5/5 - (1 امتیاز)

نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون؟ 3 فایده تامپون

نوار بهداشتی و تامپون از رایج‌ترین محصولات برای بهبود سلامت قاعدگی هستند و همیشه این بحث وجود داشته است که نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون! هر کدام از این محصولات قاعدگی مزایا و معایب خاص خود را دارند. در کنار این موارد، اگر نحوه استفاده از این دو را ندانید، ممکن است به بیماری‌های خطرناکی مبتلا شوید! با آگاهی از مزایا و معایب استفاده از تامپون و نوار بهداشتی و نحوه صحیح استفاده از آن‌ها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید و از خود در برابر بیماری‌های خطرناک محافظت کنید.

نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون

تامپون چیست و مزایا و معایب آن

در حال حاضر تامپون محبوب‌ترین محصول بهداشتی قاعدگی در ایالات متحده است که 70 درصد زنان از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی دو نوع تامپون وجود دارد: یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد. سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده از تامپون‌های قابل استفاده مجدد را توصیه نمی‌کند، زیرا خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی، باکتریایی و مخمری را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند که تامپون‌ها بیش از هشت ساعت در بدن باقی نمانند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی مناسب را بشناسید!!!

نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون؛ مزایای استفاده از تامپون

  • تامپون‌ها بسیار کوچک هستند
  • می‌توانید با تامپون شنا کنید
  • می‌توانید با تامپون لباس‌های تنگ بپوشید .

مضرات استفاده از تامپون

  • قرار دادن تامپون در داخل واژن دشوار است
  • تامپون می‌تواند باعث حساسیت واژن شود
  • خطر ابتلا به سندرم شوک سمی (TTS) را افزایش می‌دهد.

نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون

 

نوار بهداشتی چیست و مزایا و معایب آن

نوار بهداشتی مستطیل شکل بوده و از پنبه یا پلیمرهای بسیار جاذب ساخته شده است. نوار بهداشتی طوری طراحی شده است که به لباس زیر بچسبد.
نوار بهداشتی در اندازه‌ها و قابلیت جذب متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به میزان خونریزی نوار بهداشتی مناسب را انتخاب کنید. بسته به شدت خونریزی، ممکن است لازم باشد پدها را هر چند ساعت یکبار عوض کنید، اما توصیه می‌کنیم هر 3 تا 4 ساعت یکبار آنها را تعویض کنید.

نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون؛ مزایای استفاده از نوار بهداشتی

نوار بهداشتی برای خونریزی‌های شدید مفید است. زنان و دخترانی که خونریزی شدید دارند باید در اسرع وقت پدهای قاعدگی خود را عوض کنند. تعویض نوار بهداشتی راحت‌تر از تعویض تامپون است.
استفاده آسان از نوار بهداشتی: استفاده از نوار بهداشتی مشکلی در استفاده از تامپون ایجاد نمی‌کند.

معایب استفاده از نوار بهداشتی

با نوار بهداشتی نمی‌توانید شنا کنید: نوار بهداشتی فعالیت‌های روزانه شما را محدود نمی‌کند، اما نمی‌توانید با آن شنا کنید. نباید لباس‌های تنگ بپوشید. قاعدگی و نوار بهداشتی از مشکلات رایج پوشاک زنان است.
نوار بهداشتی ثابت نیست و حرکت می‌کند. تامپون‌ها سر جای خود می‌مانند، اما نوار بهداشتی‌ها تمایل دارند به اطراف حرکت کنند و لباس‌های شما را کثیف نمایند.

نواربهداشتی بهتر است یا تامپون ؟

پاسخ به این سوال بستگی به سبک زندگی شما دارد. شما می‌توانید از هر دو گزینه در طول دوره خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید در طول روز از تامپون استفاده کنید و هنگام خواب نوار بهداشتی را انتخاب کنید. یا هنگام شنا یا پوشیدن لباس‌های تنگ از تامپون استفاده کنید.
با این حال، از تامپون‌های معطر و نوار بهداشتی استفاده نکنید! انواع معطر این محصولات باعث ایجاد حساسیت و التهاب در شما می‌شود. اگر در این مدت نگران بو هستید، به جای استفاده از محصولات بهداشتی معطر، بلافاصله لباس زیر و نوار بهداشتی یا تامپون خود را تعویض کنید. قیمت تامپون نیز در مقایسه با نوار بهداشتی کمی بالاتر است.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید تامپون و نوار بهداشتی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما نمی‌توانیم پاسخ روشنی به سوال« نوار بهداشتی بهتر است یا تامپون» بدهیم. بسته به شرایط خود می‌توانید یکی از محصولات بهداشت قاعدگی را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت