اولین امتیاز را ثبت کنید!

پدیکور در خانه؛ فواید پدیکور چیست؟

پدیکور یک روش بهداشتی و زیبایی برای پا است که پوست مرده اطراف آن را از بین می برد، پوست را نرم و لطیف می کند و انگشتان پا را ماساژ می دهد. تکنیک های مختلفی در پدیکور وجود دارد که با لایه برداری متفاوت است.  شما می توانید با استفاده از چندین تکنیک روشی را بیابید که برای شما مفید باشد. شما می توانید با انجام چند مرحله آسان یک پدیکور در خانه داشته باشید.

فواید پدیکور چیست؟

به خاطر داشته باشید که پدیکور تنها برای زیباتر کردن پاهای شما مهم نیست. فواید سلامتی را دست کم نگیرید. در کشورهای خاور دور، ماساژهای خاص بسیاری برای رفع خستگی و استرس در نواحی خاصی از پا انجام می شود. ما برخی از فواید پدیکور برای سلامت کلی شما را ارائه خواهیم کرد.

پدیکور در خانه

تشخیص به موقع مشکلات پا

پدیکور باعث می شود شما به پاهای خود دقیق تر شوید. اگر تغییرات ناشی از میخچه، عفونت قارچی یا علائم شدید پینه بستن باشد، می توان آنها را بررسی و درمان کرد. نکته اصلی این است که تشخیص زودهنگام به درمان آسان و کامل کمک می کند.

پدیکور در خانه به طورمنظم یکی از مواردی است که از این مشکلات پا جلوگیری می کند. حتی اگر برای پدیکور به سالن های زیبایی و اسپا می روید، متخصص پدیکور شما می تواند علائم را مشاهده کرده و به شما گوش زد نماید.

پدیکور در خانه

کاهش ابتلا به عفونت

با کوتاه کردن ناخن پا، سنباده زدن، برداشتن پوست اطراف ناخن با ابزار نظافت و تمیز کردن ناحیه زیر لبه ناخن از رشد ناخن به داخل ناخن جلوگیری می کند.
همچنین این روش ها از عفونت ناخن جلوگیری می کند. رعایت این موارد از عفونت قارچی و بوی بد پا جلوگیری می کند. مراقبت از ناخن های پا و سالم نگه داشتن آنها از آسیب دیدن انگشتان پا جلوگیری می کند.

حفظ چربی پوست

پدیکور که شامل فرآیند خیساندن پاها در آب و استفاده از لوسیون و کرم پا روی پاها می شود، به حفظ چربی و رطوبت پوست کمک می کند. پاهای چرب و مرطوب کمتر دچار ترک، تاول و سایر مشکلات پا می شوند.
مرطوب نگه داشتن پوست پا همچنین از رشد ناخن ها در خارج از پوسته ناخن جلوگیری می کند. در برخی موارد، خشکی شدید پوست می تواند باعث رشد ناخن ها، شکافتن سر ناخن و حتی جدا شدن ناخن از پوسته شود.

پدیکور در خانه

ماساژ پا با لوسیون

انجام پدیکور در خانه با چند مرحله آسان شروع می شود. پاها را باید به مدت 15 دقیقه در وان یا تشت قرار دهید. داخل تشت را با مواد نرم کننده و محلولهای معطر خوشبو کنید. بعد از 15 دقیقه پاهای خود را از وان خارج کرده و با حوله خشک کنید. با کرم پا یا لوسیون بدن، انگشتان پا، پا و ساق پا را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. با ابزار مخصوص می توانید کوتیکول پا را بردارید. کوتیکول ها ناخن را در برابر باکتری ها محافظت می کنند. و از آنجایی که فضای ناخن را می پوشانند از زیبایی ناخن های شما می کاهند. برای برداشتن کوتیکول، سطح هر ناخن را با مالش یک پنبه آغشته به الکل تمیز کنید تا چربی پوست اطراف و خود ناخن پاک شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: روش های طبیعی برای مراقبت از ناخن های شکننده

مراحل پدیکور در خانه

در پدیکور، استفاده از روغن‌های پا، کرم‌های معطر و نرم‌کننده‌ها برای شادابی و لطافت پوست و همچنین ماساژ پا باعث می‌شود که شما احساس لذت بخشی کنید. برخی از پدیکورها با سنگ های داغ انجام می شوند. برخی دیگر از جلبک دریایی استفاده می کنند. پدیکور در خانه چند مرحله ساده است و بسته به روش معمولا بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

پدیکور در خانه

این مطلب را نیز از دست ندهید: راه هایی موثر برای تقویت ناخن

انواع پدیکور

پدیکور در خانه بسته به نوع اسپا و پدیکور در چند مرحله آسان انجام می شود و انواع مختلفی دارد.

پدیکور فرانسوی: این روش نوعی پدیکور کلاسیک است که گوشه ها و بالای ناخن ها با سوهان تنظیم می شود و نوک ناخن ها فرنچ است و روی آن ها لاک سفید و برق ناخن می شود.

پدیکور پارافین: از این روش برای نرم کردن پا و پوست استفاده می شود. برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها و پاها از موم گرم استفاده کنید.

پدیکور ژل: بعد از پدیکور فرانسوی یا کلاسیک روی ناخن ها، ژل مخصوصی زده می شود که در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار است و این خاصیت را برای مدت طولانی دارد.

پدیکور لوکس: شامل درمان‌های پا با ماساژ، موم پارافین نرم و حوله‌های گرم، پوشش‌های گرم و راحت پا و محافظت از ناخن و آب‌رسانی است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت