5/5 - (1 امتیاز)

پاکسازی آسان پوست صورت در خانه

پاکسازی پوست صورت در خانه یکی از روش هایی است که تاثیر زیادی در شادابی و لطافت پوست دارد. بسیاری از بانوان برای پاکسازی پوستشان به آرایشگاه ها و یا کلینیک ها مراجعه می کنند و هزینه بسیار زیادی را برای آن می پردازند. به جز بحث هزینه اگز مرکز اصول بهداشتی را رعایت نکرده باشد، پوست شما دچار آسیب می شود. به جای این کار پیشنهاد ما به شما این است که پوست صورتتان را با راهنمایی های این مقاله در خانه پاکسازی نمایید.

پاکسازی پوست صورت در خانه

 

پاکسازی پوست صورت در خانه معجزه می کند

اصلا پاکسازی صورت چیست و برای پوست شما چه کاری را انجام می دهد؟ در کل پاکسازی صورت ترکیبی از روش های مراقبت از پوست است که سه هدف عمده دارد:

سلول های مرده پوست برداشته شود. زمانی که بدن سلول های تازه می سازد، سلول های مرده بابد به طریقی برداشته شوند تا پوست صورت شما شاداب تر به نظر برسد.

هدف دوم پاکسازی صورت در خانه از بین رفتن چربی های اضافه پوست و آلودگی ها روی پوست است. اگر این آلودگی ها به روش درستی از روی صورت پاک نشوند، صورت جوش می زند. البته چربی طبیعی پوست را نباید از بین برد.

پاکسازی پوست صورت در خانه

 

هدف سوم پاکسازی پوست صورت در خانه این است که خونرسانی به صورت افزایش یابد. با استفاده از یک سری مواد طبیعی، پوست شما تغذیه می شود و آبرسانی می گردد. به طور خلاصه بعد از پاکسازی پوست مرتبط نرم و با قوام تر می شود.

پاکسازی پوست صورت در خانه

 

آموزش پاکسازی پوست صورت در منزل

در ادامه پاکسازی صورت در خانه را برای شما توضیح می دهیم. تا شما هم به سه هدف گفته شده در بالا دست پیدا کنید:

گام اول:شستن صورت

اولین و مهمترین قدم برای پاکسازی پوست صورت، شستن آن است. قبل از هرچیز باید پوستتان را کاملا تمیز کرده باشید. پاک کردن آلودگی ها از روی صورت ایجاد جوش را به حداقل می رساند و پوستتان را برای جذب مواد طبیعی و مغذی آماده می کند. بنابراین به طور اساسی پوست صورتتان را بشویید.
سپس موهایتان را در بالای سرتان جمع کنید. اگر آرایش روی صورتتان دارید ابتدا به وسیله میسلار واتر و یا شیر پاک کن کاملا آرایش را پاک کنید.

پاکسازی پوست صورت در خانه

 

گام دوم : لایه برداری صورت

دومین مرحله برای شما لایه برداری صورتتان است. لایه برداری پوست های مرده را بر می دارد و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

محصولات زیادی تحت عنوان لایه بردار پوست در بازار وجود. دارند. برای پاکسازی پوست صورت در خانه اسکراب مناسب پوست خود را تهیه نمایید.
از محصولاتی استفاده کنید که دانه های اسکراب دارند. در این محصولات دانه های برنج، جوجوبا، هسته زرد آلو و … وجود دارد.

گام سوم: بخور دادن پوست

برای بخور دادن کافی است که آب را در کتری و یا قابلمه بجوشانید. سپس ظرف را از روی گاز بردارید و صبر کنید کمی دما متعادل شود، روسری و یا حوله ای روی سرتان بیندازید و سپس برای دو تا پنج دقیقه پوستتان را در معرض بخار قرار دهید. می توانید برای این که بخار آب خاصیت بیشتری داشته باشد، می توانید به آن گل رز، اکالیپتوس، اسطوخدوس و بابونه اضافه کنید. چای هم حاوی تانن است می توانید چای هم اضافه نمایید.

پاکسازی پوست صورت در خانه

 

گام چهارم : ماسک صورت

حالا باید از ماسک های صورت استفاده نمایید. حتی اگر فرصت ساختن ماسک صورت را ندارید، محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که می توانید استفاده کنید.

هنگام شستشوی ماسک صورت، فقط روی صورتتان آب بریزید.

پاکسازی پوست صورت در خانه

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص آب پاپایا برای پوست

گام آخر: مرطوب کردن پوست صورت

در پایان پاکسازی پوست صورت در خانه باید پوستتان را مرطوب کنید. در واقع مرطوب کردن پوست نقش کلیدی مراقبت از پوست است و در پاکسازی هم باید انجام شود. البته نباید از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید. اگر مرطوب کننده مناسبی استفاده نکنید، بعد از پاکسازی پوست شروع به تولید چربی می کند و منافذ پوست بسته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت