اولین امتیاز را ثبت کنید!

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می نماید. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها 

 

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها

اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید. و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه می باشد.

نکته ای که خانمها، قبل از برداشتن موهای زائد صورت، باید به آن توجه نمایند.  نوع موهای زائد صورت است. در بعضی از خانمها داشتن موهای ضخیم و سیاه در صورت موروثی است ولی برای بعضی خانمها این موها، می تواند دلایل هورمونی داشته باشد. بنابراین اگر موهای زائد صورت شما ضخیم و مردانه است، قبل از اینکه به فکر روشی برای از بین بردن آن باشید با پزشک زنان مشورت کنید. در موارد بسیاری رویش موهای مردانه در صورت خانمها به خاطر نامتعادل بودن هورمونهای زنانه و مردانه می باشد و این عامل خود را به شکل موهای زائد ضخیم و سیاه نمایان می نماید.

اگر پس از آزمایشات و مشاوره با پزشک به این نتیجه رسیدید که از نظر هورمونی مشکلی ندارید به فکر روشهایی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود باشید.

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها 

 

از آنجائیکه روشهای اصلاح صورت در خانمها به شکل از ریشه برداشتن (کندن ) مو می باشد و این روش اصلاح باعث ایجاد التهاب و جوش صورت می شود، خانمها هم باید مانند آقایان قبل و بعد از اصلاح صورت اقدامات مراقبت از پوست را انجام دهند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: اسکراب بدن چه فایده ای دارد؟

 

مراقبت از پوست قبل از اصلاح صورت خانمها

قبل از اینکه اقدام به اصلاح موهای صورت بکنید، پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده را از سطح پوست و منافذ آن پاک نمایید. چرا که اگر پوست شما آلوده باشد، در حین اصلاح میکروبها وارد منافذ پوست شده و زمینه ایجاد جوش را فراهم می کنند.

می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب و یا الکل استفاده کنید.

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خانمها

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه هایی به پوست وارد می شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوستهای مختلف عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است. که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها 

 

 

نکاتی درباره مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح

بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کارهای زیر را انجام دهید.

1. بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .

2. استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری نماید.

3. یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد.

این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها 

 

 

 

4. به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت