اولین امتیاز را ثبت کنید!

بعد از ماسک ورقه ای صورت خود را بشوییم؟

استفاده از ماسک یک راه خوب و آرامش بخش برای بهبود پوست است. با وجود انواع مختلف ماسک ها، ماسک ورقه ای صورت به دلیل سهولت در استفاده از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. این ماسک ها از پارچه ای شبیه به شکل صورت ساخته می شوند و محل قرارگیری چشم ها، بینی و دهان بریده شده و در مایع مغذی یا اسانس غوطه ور می شوند.

این پارچه از خروج مواد مغذی جلوگیری می کند و باعث حداکثر اثر ماسک می شود. اگر می خواهید از این نوع ماسک استفاده کنید باید نوع پوست خود را مشخص کنید و بر اساس آن ماسکی را انتخاب کنید و طبق دستور زیر از آن استفاده کنید.

مراحل استفاده از ماسک ورقه ای صورت

  1. انتخاب صحیح ماسک صورت با توجه به نوع پوست خود و انتظاری که از استفاده ماسک صورت دارید.
  2. شستن صورت: قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را بشویید تا آن را آماده کنید. می توانید با مواد شوینده و آب گرم کف ایجاد کنید و روی صورت خود ماساژ دهید، سپس آن را بشویید و با حوله خشک کنید.
    اگر پوست شما چرب است، بهتر است از شوینده مخصوص پوست های چرب برای پاکسازی عمیق منافذ و تنظیم PH پوست استفاده کنید.
    اگر پوست خشک یا مختلط دارید، از یک پاک کننده آبرسان استفاده کنید که آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی از بین می برد.
    اگر پوست حساسی دارید، از فوم غلیظ یا کرم پاک کننده استفاده کنید که PH پوست را متعادل می کند.

  1. از تونر استفاده کنید: تونرهای پوست در پاکسازی پوست، کوچک کردن منافذ پوست، کنترل pH پوست و از بین بردن سایر ناخالصی ها موثرتر هستند. چند قطره تونر را روی یک پد پنبه ای بریزید و روی صورت بمالید. این کار پوست را برای یک ماسک موثرتر آماده می کند.
    وجود آلوئه ورا، عصاره بابونه، خیار، اسطوخودوس یا اسید هیالورونیک در ماسک برای انواع پوست مناسب است.
    اگر پوست شما چرب است، از تونر با عصاره درخت چای یا چوب صندل استفاده کنید.
    اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، باید از تونر حاوی عصاره نارون یا بید استفاده کنید.
    اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از تونر حاوی کالاندولا استفاده کنید.
  2. بسته ماسک را باز کنید و مایع را روی پوست خود بمالید: ماسک ورقه ای صورت را با احتیاط از بسته بردارید و مایع را روی کف دست خود بمالید. سپس ماسک را به بسته برگردانید و مایع کف دست را روی صورت، دست ها و گردن ماساژ دهید.
  3. قرار دادن ماسک روی صورت: ماسک را از بسته بردارید و کاملا باز کنید. سپس آن را روی صورت قرار دهید و مطمئن شوید که برش های چشم، بینی و دهان ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته باشد. ماسک را چند ثانیه روی پوست فشار دهید تا به خوبی بچسبد و کاملا با پوست تماس پیدا کند.
  4. بگذارید ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند: اطلاعات روی بسته را بخوانید تا بدانید چه مقدار ماسک استفاده کنید. مدت زمان استفاده از اکثر ماسک ها 15 تا 20 دقیقه است. موسیقی مورد علاقه خود را بگذارید و به رختخواب بروید تا اجازه دهید ماسک جادویی خود را انجام دهد.
    این امکان وجود دارد که ماسک خشک شود و رطوبت پوست را برای مدت طولانی روی پوست از بین ببرد. بهتر است یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا ماسک بیش از حد لازم روی صورت باقی نماند.
  5. برداشتن ماسک: زمانی که زمان استفاده از ماسک به پایان رسید، آن را از ناحیه چانه بردارید و بالا بیاورید تا کاملا از روی پوست پاک شود.

یکی از سوال هایی که ذهن بیش تر افراد را به خود مشغول کرده است این می باشد که آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت نیاز به شست و شوی صورت می باشد یا خیر؟

شما می توانید با مطالعه پشت ماسک صورت متوجه شوید که ماسک نیازی به شست و شو دارد یا خیر؟

اما سوال اینجاست که چند وقت یکبار می توان از ماسک ورقه ای صورت استفاده کرد؟ باید بدانید که هیچ محدودیتی وجود ندارد. این نوع ماسک حاوی موادی است که برای پوست مفید هستند. بنابراین مصرف مداوم آن مشکلی ندارد. برای نتیجه بهتر توصیه می کنیم هفته ای یک یا دو بار از ماسک استفاده کنید. یا این کار را زمانی انجام دهید که پوست شما احساس می کند به آن نیاز دارد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت