فلفل، سیب زمینی، هویج و گوجه فرنگی پخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

میوه های خانواده مرکبات

مرکبات حاوی ویتامین C هستند که به اتصال اسیدهای آمینه مورد نیاز برای کلاژن سازی و تشکیل پوست کمک می کند. ویتامین C از پوست در برابر سموم محافظت می کند و باعث تجزیه کلاژن می شود، بنابراین لیمو، پرتقال و انگور بخورید.

دانه کدو تنبل ضد پیری پوست

تخم کدو منبع خوبی از روی است و به عنوان یک آنتی بیوتیک برای کلاژن سازی عمل می کند. روی همچنین روند بهبودی را تقویت می کند و غشای سلولی سالم را حفظ می کند. روی در اسفناج، لوبیا قرمز، گردو و بادام وجود دارد.

ضد پیری پوست

تخم مرغ

یکی دیگر از منابع طبیعی کلاژن تخم مرغ، کلاژن موجود در زرده و زرده تخم مرغ است. علاوه بر این، تخم مرغ سرشار از گوگرد است که برای تولید کلاژن ضروری است.گوگرد به حذف سموم از بدن کمک می کند.

هویج

آنها نه تنها برای درمان آکنه، بلکه برای سنتز کلاژن نیز مفید هستند، زیرا دارای ویتامین A بالایی هستند. در واقع هویج به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، بازسازی کلاژن و افزایش جریان خون در پوست کمک می کند. مصرف هویج باعث کاهش تشکیل چربی می شود.

سیر

وقتی به دنبال منابع طبیعی کلاژن هستید، نباید سیر را رها کنید. در واقع سیر سرشار از اسید لیپوئیک، گوگرد و تورین است و می تواند به بازیابی کلاژنی که در طول سال ها از دست رفته است کمک کند. شما می توانید سیر را در بسیاری از غذاها داشته باشید.

ماهی

ماهی حاوی پرولین و گلیسین است اگر به کلاژن نیاز ندارید، دوباره ماهی بخورید زیرا التهاب امگا 3 و خواب کمک می کند و منبع ویتامین D است.
کلرلا: کرم رتینول غنی از ویتامین A کلرلا یک نوع طبیعی رتینول است که در پودرها و قرص ها برای افزایش تولید کلاژن یافت می شود.

ضد پیری پوست

اسپیرولینا

طبق تحقیقات، اسپرولینا نوعی جلبک سبز آبی است که می تواند به عنوان مکمل سلامتی مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری اسپرولینا علاوه بر اینکه سرشار از آهن است، دارای سطوح بالایی از گلیسین و مشتقات پرولین است. اسپیرولینا همچنین منبع اصلی مس، یکی از مهمترین مواد معدنی در تولید کلاژن است. تنها نقطه ضعف مکمل های غذایی این است که می توانند بسیار گران باشند و طعم خوبی ندارند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوامل پیری زودرس پوست را بهتر بشناسید

خوردن گوگرد

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از گوگرد کلاژن بیشتری تولید می کند. غذاهای با منشاء حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت، مرغ و محصولات لبنی منابع اصلی گوگرد هستند و برای تولید کلاژن مورد نیاز هستند. استفاده از گوگرد گیاهی نیز مهم است. برخی از منابع غنی سبزیجات، سیر، کلم بروکلی، پیاز، کلم بروکسل، کلم و غیره هستند.

ژلاتین

اگر به دنبال منابع طبیعی کلاژن هستید، چیزی بهتر از ژلاتین پیدا نخواهید کرد. در واقع ژلاتین نوعی کلاژن است که از پختن بافت همبند حیوانات به دست می آید. سپس کلاژن جدا شده و خشک می شود. علاوه بر این، ژلاتین به راحتی هضم و جذب می شود. هنگام خرید ژلاتین به کیفیت آن توجه کنید. ژلاتین گیاهی بخورید.

ضد پیری پوست

روغن زیتون سبز و سیاه

روغن زیتون یکی از بهترین راه ها برای بهبود پوست است. زیتون سیاه یا زیتون سبز سرشار از گوگرد است و گوگرد برای درمان برخی بیماری های پوستی مانند درماتیت استفاده می شود. آلوئه ورا به کاهش آکنه، خارش پوست و جلوگیری از خارش پوست کمک می کند.
آکنه شایع ترین شکل بثورات پوستی است که در اثر جوش های سرسیاه، آکنه و بثورات پوستی ایجاد می شود. گوگرد را در اکثر محصولات پوستی مانند صابون ها و لوسیون ها، پاک کننده ها دریافت کنید. علاوه بر این، متابولیسم را افزایش می دهد.

دانه کتان و گردو ضد پیری پوست

بذر کتان منبع اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است. از آنجایی که سلول های پوست با لایه ای از چربی پوشانده شده اند، لایه چربی ضخیم تر می شود و به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش خطر بیماری قلبی و رشد مغز کمک می کند.
اشعه ماوراء بنفش بیش از حد باعث تغییرات ژنتیکی می شود که می تواند منجر به سرطان پوست شود. شما باید غذاهای سرشار از امگا 3 بخورید که باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست می شود. فلوکسید همچنین سرشار از گوگرد است که برای تشکیل کلاژن ضروری است.

لیمو و پرتقال

ویتامین C در پرتغال، لیمو باعث افزایش تولید کلاژن می شود. در واقع ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند آسیب حیاتی و ریشه را کاهش دهد. سایر منابع ویتامین C عبارتند از چوب صاف، نی، آناناس و انبه. ویتامین C به طور طبیعی آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

محصولات سویا ضد پیری پوست

جنستئین یک هورمون گیاهی است که در سویا یافت می شود و در بهبود تولید کلاژن موثر است.

ضد پیری پوست

کلم

انواع مختلفی از کلم وجود دارد آنتی اکسیدان هایی مانند تیوسیانات، لوتئین و ساگزانتین درخشندگی پوست را افزایش می دهند. کلم همچنین حاوی اسید فولیک، فیبر، ویتامین B، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منگنز است. ویتامین K همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

سیب زمینیها

یکی از دلایل اصلی پیری پوست رادیکال های آزاد هستند که بافت های پوست را تجزیه می کنند این آنتی اکسیدان ها به خنثی شدن رادیکال های آزاد کمک می کنند. آلو سرشار از آنتی اکسیدان است. بنابراین روزانه 5 تا 6 عدد آلو بخورید. در واقع، آلو به عنوان یکی از بهترین منابع کلاژن شناخته شده است.

بوقلمون ضد پیری پوست

بوقلمون علاوه بر بهبود پوست، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، خشکی و التهاب را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد و خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد، اگر می خواهید کلاژن را افزایش دهید، 2 تا 3 بار در هفته بوقلمون بخورید.

آووکادو

روغن آووکادو ناخالصی ها را کاهش می دهد و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند امگا 3 از سرطان پوست جلوگیری می کند.

ماهی سالمون

روی، امگا 3، پروتئین موجود در ماهی برای حفظ سلامت و مرطوب نگه داشتن پوست؛ جوانسازی پوست موثر است.

گوجه فرنگی ضد پیری پوست

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C است که از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.
بنابراین
توت فرنگی، زغال اخته و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که از تجزیه کلاژن جلوگیری می کنند. علاوه بر محافظت از پوست، از علائم پیری نیز جلوگیری می کند.

چای

چای منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند با آبرسانی به پوست به حفظ سلامت سلول های پوست کمک کند.

بادام زمینی

لوبیا حاوی اسیدی است که به عنوان یک عامل ضد پیری شناخته می شود، این اسید می تواند آب را حفظ کرده و چین و چروک را کاهش دهد. علاوه بر این، اسید می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد، پوست را صاف و مرطوب نگه می دارد، پوست را سفت می کند، رشد سلول های پوست را افزایش می دهد، سنتز کلاژن را افزایش می دهد و باعث سلامت مفاصل می شود.

میسلار واتر چیست؟

چای سفید

طبق تحقیقات، چای سفید به محافظت از پروتئین های پوست، به ویژه کلاژن کمک می کند. همچنین از فعالیت آنزیم هایی که کلاژن را می شکنند و باعث التهاب می شوند، جلوگیری می کند.

علف ضد پیری پوست

علف همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به محافظت از بافت چربی اطراف سلول های پوست کمک می کند. این غذاها به کاهش التهاب کمک می کنند و اسیدهای آمینه ضروری را برای حفظ ثبات پوست فراهم می کنند.

شکلات ضد پیری پوست

جریان خون را در پوست افزایش می دهد و از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

هلو

آنها به عنوان عصاره های گیاهی شناخته می شوند و منبع عالی کلاژن هستند که نمی توانید از دست بدهید. آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن کشف شده است.

عسل

منبع دیگر کلاژن عسل با مصرف روزانه خواص درمانی دارد. آلوئه ورا به فرآیند بازسازی سلول های پوست و تشکیل پروتئین های کلاژن سالم کمک می کند.

مکمل های کلاژن ضد پیری پوست

بنابراین مواد مغذی به راحتی توسط بدن جذب نمی شوند. توصیه می شود همزمان با افزایش مصرف کلاژن، غذاهای غنی از کلاژن اضافه کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت