مشکلات استفاده از برس های آلوده
  • مو
  • 13 تیر 1401
  • 1348
اولین امتیاز را ثبت کنید!

مشکلات استفاده از برس های آلوده

در این مقاله به برخی از مشکلات استفاده از برس های آلوده می پردازیم و نکات مهم و اصول شانه زدن صحیح مو را بیان می کنیم.
ممکن است متوجه شوید که موهایتان در حال ریزش است یا سرتان آنقدر درد می کند که واقعا شما را آزار می دهد. در این مرحله معمولا اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است که شاید شامپویی که استفاده می کنید مناسب نباشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکلات استفاده از برس های آلوده

اما باید بدانید که بیشتر مشکلات استفاده از برس های آلوده می باشد و استفاده نادرست برس و شانه است. داستان بسیار ساده است، شاید همه به آن فکر نکرده باشند و آن را علت مشکل مو نمی دانند. اما توجه به این نکته ضروری است که برس نیز مانند سایر وسایل شما باید تمیز و مرتب باشد. زیبایی، روشنی و سلامت مو برای خانم ها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. زیرا داشتن موهایی زیبا، زیبایی چهره را افزایش می دهد.

 

شانه زدن صحیح موها

اگر می خواهید از شر ریزش مو خلاص شوید، باید به نحوه شانه کردن موهای خود توجه بیشتری داشته باشید. شانه زدن دقیق موها از ریشه باعث آسیب جدی و جبران ناپذیری به فولیکول مو می شود. بنابراین سعی کنید هنگام شانه زدن کمی پایین تر از ریشه مو شروع به شانه زدن کنید. هر گونه گره را با دست باز کنید تا در هنگام شانه زدن موهایتان کشیده نشود. سپس موهای خود را به آرامی و با حوصله برس بزنید تا از مشکلات استفاده از برس های آلوده جلوگیری کنید.

مشکلات استفاده از برس های آلوده

از شانه کردن موهای خیس بخصوص با برس های آلوده خودداری کنید

هنگامی که مو خیس است، موها کشسان هستند. بنابراین وقتی موهایتان خیس است، هرگز آن ها را برس نزنید تا از مشکلات استفاده از برس های آلوده جلوگیری کنید. اگر در این مرحله موهای خود را شانه کنید موهایتان می شکند. وقتی از حمام بیرون آمدید، موهایتان را در یک حوله سبک بپیچید.
حوله را برای مدتی روی موهایتان بگذارید تا بدون استفاده از سشوار موهایتان خشک شود. البته گاهی اوقات می توانید از سشوار استفاده کنید، اما از آن کم استفاده کنید تا آسیب جدی به موهایتان وارد نشود.

مشکلات استفاده از برس های آلوده

خطرات شانه کردن بیش از حد موهایتان با برس های آلوده

ممکن است فکر کنید که دست زدن و شانه کردن بیش از حد همیشه موهایتان را مرتب و سالم نگه می دارد. اما این کاملا اشتباه است. به طور کلی شانه کردن موها و ماساژ دادن سر برای پوست و مو بسیار مفید است. اما اگر بیش از حد باشد، در نهایت منجر به شکستگی مو می شود. بهتر است زیاده روی نکنید. به جای افزایش دفعات شانه زدن بهتر است به کیفیت شانه زدن موها توجه کنید و از برس های آلوده استفاده نکنید. قبل از شانه کردن موهایتان، برای شانه کردن بهتر، مقداری روغن نارگیل را برس بزنید.

 

برس های آلوده و مشکلات در حال ظهور

هر چقدر هم که مراقب پوست و موی خود باشید، اگر بهداشت را رعایت نکنید، تمام کارتان به هدر می رود.  پوست و مو نیز مانند دندان ها نیاز به محافظت و تمیز کردن دارند، بهداشت برای آنها ضروری است. وقتی موهایتان کثیف است، اگر موهایتان را شانه کنید، در واقع برس و شانه خود را آلوده کرده اید. وقتی موهایتان تمیز شد، دوباره به همان شانه و برس زدن بر می گردید و دوباره موهایتان را آلوده می کنید. ایده خوبی است که برس و شانه های خود را به طور دوره ای با آب گرم و شامپو بشویید.

مشکلات استفاده از برس های آلوده

بیماری های ناشی از برس های آلوده

کسانی که بیماری های پوستی مانند آسیب های قارچی، تبخال، زخم، زگیل و … دارند نباید از وسایل شخصی دیگران مانند شانه و برس استفاده کنند. این می تواند به اندازه کافی برای گسترش ویروس جدی باشد.

مشکلات استفاده از برس های آلوده

کلام پایانی

 

رعایت کردن نکات ذکر شده در این مقاله به سلامت موهای شما کمک خواهد کرد و شما از داشتن موهایی سالم و زیبا بهره خواهید برد.

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت