اولین امتیاز را ثبت کنید!

طرز تهیه 5  مدل ماسک خانگی روشن کننده پوست

ماسک روشن کننده پوست از آن دسته محصولاتی است که طراوت و شادابی را به پوست شما باز می گرداند. پوست درخشان مهمترین عامل زیبایی برای همه است. اگر به دنبال ماسکی هستید که پوست شما را درخشان و کاملا طبیعی کند، بهتر است خودتان ماسک خانگی روشن کننده پوست درست کنید. ماسک های زیبایی کارخانه ای فراوان و مقرون به صرفه هستند. اما مشخص است که در این ماسک ها از مواد شیمیایی استفاده شده است.

شما می توانید در کمترین زمان یک ماسک خانگی روشن کننده پوست از مواد ساده و در دسترس تهیه کنید. البته به یاد داشته باشید که هیچ کدام از ماسک های کارخانه ای یا طبیعی معجزه نمی کنند و با یک بار استفاده پوست شما زیر و رو نخواهند کرد.

اما استفاده منظم از آنها باعث درخشندگی پوست شما می شود. اگر می خواهید وضعیت پوست خود را بهبود ببخشید در ادامه مقاله سایت باریخت و طرز تهیه 5 مدل  ماسک خانگی روشن کننده پوست با ما همراه باشید.

  1. عسل و پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم هایی مانند پاپائین و آلفا هیدروکسی اسید است. این مواد سلول های مرده پوست را از بین می برند و آلودگی هایی را که روی پوست انباشته شده اند از بین می برند. عسل را به پاپایا اضافه کنید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است. استفاده منظم از این ماسک خانگی روشن کننده پوست به  شفافیت و درخشندگی پوست شما کمک می کند. ترکیب عسل و پاپایا ترکیبی بی نظیر برای کسانی است که خواهان پوستی روشن و درخشان هستند.

طرز تهیه و مصرف:

  1. نصف فنجان پاپایا را له کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  2. نصف قاشق عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  3. مخلوط را روی صورت خود بمالید. حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید.
  4. صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر هر شب قبل از رفتن به رختخواب به طور منظم از این ماسک استفاده کنید، نتایج شگفت انگیزی خواهید دید.
  1. ماسک آب سیب زمینی

آب سیب زمینی به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود. منبع غنی ویتامین C است. علاوه بر این، سیب زمینی یک عامل سفید کننده پوست در نظر گرفته می شود. بنابراین ماسکی که در زیر آماده کرده ایم یک ماسک خانگی روشن کننده پوست با تاثیر بالا است.

طرز تهیه و استفاده:

  1. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید.
  2. برش های سیب زمینی را روی پوست بمالید تا آب آن روی پوست پخش شود.
  3. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
  4. همچنین می توانید یک سیب زمینی را رنده کنید، آب آن را بگیرید و با یک پد به صورت خود بمالید.

ماسک تخم مرغ

  1. ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یک ماسک روشن کننده پوست است. پوست های چرب بیشتر در معرض آلودگی و آکنه هستند. ماسک سفیده تخم مرغ چربی پوست را کنترل می کند و از ایجاد آکنه روی صورت جلوگیری می کند. همچنین سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. در نتیجه سبوم را کنترل می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و پوست را روشن می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: 12ماسک صورت برای پوست خشک

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید، سپس سفیده ها را با همزن مخلوط کنید تا خوب کف کند. محصول به دست آمده را روی پوست تمیز صورت بمالید، پس از 20 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.
این روش به عنوان یکی از محبوب ترین روش های تهیه ماسک روشن کننده پوست قبل از رفتن به مهمانی شناخته می شود. همچنین تهیه آن ساده و سریع است.

  1. ماسک شیر و آبلیمو

شیر دارای خواص مرطوب کنندگی، ضد آکنه، ضد پیری و روشن کنندگی است. همچنین، لیمو به لایه برداری و روشن شدن پوست شما کمک می کند. بنابراین ترکیب این دو ماه برای سلامتی و درخشندگی پوست شما عالی است.

طرزتهیه و استفاده:

مواد لازم برای تهیه این ماسک 3 تا 4 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری شیر خشک است. این دو ماده را خوب با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 تا 30 دقیقه ماسک خشک را بشویید.

 

ماسک آلوئه ورا

  1. ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز است که تاثیر بسزایی در جوانسازی و تقویت پوست دارد. برای تهیه ماسک آلوئه ورا کافی است ژل را از برگ های آلوئه ورا استخراج کنید. ژل را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی صورت تمیز بمالید، بگذارید خشک شود و سپس بشویید. آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک های سفید کننده پوست است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت