اولین امتیاز را ثبت کنید!

پودر بیک چیست؟

اگر از علاقه مندان به فضای مجازی هستید و آموزش های مختلف آرایش DIY را دنبال می کنید، متوجه خواهید شد که مربیان آرایش این روزها از پودری به نام پودر بیک در آرایش خود استفاده می کنند. شاید برایتان این سوال پیش آمده است که پودر بیک چیست؟ در این مقاله می خواهیم شما را با این نوع پودر آشنا کنیم با ما همراه شوید.

پودر بیک چیست؟ بیک کردن آرایش چیست؟

پودرهایی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند به عنوان تنظیم کننده آرایش استفاده می شوند. این پودر با دانه های بسیار ریز به شما کمک می کند آرایش خود را واقعا تمیز و یکنواخت کنید و از تجمع کرم زیرسازی و کانسیلر در چین و چروک های صورتتان جلوگیری می کند. همچنین این پودر آرایش می تواند چربی اضافی پوست شما را جذب کند و ماندگاری آرایش را تا حد زیادی بهبود بخشد.
پودر بیک ها بسیار شل و پودری هستند که کمک می کند به راحتی روی پوست صورت بنشینند. هنگام استفاده از این محصول متوجه خواهید شد که پوست صورت شما به طور غیرعادی سفید خواهد شد، اما جای نگرانی نیست، زیرا پس از پاک کردن این گرد و غبار، پوست شما مات و طبیعی می شود.

پودر بیک

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید پودر باید به آن توجه کنید این است که در ترکیب این پودر از سیلیس، دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی استفاده شده باشد. زیرا این مواد شیمیایی که نام بردیم مواد معدنی هستند و انعکاسی در صورت شما ایجاد می کنند. همین فلاش صورت شما را در همه عکس ها مات و بیش از حد سفید نشان می دهد.

پودر بیک

نحوه استفاده از پودر بیک چیست؟

پس از آشنایی با این محصول زیبایی، اکنون به سراغ روش استفاده از این محصول می رویم:

  1. ابتدا کرم پودر را زده و کاملا آن را روی صورت محو کنید.
  2. از کانسیلر برای لکه های تیره مانند زیر چشم و اطراف لب استفاده کنید.
  3. حالا به کمک یک اسفنج مرطوب، یک لایه ضخیم از پودر بیک را بردارید و خیلی آرام و با حرکات آهسته روی نواحی زیر چشم، چانه و ناحیه تی زون بمالید.
  4. به طور کلی باید بگوییم که این پودر آرایش باید برای قسمت های مختلف استفاده شود که از کانسیلر در آن نواحی استفاده شده است.
  5. پس از استفاده از پودر در محل مورد نظر، حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید، سپس با استفاده از یک برس نرم، پودر اضافی و باقی مانده را از سطح پاک کنید.
  6. دلیل اینکه باید کمی صبر کنید بعد از پودر زدن و سپس پاک کردن این است که اجازه دهید روغن زیرساز و کانسیلر به پودر آغشته شده و طول عمر آرایش شما را افزایش دهد. علاوه بر این، احتمال ایجاد خطوط ریز و چین و چروک روی صورت کاهش می یابد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: معرفی چند کرم پودر ضد آب

نکته: برخی افراد به جای پودر بیک از پودر بچه استفاده می کنند. باید بدانید که یکی از ترکیباتی که در پودر بچه استفاده می شود تالک است.  تالک نام یک ماده معدنی و سنگ سفید است که استفاده از آن باعث سفیدی بیش از حد پوست می شود. استفاده از پودر بچه روی صورت از عبور نور از صورت و برگشت به صورت هنگام عکس گرفتن جلوگیری می کند. و همین کار باعث می شود شما در عکس ها چهره ی خوبی نداشته باشید.

پودر بیک چیست

بهترین ابزار پودر بیک چیست؟

این ابزار به شما کمک می کند تا با استفاده از اسفنج مناسب، پودر را روی ناحیه مورد نظر بمالید. علاوه بر این، به جای استفاده از اسفنج، می توانید از براش های مختلف مانند براش کرم پودر استفاده کنید. برای پاک کردن پودر از روی صورت باید از یک برس با موهای بیشتر مانند برس بادبزنی استفاده کرد.

تفاوت فیکساتور و پودر بیک چیست؟

فیکساتور به معنی فیکس کننده آرایش است و در رنگ های روشن تا تیره و مدل های مختلف مات و براق در بازار موجود است. فیکساتور در مرحله نهایی آرایش برای تثبیت ترکیب و افزایش ماندگاری آن استفاده می شود. به طور کلی در دو نوع زیر به مشتریان ارائه می شود:

  • فیکساتورها پودری
  • فیکساتورهای محلول

اسپری و پودر فیکس رایج ترین تثبیت کننده ها هستند.

پودر بیک ها سفید یا نخودی هستند که البته رنگ آرایش را تغییر نمی دهد. پودر بیک پوست صورت، مات و فاقد براقی فیکس کننده است. یکی دیگر از تفاوت های این دو محصول این است که پودر بیک روی کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود، در حالی که پودر فیکس و اسپری روی تمام قسمت های صورت استفاده می شود.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت