اولین امتیاز را ثبت کنید!

ویژگی های مرطوب کننده مناسب پوست چرب

هیدراته نگه داشتن پوست و مرطوب نگه داشتن پوست یکی از مهمترین موارد برای شفاف نگه داشتن پوست بدون چین و چروک و لک است. با از دست دادن آب لایه های پوست، به تدریج چین و چروک ظاهر می شود و رنگ پوست تیره می شود. یک تصور غلط رایج در مورد پوست چرب، موضوع «مرطوب کننده پوست چرب» است که برخی فکر می کنند پوست چرب نیازی به آبرسانی ندارد!

پوست صورت، حتی نوع چرب و مختلط، همیشه نیاز به آبرسانی دارد و بابا بودن چربی صورت به این معنا نیست که پوست شما نیازی به آبرسانی ندارد، فقط باید کرم هایی را بشناسید و از آن ها استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما هستند.

مرطوب کننده پوست چرب

اگر مرطوب کننده را برای پوست های چرب اشتباه انتخاب کنید، پوست چرب به نظر می رسد و در نتیجه جوش های زیادی ظاهر می شود و احتمال لکه های تیره وجود دارد.

دارید، فراموش نکنید که تا پایان این مطلب با ما باشید.

اهمیت انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست های چرب

پوست چرب افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. منافذ را می بندد و خطر آکنه را افزایش می دهد. افرادی که پوست چرب دارند ممکن است فکر کنند که نیازی به مرطوب کننده ندارند. با این حال، مرطوب کردن می تواند به درمان آکنه کمک کند و در عین حال پوست را هیدراته نگه دارد.

پوست چرب یک مشکل رایج است. غدد چربی در پوست مقدار زیادی سبوم تولید می کنند و پوست را براق یا چرب می کنند. سبوم بیش از حد می تواند خطر ابتلا به جوش و آکنه را افزایش دهد. حدود 85 درصد از افراد بین 12 تا 24 سال به نوعی آکنه مبتلا هستند. این مقاله توضیح می دهد که بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب چیست و چگونه آن را انتخاب کنید.

آیا افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده استفاده کنند؟

طبق گفته انجمن پوست آمریکا، افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده روزانه استفاده کنند تا پوست خود را هیدراته نگه دارند. محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید نیز مهم است، بنابراین افراد ممکن است بخواهند از مرطوب کننده های حاوی ضد آفتاب استفاده کنند.

اگر فردی آکنه را درمان می کند، مرطوب کننده ها می توانند مزایای زیر را داشته باشند:

  • درمان را موثرتر کنید
  • هرگونه خشکی را از بین ببرید
  • هر گونه ناراحتی را کاهش دهید

یک مطالعه در سال 2014 که اثرات 52 مرطوب کننده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که بسیاری از محصولات حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند آلوئه ورا هستند و می توانند به تسکین پوست در طول درمان آکنه کمک کنند. ترکیبات از محصولی به محصول دیگر متفاوت است و برخی ممکن است برای پوست های چرب مناسب نباشند. ممکن است شخصی بخواهد قبل از انتخاب مرطوب کننده با یک متخصص پزشکی مشورت کند.

بهترین مرطوب کننده ها برای پوست چه ویژگی هایی دارد؟

برخی از مرطوب کننده های پوست چرب نیز حاوی ضد آفتاب هستند. با این حال، مهم است که از کرم های ضد آفتاب معطر و روغنی خودداری کنید. پوست هر فرد متفاوت است و ممکن است به یک یا چند ماده موجود در مرطوب کننده ها حساسیت داشته باشد. ممکن است شخصی بخواهد قبل از خرید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کند.

مردم اغلب پوست چرب دهیدراته را با پوست خشک اشتباه می گیرند. روغن پوست یک ماده مومی شکل به نام “سبوم” است که توسط غدد چربی برای کمک به عملکرد بدن تولید می شود. هیدراتاسیون پوست فرآیندی است که طی آن آب به لایه های پوست که به اپیدرم و درم معروف هستند جذب می شود تا شفافیت، کشسانی و انعطاف پذیری آن حفظ شود.

زمانی که پوست بسیار خشک می شود، بدن شروع به تولید روغن بیشتری برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می کند. و این ترشح سبوم می تواند باعث ایجاد منافذ و جوش های بیشتر شود.

مرطوب کننده پوست چرب

با کم آبی طولانی مدت، پوست شما بیشتر مستعد التهاب، عفونت، چین و چروک و پیری زودرس است.

بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب باید مرطوب کننده ای باشد که کمترین میزان چربی را داشته باشد و تا حد امکان بدون چربی باشد.این کرم ها معمولا حاوی ترکیبات گیاهی یا مواد ضد آکنه و کنترل کننده چربی مانند سیلیس، درخت چای هستند. ضمن ایجاد آبرسانی عمیق در لایه های پوست، آکنه جدیدی ایجاد نمی کند و با مات کردن پوست افراد را کدر نمی کند.

مرطوب کننده پوست چرب

نحوه استفاده از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب

برای استفاده از مرطوب کننده ها و مرطوب کننده های پوست چرب ابتدا از تمیز بودن صورت خود مطمئن شوید و اگر پوستتان چرب، آلوده یا آرایشی دارد ابتدا صورت خود را با میسلار واتر تمیز کنید و بعد از خشک شدن از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست چرب

توجه داشته باشید که از مرطوب کننده ها برای دور چشم استفاده نکنید، پوست دور چشم حساس می باشد و از محصولاتی که مخصوص دور چشم هستند استفاده شود.

ابتدا کرم را به محل مورد نظر بمالید، سپس آن را به اطراف فک و چانه بمالید، کرم را روی پیشانی خود بمالید، ماساژ دهید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت