مراقبت از ناخن
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روش های طبیعی برای مراقبت از ناخن های شکننده

مانیکور تنها راه مراقبت از ناخن نیست. البته باید هر روز از ناخن های خود مراقبت کنید. در این مطلب چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند. با ما تا انتها همراه شوید تا 23 روش طبیعی برای مراقبت از ناخن های آسیب دیده به شما بگوییم.

1. ناخن های خود را تمیز نگه دارید

همه مشکلات با میکروب ها و باکتری ها شروع می شود. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. ناخن های خود را اغلب بعد از شستشو تمیز و خشک کنید. همچنین از تجمع کثیفی و باکتری در زیر ناخن جلوگیری می کند. اما اگر ناخن ها به مدت طولانی در آب بمانند، می تواند باعث آسیب شود. هنگام شستن ظروف، بهتر است از دستکش ها با دستکش محافظت کنید.

مراقبت از ناخن

2. ناخن های خود را نجوید

جویدن ناخن باعث آسیب بزرگ می شود. تماس با بزاق علاوه بر اینکه ناخن های شما را زشت می کند، آنها را ضعیف و شکننده می کند. این همچنین می تواند به کوتیکول آسیب برساند.
قرار دادن انگشتان در دهان کثیفی و میکروب را از انگشتان به دهان می فرستد. برای رهایی از عادت جویدن ناخن ها، توصیه می کنیم از لاک استفاده کنید، رایحه ای مطبوع که شما را از زدن آن به دهان باز می دارد.

3. مراقبت از کوتیکول

کوتیکول بسیار ظریف است و به راحتی پاره می شود. مراقبت خوب از کوتیکول بخش مهمی از مراقبت از ناخن است. اگر پوست یا ناخن شل دارید، به خوبی از آن مراقبت کنید. حتماً کوتیکول ها را مرطوب کنید – روغن نارگیل یا بادام را روی کوتیکول ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا آنها را تغذیه کنید.

مراقبت از ناخن

4. بهداشت را رعایت کنید

ناخن های خود را تمیز کنید و همه ابزار ناخن را به طور مرتب بشویید و ضد عفونی کنید. زیاد ناخن نزنید زیرا این کار باعث کاهش تجمع کثیفی زیر ناخن می شود. در قسمت قبلی Complete Moisture Health توضیح دادم که باید از مواد ضدعفونی کننده طبیعی مانند روغن درخت چای به ناخن های خود بمالید تا میکروب ها را دور نگه دارید و ناخن های خود را در برابر باکتری ها محافظت کنید.

5. از مرطوب کننده استفاده کنید

خشکی و جای زخم آنقدر که برای پوست فرورفته است برای ناخن ها خوب نیست. ناخن ها بسیار نرم هستند و به راحتی می شکنند. آنها را هیدراته کنید تا قوی بمانند. از انواع کرم‌ها، روغن‌ها/کرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌های دست استفاده کنید تا ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود را براق و سالم نگه دارید.

6. مدل منظم

همانطور که کوتاه کردن منظم موها برای سلامتی مفید است، برای ناخن ها نیز مفید است. ناخن ها را بگیرید و مرتباً کوتاه کنید. هر چند هفته یکبار به دلخواه ناخن های خود را کوتاه کنید.

مراقبت از ناخن

7. پوشش محافظ ماسک

استفاده از ماسک روی پوست با ناخن از سفید شدن ناخن ها محافظت می کند. این باعث می شود رنگ ناخن زیبا به نظر برسد.

8. به لاک ناخن آسیب ندهید

استفاده از لاک ناخن بدترین کاری است که می توانید با آنها انجام دهید. در نتیجه سطح ناخن زبر و شکننده می شود. همچنین قسمت بالای ناخن را از بین می برد.

9. برای نگهداری از دستکش استفاده کنید

اگر کار های خانه خود را خودتان انجام می دهید، مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی هستند که در تماس با ناخن ها می توانند به آنها آسیب برسانند. یک راه حل ساده پوشیدن دستکش است. اطمینان حاصل کنید که دستکش های خود را پس از استفاده کاملاً بشویید و آنها را در زیر نور خورشید قرار دهید تا تمیز شوند.

10. از استفاده از ژل و اکریلیک خودداری کنید

ژل و اکریلیک بدون شک بسیار زیبا هستند اما متاسفانه آسیب جدی به ناخن وارد می کنند. در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. پودر اکریلیک حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی است که ناخن ها را می سوزاند و جوان تر به نظر می رسد. مکانیسم خشک کردن ژل مانیکور باعث آسیب به پوست اطراف ناخن می شود.

مراقبت از ناخن

11. مانیکور مبتنی بر آب را متوقف کنید

از مانیکورهای مبتنی بر آب خودداری کنید زیرا لاک ناخن به سرعت تمیز می شود. هنگامی که ناخن ها آب را جذب کردند و در آب فرو رفتند، از آب خارج شده و به شکل اولیه خود باز می گردند. همانطور که در این قسمت از Moisture Health خواهید خواند، استفاده از لاک در زمانی که بستر ناخن کشیده می شود، توصیه نمی شود، زیرا اگر کوچک شود، ناخن ها دوباره ترک خواهند خورد.

12. ناخن ها را در یک طرف باز کنید

تیغ را به آرامی در یک جهت خراش دهید. در غیر این صورت ناخن ضعیف است و زودتر می شکند. خراش دادن در همان جهت نیز به شما کمک می کند نوک صافی داشته باشید. سر ناخن را به دلخواه شکل دهید. تراشیدن را از یک گوشه به مرکز و سپس از مرکز به لبه دیگر یا برعکس شروع کنید.

13. از لاک های تند خودداری کنید

در انتخاب لاک ناخن باید بسیار مراقب باشید، زیرا پارابن ها و سولفات های موجود در لاک ناخن برای ناخن ها و پوست اطراف مضر هستند. همچنین خوردن دست هایی که لاک دارند توصیه نمی شود، زیرا رنگ ناخن ها می تواند وارد بدن شده و در نتیجه باعث آسیب شود. در عوض، رنگ های طبیعی و شیمیایی ناخن را انتخاب کنید که سازگار با محیط زیست هستند.

14. به جای لاک زدن جلا دهید

هر روز زیبا به نظر می رسد و همیشه جذاب است. به جای رنگ کردن ناخن هایتان که شیمیایی هستند، حتی اگر طبیعی ترین مارک های موجود در بازار را انتخاب کنید، ناخن هایتان را به درستی تمیز و جلا دهید. این کار باعث درخشش ناخن های شما می شود. لازم است به آرامی و آهسته به خاطر بسپارید تا از خوردن بافت ناخن خودداری کنید.

مراقبت از ناخن

15. برای جلوگیری از شکستگی ناخن از نرم کننده کوتیکول استفاده کنید

با ناخن ها خوب رفتار کنید. به طور منظم به آنها غذا دهید تا قوی و سالم بمانند، به عنوان مثال آنها را برای چند دقیقه در آب نمک خیس کنید و با یک حوله تمیز پاک کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

16. یک ناخن بلند را لاک بزنید

شما باید چند مرحله را دنبال کنید. با تمیز کردن ناخن های خود با سرکه شروع کنید. در آب خیس کنید و آهک را اضافه کنید. دو لایه مانیکور کنید و در فضای باز خشک نکنید.

17. یک پاک کننده خوب انتخاب کنید

از یک منبع پولیش خوب با مواد شیمیایی کم استفاده کنید.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: رفع سیاهی زیر چشم با درمان های خانگی

18. سعی کنید از داروهای تقویت کننده ناخن استفاده کنید

شما می توانید درمان های نرم کننده ای را انتخاب کنید که می تواند ناخن های شما را تقویت کند. نرم کننده ها شامل فرمول های CF هستند که به خوبی انتخاب شده اند. ناخن ها را مرطوب و تغذیه می کند و آنها را سالم و قوی می کند.

19. بلافاصله ناخن ها را کوتاه کنید

تا جایی که امکان دارد ناخن های خود را کوتاه کنید. . رشد ناخن های بلند باعث بلندی و انحنای آن ها می شود و مشکلاتی مانند شکستگی ایجاد می کند. بهتر است آنها را کوتاه کنید.

مراقبت از ناخن

20. از پاک کننده های ناخن خودداری کنید

بله، از پاک کننده های لاک ناخن خودداری کنید، زیرا حاوی فرمالدئید زیادی هستند که می تواند ناخن ها را بشکند و آسیب برساند.

21. خوب بخورید و خوب بخورید

غذای خوب همه چیز را تقویت می کند. مشکلات ناخن ناشی از رژیم غذایی نامناسب و مشکلاتی مانند شکنندگی ناخن ها به دلیل کمبود کلسیم است. باید از غذای مناسب سیر شوید.
علاوه بر غذا های سالم و قوی، ویتامین E، پروتئین، آهن، ویتامین D، روی و منیزیم را به شکل لوبیا، چغندر، سویا، لوبیا، عدس، غلات کامل، سبزیجات و غیره اضافه کنید.

22. از استون اجتناب کنید

همیشه لاک بدون استون را انتخاب کنید. استون روی ناخن ها و پوست سفت می شود و بسیار آسیب پذیر می شود، این ناخن ها خشک می شوند و می شکنند.

23. لاک اضافی کوتیکول را پاک کنید

هنگام لاک زدن ناخن ها، مقداری از کوتیکول ها را رنگ کنید و کناره ها را با لاک شفاف تمیز کنید تا مانیکور زیباتر شود

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت