عوارض خوابیدن با آرایش
5/5 - (1 امتیاز)

عوارض خوابیدن با آرایش

حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی شب ها به دلیل تنبلی، خستگی یا دلایل دیگر آرایش خود را پاک نکرده باشید. همه ما می دانیم که عوارض خوابیدن با آرایش زیاد است. اما آیا از آسیب هایی که این بی احتیاطی به پوستمان وارد می کند آگاه هستیم؟

 

عوارض خوابیدن با آرایش چیست؟

آیا می دانید خوابیدن با آرایش چقدر برای پوست شما مضر است؟ در ادامه با ۷ مورد از مهمترین این معایب آشنا خواهید شد.

عوارض خوابیدن با آرایش

جوش زدن صورت

خوابیدن با آرایش می تواند کثیفی و سلول های مرده پوست را روی سطح پوست شما جذب کند، منافذ را مسدود کند و باعث التهاب و جوش های مزمن شود. جوش های صورت یکی از بدترین چیزهایی است که هر خانمی می تواند تجربه کند. متأسفانه پاک نکردن آرایش قبل از خواب روی صورت تأثیر منفی می گذارد.

 

کدر شدن رنگ پوست

اگر صبح با پوست تیره از خواب بیدار می شوید، آلودگی، خواب و آرایش باعث این امر می شود. یکی از معروف ترین متخصصان پوست می گوید:

چربی و سلول های مرده پوست در بیرونی ترین لایه های پوست در طول شب با بالش در تماس هستند و جریان خون طبیعی را در آن لایه پوست کاهش می دهند. پاکسازی و لایه برداری منظم برای تشکیل سلول های جدید پوست ضروری است و به روند طبیعی ترمیم پوست اجازه می دهد مسیر خود را طی کند.

 

اگر آکنه وجود داشته باشد، وضعیت بدتر می شود

پاکسازی پوست گام مهمی در روال زیبایی هر فرد است. مخصوصا برای افرادی که پوست چرب دارند. برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، خواب با آرایش می تواند شرایط پوستی را بدتر کند.

عوارض خوابیدن با آرایش

باعث ایجاد چین و چروک

 

آرایش صورت بر روی رادیکال های آزاد موجود در محیط اعمال می شود که می تواند منجر به آلودگی محیطی شود. بنابراین، خوابیدن با آرایش و پاک نکردن آن می تواند به پوست شما با این آلودگی های مضر آسیب برساند. رادیکال های آزاد کلاژن را تجزیه می کنند. با گذشت زمان، شکستن کلاژن می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و پیری زودرس پوست شود.

 

ممکن است در معرض خطر عفونت باشید

اگرچه خوابیدن با آرایش به خودی خود نمی تواند باعث عفونت شود، اما اگر از قبل یک بیماری پوستی مانند آکنه دارید، می تواند دلیل عفونت شود.  فراموش نکنید که پوست شما اولین خط دفاعی در برابر عفونت است.

عوارض خوابیدن با آرایش

ایجاد بثورات پوستی

لوازم آرایش اغلب حاوی محرک هایی مانند رنگ و عطر هستند. اگر این تحریکات برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، می توانند باعث التهاب شوند. پوست شما از خواب برای تسکین عوامل استرس زا در طول روز استفاده می کند. علاوه بر این، زمان خواب زمانی است که سلول های پوست بازسازی می شوند.

 

خوابیدن با آرایش برای سلامت چشم مضر است

خوابیدن با آرایش می تواند به حساس ترین قسمت صورت یعنی چشم ها آسیب برساند. خوابیدن با آرایش چشم شما را در معرض خطراتی مانند عفونت چشم یا قرمزی چشم و تحریک قرنیه قرار می دهد. این اتفاقات می تواند نتیجه چسبیدن ذرات آرایش به پوست چشم شما باشد.

 

عوارض خوابیدن با آرایش

جلوگیری از عوارض خوابیدن با آرایش

 

راه حل ساده است به یک روال پوستی متعهد شوید. هورمون هایی مانند هورمون رشد و ملاتونین در خواب عمیق افزایش می یابد. پاک کردن آرایش و استفاده از یک مرطوب کننده مفید روی پوست به انجام فرآیندهای ترمیم و بازسازی سلول های پوست کمک می کند.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله به برخی از مهم ترین مضرات خواب با آرایش اشاره کردیم. آیا می دانید بی احتیاطی، تنبلی ساده یا هر بهانه دیگری می تواند با پوست شما چه کند؟ پاک کردن آرایش تنها چند دقیقه از وقت شما را می گیرد. اما در عوض سلامت و شادابی پوست را به شما می دهد. برای سلامت پوست و چشمان خود ارزش قائل باشید و هر شب قبل از خواب آرایش را پاک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت