5/5 - (2 امتیاز)

12 عاملی که سبب قرمزی پوست صورت می شود

قرمزی خفیف پوست صورت به ندرت یک مشکل جدی است. البته از نظر کاهش اعتماد به نفس و به طور کلی می تواند آثار و عواقبی فراتر از روابط و شغل فرد داشته باشد. اگر هنوز پوستتان قرمز است، باید این مشکل را پیگیری کرد، زیرا ریشه قرمزی پوست صورت می تواند در بیماری های جدی تری باشد. اگر قرمزی پوست همراه با سوزش و درد در چشم یا ضخیم شدن پوست در ناحیه بینی باشد، احتمال اختلال بینایی، تغییر شکل پوست و یا انسداد مجاری تنفسی وجود دارد.

علائم قرمزی پوست صورت چیست؟

  • قرمزی در ناحیه گونه ها و روی استخوان بینی
  • رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های کوچک روی گونه‌ها و بینی دیده می‌شوند.
  • زبری، جوش روی پوست با احساس خارش ناراحت کننده
  • تخریب پوست، زبری پوست، ضخیم شدن پوست به خصوص در ناحیه بینی
  • قرمزی چشم، اشک ریزش و تحریک این ناحیه

Facial redness

قرمزی پوست می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در این مقاله سعی داریم شما را با 12 عاملی که سبب قرمزی پوست صورت می شود آشنا سازیم:

آفتاب سوختگی

طبق تحقیقات، آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین علل قرمزی پوست است. معمولاً اگر برای مدت طولانی بدون محافظت (مانند ضد آفتاب) زیر نور آفتاب بمانید دچار آفتاب سوختگی خواهید شد. در واقع اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست آسیب می رساند. به خصوص اگر دچار حساسیت به نور خورشید باشید.

سوختگی های دیگر

به غیر از آفتاب سوختگی، عوامل دیگری نیز باعث سوختگی پوست می شوند. هر یک از این سوختگی ها می تواند باعث ایجاد بثورات پوستی شود. این سوختگی ها عبارتند از:

  • سوختگی های حرارتی: این سوختگی ها در اثر تماس پوست با اجسام داغ، شعله های آتش، بخار و مایعات داغ ایجاد می شوند.
  • سوختگی های شیمیایی: قرار گرفتن پوست در معرض مواد شیمیایی تحریک کننده قوی مانند سفید کننده ها، اسیدها و مواد شوینده می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود.
  • سوختگی های الکتریکی: این نوع سوختگی زمانی رخ می دهد که جریان الکتریکی با پوست تماس می گیرد.
  • سوختگی های اصطکاکی: این نوع سوختگی ها زمانی اتفاق می افتد که پوست به طور مکرر بر روی سطح یا ماده ناهموار ساییده شود.
  • سوختگی ناشی از تشعشع: قرار گرفتن در معرض اشعه باعث آسیب پوست و قرمزی و سوختگی می شود.

درماتیت

درماتیت یا اگزما یک بیماری پوستی است که اغلب باعث خارش و قرمزی می شود.

درماتیت بستگی به این که کدام نوع از انواع اگزما باشد، همچنین می تواند علائم دیگری داشته باشد مانند:

  • تاول های پر از مایع
  • کهیر که دارای لکه های خارش دار، متورم و قرمز است
  • پوسته پوسته شدن یا برآمده شدن پوست
  • رنگ پوست تغییر می کند

Facial redness

عرق سوز شدن

عرق سوز شدن یا گرمازدگی به دلیل تحریک پوست در محیط گرم و مرطوب رخ می دهد. این وضعیت باعث خارش، قرمزی پوست و ایجاد بسیاری از برجستگی های کوچک قرمز رنگ می شود. ممکن است در نواحی از پوست خود که عرق می کنند احساس ناراحتی، سوزش و گزگز داشته باشید. سوزش عرق معمولاً در نواحی از بدن مانند چین‌ها یا آرنج‌ها، جایی که چین‌های پوست بیشتر است رخ می‌دهد.

فولیکولیت

فولیکولیت یک بیماری شایع است که در آن فولیکول های مو ملتهب می شوند. این التهاب معمولاً در اثر عفونت باکتریایی یا قارچی ایجاد می شود. فولیکولیت باعث ایجاد دسته های کوچکی از برجستگی های قرمز در اطراف ریشه آسیب دیده می شود که ممکن است خارش داشته باشد. ممکن است ناحیه مذکور نسبت به لمس حساس باشد و احتمال ایجاد تاول در آن ناحیه وجود داشته باشد.

آکنه روزاسه

اما روزاسه چیست؟ این عارضه بیماری است که معمولا منجر به قرمزی پوست صورت می شود. این بیماری معمولاً با شعله ور شدن پوست شروع می شود که در آن پوست به طور موقت قرمز می شود. اگر روزاسه پیشرفت کند، مدت قرمزی پوست شما طولانی تر و حتی ممکن است دائمی باشد. سایر علائم روزاسه شامل لکه ها و احساس سوزش در نواحی آسیب دیده است. با درمان روزاسه قرمزی پوست خوب می‌شود.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که باعث تولید بیش از حد سلول های جدید پوست می شود. تولید بیش از حد این سلول ها باعث ایجاد لکه های قرمز، خشک و پوسته پوسته شدن پوست با فلس های نقره ای می شود. این عارضه بیشتر در آرنج، زانو یا پوست سر دیده می شود، اما می تواند در هر قسمتی از بدن ظاهر شود.

زونا

زونا یک عفونت ویروسی است که باعث ایجاد بثورات قرمز یا تاول روی پوست می شود. این جوش‌ها معمولاً در قسمت بالایی بدن ظاهر می‌شوند، اما می‌توانند هر قسمتی از بدن مانند صورت و چشم‌ها را درگیر کنند. زونا معمولا با احساس سوزش یا گزگز شروع می شود که در برخی موارد بسیار دردناک است. گاهی اوقات تاول های پر از مایع می توانند در یک طرف بدن ایجاد شوند.

لوپوس

لوپوس یک بیماری مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به اندام ها و بافت های بدن شما حمله می کند. این وضعیت می تواند هر قسمت از بدن را درگیر کند. برخی از افراد مبتلا به لوپوس دچار بثورات پوستی روی صورت، گردن و پوست سر می شوند و پوست قرمز و خارش دار است.

حساسیت دارویی

واکنش های آلرژیک ممکن است پس از مصرف برخی داروها رخ دهد. این داروها عبارتند از:

  • پنی سیلین آنتی بیوتیک است
  • داروهای ضد صرع
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن
  • داروهای شیمی درمانی

سلولیتیس

سلولیتیس یک عفونت پوستی است. اگر فرد مبتلا به سرعت درمان نشود، بیماری تشدید می شود. سلولیتیس زمانی رخ می دهد که باکتری لایه های عمیق تر پوست شما را آلوده کرده و پوست شما قرمز، متورم و دردناک می شود.

مخملک

مخملک یک بیماری عفونی باکتریایی است که عمدتاً نوزادان و کودکان را درگیر می کند. این بیماری باعث ایجاد زخم های قرمز مایل به صورتی می شود که می تواند دردناک باشد. بثورات معمولا از قفسه سینه شروع می شود، اما می تواند به سایر قسمت های بدن شما گسترش یابد.

5/5 - (2 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت