اولین امتیاز را ثبت کنید!

لمینت دندان نیش چگونه انجام می شود؟

زیبایی طرح لبخند یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر وضعیت کلی صورت افراد است و اگر دندان‌ها صاف و بدون عیب باشند، چهره زیبا و معصوم به نظر می‌رسد. لمینت دندان نیش یکی از پرطرفدارترین انواع لمینت است.  زیرا این دندان‌ها زیبایی صورت را تهدید می‌کنند و ظاهری نامناسب دارند اما در صورت لمینت شدن هیچ تفاوتی با دندان‌های دیگر ندارند. لازم به ذکر است که لمینت این نوع دندان با سایر انواع دندان‌ها متفاوت است به این صورت که برای جلوگیری از شکستن و از هم پاشیدگی لمینت و حفظ لمینت باید کارهای زیادی انجام شود تا بتوان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.

لمینت دندان نیش

لمینت دندان نیش

دندان‌های نیش در اطراف دهان قرار دارند و یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دندان‌ها برای زیبایی هستند. دندان‌های نیش گاهی اوقات ظاهر بیرون زده دارند که در آن‌ها بالاتر از دندان‌های معمولی رشد می‌کنند و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کنند. دندان‌های بیرون زده علاوه بر اینکه زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، از نظر سلامتی نیز حائز اهمیت خواهد بود. زیرا تمیز کردن این دندان‌ها دشوارتر است و باکتری‌ها و میکروب‌ها را جمع می‌کند و سلامت دندان‌ها را به خطر می‌اندازد.

 

برای لمینت دندان نیش، این دندان ها باید با دندان های دیگر هماهنگ شوند و از این رو کار بیشتری روی آنها انجام می شود. اگر روی دندان های نیش بیرون زده لمینت بزنید، تفاوتی بین دندان های معمولی و نیش های بیرون زده نمی بینید و حتی می توانید رنگ لمینت را خودتان انتخاب کنید.

 

 

لمینت و درمان دندان‌های نیش بیرون زده

به طور کلی دو روش برای مقابله با مشکلات دندان نیش وجود دارد که روش اول مربوط به ارتودنسی است. دندانپزشک باید مشکل بیرون زدگی دندان‌ها را حل کند اما این روش می‌تواند مشکلاتی مانند طولانی شدن  زمان را ایجاد کند. روش دیگر شامل لمینت دندان است که انجام آن سریع‌تر و راحت‌تر است. هر دوی این روش‌ها بیشترین پیشرفت را در دندان نیش بیرون زده ایجاد می‌کنند و انتخاب هر روش به دندانپزشک بستگی دارد.

 

درمان  دندان نیش با ارتودنسی

ارتودنسی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان نیش‌ها است. ارتودنسی دندان برای همه نیش‌ها مناسب نیست اما موقعیت دندان‌ها باید مناسب باشد و فضایی برای قرارگیری دندان‌ها وجود داشته باشد. در مواردی که پوسیدگی دندان زیاد باشد از ارتودنسی استفاده می‌شود تا دندان را مجبور به ماندن در موقعیت خود کند و زیبایی دندان را به سرعت  می‌توان بدست آورد.

 

برای ارتودنسی از سیم و ابزار مخصوصی برای فشار دادن دندان در جای خود استفاده می‌کنند. در روش‌های ارتودنسی، اگر قرار دادن نیش در محل مناسب کافی نباشد، سیم‌ها دندان‌های دیگر را مجبور به حرکت می‌کنند و فضا را برای بیرون آمدن نیش باز می‌کنند. به خاطر داشته باشید که این فرآیند زمان بیشتری می‌برد و باید مدت بیشتری صبر کنید تا دندان‌ها در جای خود قرار گیرند. همچنین باید هر از چند گاهی به دندانپزشک مراجعه کنید و وضعیت سیم‌های ارتودنسی را بررسی کنید.

لمینت دندان نیش

 

درمان  دندان نیش با لمینت

لمینت دندان نیش بیرون زده یکی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکل این نوع دندان‌ها است. لطفاً توجه داشته باشید که لمینت این نوع دندان‌ها همیشه امکان پذیر نیست و نیش‌های بیرون زده تنها در شرایطی قابل ترمیم هستند که برجستگی کوچک‌تر باشد. در این روش نیش بیرون زده کمی تراشیده شده و مینای دندان برداشته می‌شود. پس از تراشیدن دندان‌ها، لمینت روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

این روش شرایط متفاوتی نسبت به ارتودنسی دارد و بنابراین تشخیص نوع درمان برای نیش‌های برجسته بستگی به نظر دندانپزشک دارد. لمینت دندان نیش بیرون زده زمان  کمی می‌برد و به همین دلیل می‌توانید با این روش دندان بیرون زده خود را در کمترین زمان ممکن ترمیم کنید. لمینت دندان نیاز به تخصص خاصی دارد و باید بسیار دقیق انجام شود تا به مرور زمان مشکلی برای دندان‌های شما به وجود نیاید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

 

سخن پایانی

لمینت دندان نیش توسط دندانپزشکان مختلف قابل انجام است اما کیفیت آن بسیار مهم است و باید به زیبایی دندان‌ها نیز توجه شود. یک دندانپزشک با تجربه مطمئناً نتایج رضایت بخشی به شما خواهد داد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت