عوارض لیزر پوست درمان های لیزری پوست مانند سایر درمان های پوستی می تواند معایبی داشته باشد. اینها شامل تورم، خارش یا التهاب پوست است. تورم پوست از عوارض لیزر پوست بعد از لیزر ممکن است پو
اولین امتیاز را ثبت کنید!

عوارض لیزر پوست چیست؟

جوانسازی پوست با لیزر فواید زیادی دارد و در بین افراد زیادی رواج پیدا کرده است. علاوه برفواید، نقاط ضعف و عوارض احتمالی ب آنها را نیز باید در نظر بگیریم. در ادامه مطلب با عوارض احتمالی اشعه لیزر بر روی پوست آشنا خواهیم شد.

لیزر چگونه کار می کند؟

لیزر سلول های ناخواسته آسیب دیده پوست را با تابش نور پرانرژی به آنها می کشد و پوست را برای رشد سلول های جدید تحریک می کند. بنابراین، استفاده از لیزر پوست، پوست شما را روشن تر و شفاف تر می کند و پوست شما را جوان تر می کند. لیزر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لکه های قهوه ای، آکنه و آکنه، ترک های پوستی، کلواسما و لکه های پوستی استفاده می شود. به این روش جوانسازی یا لایه برداری پوست با لیزر می گویند.

عوارض لیزر پوست درمان های لیزری پوست مانند سایر درمان های پوستی می تواند معایبی داشته باشد. اینها شامل تورم، خارش یا التهاب پوست است. تورم پوست از عوارض لیزر پوست بعد از لیزر ممکن است پو

عوارض لیزر پوست

درمان های لیزری پوست مانند سایر درمان های پوستی می تواند معایبی داشته باشد. اینها شامل تورم، خارش یا التهاب پوست است.

تورم پوست از عوارض لیزر پوست

بعد از لیزر ممکن است پوست شما متورم و قرمز شود و احساس خارش داشته باشید. اگر این علائم را دارید، نگران نباشید، این علائم در عرض چند روز از بین خواهند رفت. با درمان موثرتر، قرمزی می تواند شدید باشد و چند هفته طول بکشد.

حساس شدن

بسته به نوع لیزر درمانی که انجام می دهید، ممکن است احساس سوزش در ناحیه زیر لیزر داشته باشید. در این صورت نگران نباشید، زیرا پس از چند روز احساس سوزش از بین می رود. با کمپرس سرد می توانید دمای احساس را کاهش دهید.

عوارض لیزر پوست

عفونت های پوستی

عفونت پوست یکی از شایع ترین اما بی دردسر ترین انواع عوارض لیزر موهای زائد پوست است. بسیاری از پزشکان پس از جوانسازی پوست با لیزر برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کنند.

پوست خشک از عوارض لیزر پوست

بسته به نوع پوست شما، ممکن است پس از لیزر، پوست خشکی داشته باشید. س از خشکی پوست، علائم آکنه ممکن است همچنان روی پوست شما وجود داشته باشد.

 ممکن است رنگدانه های پوست را تغییر دهد

یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین پوست، لیزر درمانی است. اما همه نتایج یکسانی ندارند. به همین دلیل مهم است که قبل از درمان با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگر لیزر برای پوست شما مناسب نباشد، می تواند رنگدانه های پوست را افزایش دهد (پوست را تیره کند) یا پوست را نرم کند (رنگدانه های پوست را کاهش دهد).

عوارض لیزر پوست

اکتروپیون پلک از عوارض لیزر پوست صورت است

برخی از لیزرهای تهاجمی که در نزدیکی پلک پایین انجام می‌شوند، می‌توانند باعث چرخش پلک به سمت بیرون شوند و سطح داخلی پلک را نمایان کنند. اگرچه این نادر است، اما باید این را بدانید. در صورت داشتن این مشکل به جراحی نیاز خواهید داشت.

پوست چرب

این اتفاق از عوارض نادر لیزر پوست است. اما اگر این اتفاق بیفتد، شدید خواهد بود. این عارضه در لیزرهای غیر ابلیاتیو بیشتر دیده می شود.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: درمان پوست مرغی، آیا پمادی وجود دارد؟

احساس ترک بر روی پوست از عوارض لیزر پوست

پس از دریافت درمان ترک های پوستی ممکن است در محل درمان ایجاد شوند. اگر چنین است، نگران نباشید. کشش پوست طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود.

حساسیت پوست به آفتاب

همانطور که گفته شد، لیزر سطوح بالایی از گرما را منتشر می کند تا سلول های مرده و آسیب دیده را از بین ببرد و باعث رشد سلول های جدید و سالم شود. به همین دلیل است که پوست روشن تر به نظر می رسد. پس از درمان، توصیه می کنم تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار بگیرید و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض لیزر پوست

راش زیر پوستی از عوارض لیزر پوست

آکنه یکی دیگر از عوارض شایع جوانسازی پوست با لیزر است. معمولاً به دلیل استفاده شدید از کرم ها و لوسیون ها پس از لیزر درمانی ایجاد می شود. به طور کلی افرادی که پوست حساس و حساس دارند نباید تحت این درمان قرار گیرند.

احتمال عود مشکلات پوستی

اگرچه لیزر در سفید کردن و صاف کردن پوست بسیار موثر است، اما این تضمینی برای موفقیت مداوم آن نیست. گاهی اوقات یک مشکل پوستی ممکن است عود کند و ممکن است دوباره نیاز به لیزر داشته باشید.

آیا لیزر درمانی مضر است؟

عواملی مانند حساسیت دارویی و مشکلات پزشکی، مانند جراحی قبلی و استفاده از برخی داروها، می توانند بر نتایج درمان تأثیر بگذارند یا احتمال عوارض درمان را افزایش دهند. بنابراین، قبل از درمان، مطمئن شوید که با یک متخصص صحبت کرده اید و در مورد مشکلات پزشکی خود یا داروهایی که مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض لیزر پوست

آخرین سخن

در نهایت باید توجه داشت که پوست براق یا براق با لیزر اگر توسط یک متخصص انجام شود به طور کلی بی خطر است. با این حال، برخی از عوارض مانند مواردی که در بالا ذکر شد ممکن است گهگاه رخ دهد، اگرچه بعید است که رخ دهد. بهتر است قبل از انجام هر اقدامی در خصوص عوارض جوانسازی پوست با لیزر با پزشک خون مشورت کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت