مراقبت از مو در طول شب
  • مو
  • 13 تیر 1401
  • 1844
اولین امتیاز را ثبت کنید!

مراقبت از مو در طول شب

مراقبت از مو در طول شب برای افراد مختلف شامل روش‌های گوناگونی است که برخی از این برنامه‌ها در طول شب و قبل از خواب به روتین تبدیل می‌شوند که اغلب صحیح نمی باشند.برای داشتن موهای سالم باید برخی از اشتباهات مهم مراقبت از مو در طول شب را بدانید.

مراقبت از مو در طول شب

برای مراقبت از مو در طول شب به نکاتی که در ادامه گفته شده است دقت کنید

 

یک روبالشتی جدید تهیه کنید

بهترین کاری که می توانید برای موهای خود در هنگام خواب انجام دهید استفاده از روبالشتی ابریشمی است. روبالشتی ها نخی در هنگام خواب که شما این طرف و آن طرف می شوید باعث گره خوردن موهایتان می شوند. اما هنگام استفاده از بالش های ابریشمی، این ماده برای مو مفید است، همچنین از موها در برابر رطوبت محافظت می کند، به محافظت از نور کمک می کند و ریزش مو را کاهش می دهد.

 

مراقبت از مو در طول شب با استفاده از ماسک مو

 

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته موهای خشک و آسیب دیده را نرم و لطیف می کند. آقای تریکومی پیشنهاد می کند: «یک قاشق غذاخوری سس مایونز، آووکادو، روغن زیتون و عسل را مخلوط کنید تا یک ماسک مغذی و مرطوب کننده ایجاد کنید.» پس از استفاده از این ماسک روی موهای مرطوب، برای اینکه روبالشتی کثیف نشود می توانید از کلاه حمام استفاده کنید.

مراقبت از مو در طول شب

با موهای بافته بخواب

بافتن موها قبل از خواب نه تنها از وارد شدن تارها به صورت شما در طول شب جلوگیری می کند، بلکه امواج زیبایی در موهای شما ایجاد می کند که نیاز به حالت دادن کمتری دارند. صبح هست. قبل از رفتن به رختخواب، موهای خود را دو بافته شل ببندید. بهتر است با موهایی که کمی مرطوب است این کار را انجام دهید زیرا امواج را بهتر نگه می دارد، اما اگر موهایتان خشک است، کافی است بعد از بافتن، کمی آب به آن اسپری کنید.

 

با موهای خیس نخوابید

با موهای خیس نخوابید مگر اینکه ببافید یا از ماسک مو استفاده کنید. اگر در شب دوش می گیرید ممکن است سخت باشد، اما مراقبت از آن مهم است زیرا موهای خیس ضعیف تر از موهای خشک هستند. خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث موخوره یا شکستگی شود، به‌ویژه اگر موها از قبل شکننده و خشک شده باشند یا با استفاده از شامپو چیزی به مو وارد شده باشند. قبل از رفتن به رختخواب موهایتان را با سشوار خشک کنید.

 

از بستن مو به وسیله کش خودداری کنید

کش های مو را خارج از اتاق خواب خود نگه دارید مگر زمانی که از آن برای محکم کردن موهای بافته شده استفاده می کنید.  خوابیدن با موهای دم اسبی باعث ایجاد تنش و فشار روی موهای شما می شود و می تواند باعث ریزش مو شود. بستن مو با کش نیز باعث ایجاد چین هایی در موهای شما می شود که به سختی از بین می روند.

مراقبت از مو در طول شب

پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ سریع نه تنها پس از یک روز طولانی به آرامش شما کمک می کند، بلکه کیفیت موهای شما را نیز بهبود می بخشد. قبل از رفتن به رختخواب، با مالش ملایم سر خود با دستانتان، روغن طبیعی مو را پخش کنید. توجه: این کار به موهای خشک و ضخیم کمک خواهد کرد و اگر موهای نازکی دارید، موهای شما زیباتر به نظر می رسد.

 

کلام آخر

 

همان طور که در طول روز به موهای خود توجه و رسیدگی می کنید مراقبت از مو در طول شب نیز از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت