اولین امتیاز را ثبت کنید!

عوارض وحشتناک تاتو لب چیست؟

کلمه تاتو ریشه تاهیکی دارد و به تزریق  رنگ زیر پوست اشاره دارد. خالکوبی یک عمل باستانی است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می‌رسد. لوازم آرایشی یا میکرودرم از اواخر دهه 1970 در بین مردم بسیار رایج شده است. میکروبلیدینگ به صورت ظاهری بهتر می‌بخشد و تقارن و مشکلات زیبایی را کاهش می‌دهد. همچنین برخی از خانم‌ها دارای ناتوانی‌های بینایی یا جسمی برای آرایش کردن صورت هستند، بنابراین میکروپیگمنتیشن یک گزینه معقول برای آنها است. آرایش دائمی شامل خط چشم، سایه و قاب ابرو، تاتو لب و خط لب است. اما گاهی اوقات عوارضی مانند عوارض تاتو لب نیز دیده می‌شود.

خالکوبی نیز به عنوان نوعی درمان استفاده می‌شود، به عنوان مثال برای پوشاندن جای زخم و بخیه، برای پوشاندن آلوپسی، برای پر کردن شکاف، برای ترمیم لب‌های نامتقارن و غیره.

تاتو لب

تاتو لب

متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از آرایشگران به تاتو می‌پردازند و تاتو لب، خط چشم  و خط لببه یکی از منابع اصلی درآمد آرایشگران تبدیل شده است. هر روز یک روش جدید معرفی می‌شود. تاتو لب این روزها بسیار محبوب است، از رنگ قرمز برای رنگ کردن لب‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر این نوع خالکوبی ها بیشتر از خالکوبی های بدن است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: ابروی کرکی چیست؟ چگونه آن را ایجاد کنیم؟

شایع‌ترین عوارض تاتو لب:

 پشیمانی

بزرگ‌ترین مشکل بعد از انجام تاتو احساس پشیمانی است. گاهی بعد از مدتی فرد تصور می‌کند که این تاتو دیگر زیبا نیست و می‌خواهد از شر آن خلاص شود، اما این پاک کردن مساوی است با ظهور بسیاری از مشکلات.

به طور کلی عوارض تاتو عبارتند از: تحریک، آلرژی، عفونت، مشکلات پوستی و سوزش.

عوارض تاتو لب

آلرژی

این حساسیت با علائمی مانند قرمزی و خارش خود را نشان می‌دهد. اگر متوجه این علائم شدید، باید فوراً با یک متخصص پوست تماس بگیرید. گاهی اوقات، سال‌ها پس از انجام تاتو، پوست اطراف ناحیه خالکوبی متورم و قرمز می‌شود که به آن واکنش آلژیک می‌گویند. علاوه بر این، احتمال یک واکنش سارکوئیک وجود دارد که می‌تواند سیستم ایمنی را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد و حتی باعث تورم غدد لنفاوی در ریه‌ها و ایجاد بیماری به نام سارکوئیدوز شود که بسیار جدی است. با این حال، مردم باید توجه داشته باشند که عوارض جانبی خالکوبی ممکن است حتی سال‌ها پس از انجام تاتو برای فرد اتفاق بیفتد.

استتار به معنای پاک کردن نیست

در بیشتر موارد، افراد از همان رنگ پوست به عنوان پوششی برای خالکوبی استفاده می‌کنند و وانمود می‌کنند که خالکوبی را پاک کرده اند، اگر فقط رنگ پایه را استتار کرده باشند، زمانی که شخص از برنزه یا کرم (رنگ پوست) برای پاک کردن خالکوبی استفاده می‌کند. در صورت استفاده از خالکوبی نمی‌تواند از لیزر معمولی برای پاک کردن آن استفاده کرد، زیرا اکسیدها در تماس با لیزر تغییر رنگ می‌دهند و گاهی سیاه می‌شوند و تغییر رنگ در عرض چند روز آشکارتر می‌شود.

عوارض تاتو لب

کبودی لب‌ها در اثر تاتو

یکی دیگر از عوارض جانبی رایج تاو لب، کبودی است. این کبودی دلایل مختلفی دارد.

  • فشار بالای دست
  • استفاده مکرر از بی حسی تاتو در طول کار
  • عدم توجه به ترکیب رنگ صحیح
  • عمق سوزن نادرست

سخن پایانی

در گذشته، مردم به دلیل فرقه و ارزش‌های مذهبی و یا برای بیان یک ایده خاص، تاتو می‌کردند. اما در سال‌های اخیر تاتوها جذابیت بیشتری پیدا کرده اند و بسیاری از جوانان در قسمت‌های دیگر بدن خود خالکوبی می‌کنند. اگرچه این کار ساده به نظر می‌رسد، اما می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای آنها به همراه داشته باشد و مشکلات سلامتی زیادی را ایجاد نماید.
امروزه مشکلات و عوارض تاتو لب فراگیر شده است، اما به نظر می‌رسد این روزها جوانان آگاه شده اند و سلامت خود را با خالکوبی به خطر نمی‌اندازند. کسانی که قبلاً خالکوبی کرده اند سعی کرده اند این طرح‌ها را از بدن خود پاک کنند، اما پاک کردن خالکوبی فرآیندی طولانی است و می‌تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت