اولین امتیاز را ثبت کنید!

مرطوب کننده برای پوست؛ نکات استفاده از مرطوب کننده

متخصصان سلامت و زیبایی تاکید می کنند یکی از مواردی که همه باید در طول روز به آن توجه کنند استفاده از کرم مرطوب کننده است. استفاده از این کرم نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. خواص مرطوب کننده برای پوست به حدی است که امروزه استفاده از آن به یکی از مهم ترین موارد تبدیل شده است.

کرم مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده هر کرم، روغن یا لوسیونی است که برای جلوگیری یا کاهش خشکی پوست و حفظ رطوبت استفاده می شود.
سبومی که بدن به طور طبیعی ترشح می کند، پوست شما را هیدراته نگه می دارد. هنگامی که پوست شما فاقد چربی است، مرطوب کننده به عنوان یک محلول خارجی به پوست شما کمک می کند. مرطوب کننده مناسب به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند. از پوست حساس محافظت می کند، رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد و عیوب پوست را پنهان می کند.

کرم مرطوب کننده با کمک آنتی اکسیدان ها و مراقبت از پوست از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند، همچنین اثر ضد آفتاب خفیفی دارد. مرطوب کردن روزانه صورت کمک می کند تا پوست شما شفاف، درخشان، نرم، صاف و بدون چین و چروک بماند و لکه های خشک را کاهش دهد.

Lady's facial moisturizer

مزایای استفاده از مرطوب کننده پوست

همانطور که تا به حال متوجه شدید استفاده از این کرم نقش بسیار مهمی در درمان خشکی پوست دارد. یکی دیگر از مزایای این کرم این است که با افزایش جریان خون در زیر پوست به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند. این مرطوب کننده همچنین یک لایه محافظ در برابر نور خورشید و سایر عوامل محیطی ایجاد می کند.

چه زمانی از مرطوب کننده پوست استفاده کنیم؟

باید بدانید که بهتر است بعد از هر بار تماس با آب از این کرم استفاده کنید. خانم ها باید کرم مرطوب کننده را در آشپزخانه نگه دارند و پس از اتمام کار پوست خود را مرطوب کنند. همچنین استفاده از این کرم بعد از حمام اهمیت دارد و در رفع مشکلات پوستی از جمله خشکی پوست نقش موثری دارد. کارشناسان بهداشت پیشنهاد می کنند که از این کرم بعد از شستن صورت در صبح و قبل از خواب شب استفاده کنید. استفاده از این کرم در آرایش به حفظ آرایش روی صورت کمک می کند.

جذب کرم مرطوب کننده

بسیاری از افراد بلافاصله پس از استفاده از این کرم شروع به آرایش می کنند. بهتر است بدانید که این کرم باید اجازه داشته باشد که جذب صورت شود تا پوست اثر خود را نشان دهد. زمان جذب این کرم روی پوست تنها 60 ثانیه است. بنابراین، اگر می خواهید آرایش کنید، ابتدا این کرم را بزنید، سپس 60 ثانیه صبر کنید و شروع به آرایش کنید.

Lady's facial moisturizer

انتخاب مرطوب کننده

همانطور که می دانید انواع مختلفی از این کرم در بازار وجود دارد، اما باید بدانید که همه کرم ها برای شما مناسب نیستند. قبل از خرید به این نکته توجه کنید که این کرم باید از برند معتبر باشد. همچنین کرم باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود که دستور تهیه آن به شرح زیر است:

پوست معمولی: کرم مناسب برای پوست های معمولی کرمی بر پایه آب است، این کرم نباید چرب باشد.

پوست خشک: این کرم باید سرشار از چربی باشد. بنابراین، کرمی که برای مرطوب کردن پوست خود انتخاب می کنید باید بر پایه چربی باشد.

پوست چرب: این کرم باید بسیار سبک و بر پایه آب باشد.

پوست حساس: این کرم باید حاوی مواد تسکین دهنده مانند بابونه و آلوئه ورا باشد. از مصرف کرم های حاوی عطر و اسید خودداری کنید.

Lady's facial moisturizer

این مطلب را نیز از دست ندهید: ویژگی های مرطوب کننده مناسب پوست چرب

نکات مهم هنگام استفاده از مرطوب کننده

1. قبل از خرید کرم، مواد استفاده شده را بررسی کنید. در صورت نداشتن شناسنامه لطفا از خرید خود منصرف شوید.

2. استفاده از این کرم باید پوست شما را نرم و سبک کند. اگر بعد از استفاده از کرم احساس کردید که پوستتان سنگین شده یا کرم روی صورتتان آغشته شده است، استفاده از آن را متوقف کنید.
3. در انتخاب کرم به نوع پوست خود توجه کنید.  هرگز از کرم پوست چرب برای پوست های خشک استفاده نکنید.

4. اگر می خواهید کارایی کرم مرطوب کننده را بهبود ببخشید، پوست خود را با آب داغ نشویید.

5. برای نرم نگه داشتن پوست، از شوینده های ملایم استفاده کنید و از صابون یا شامپوهای حاوی الکل برای شستشو استفاده نکنید.

6. اگر در یک منطقه خشک زندگی می کنید، می توانید از دستگاه بخور برای از بین بردن خشکی پوستتان استفاده کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت