اولین امتیاز را ثبت کنید!

2 علت چرب شدن موها بعد از کراتین چیست؟

چرب شدن موها بعد از کراتین مشکل بزرگی است. همچنین مراقبت از موهای مجعد کار آسانی نیست. بسیاری از افرادی که موهای مجعد دارند ترجیح می‌دهند هر از گاهی موهای خود را صاف کنند. کراتین مو یکی از روش‌های موثر و ماندگار برای نرمی و لطافت مو است. این روش با درصد صافی بالایی همراه است و همین امر محبوبیت کراتینه تراپی را چندین برابر کرده است. در واقع با کمک یک تیر می‌بینید که هم موها نرم و صاف می‌شوند و هم فرهای مو صاف می‌شوند. علت چرب شدن موها بعد از کراتین چیست؟

چرب شدن موها بعد از کراتین
گاهی اوقات پس از کراتینه درمانی، موها چرب هستند. این مشکل اساسی است که زیبایی مو را از بین می‌برد. موهای چرب کثیف به نظر می‌رسند و بافت مو اصلاً خوب نیست. اما نگران نباشید، هر مشکلی راه حلی دارد. در ادامه به دلایل چرب شدن موها پس از کراتین درمانی و راه‌های رفع این مشکل پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: برای رفع موخوره چه باید کرد؟

چه عواملی باعث چربی مو بعد از کراتینه می‌شود؟

شستشوی زیاد مو

شامپوها طوری طراحی شده اند که فکر کنید در شستن موهایتان خوب هستند. ولی بی احتیاطی و زیاد  شستن مو اصلاً خوب نیست. به ما اعتماد کنید، شستن موهای خود به دفعات بعد از کراتینه درمانی برای جلوگیری از چرب شدن، ایده خوبی نیست. علاوه بر کوتاه شدن عمر کراتین، شستن بیش از حد آن می‌تواند به پوست سر نیز آسیب برساند. همه انواع شوره سر و عفونت‌های قارچی ناشی از این هستند.

شامپوهای حاوی سولفات بزرگ‌ترین مقصر برای موهای چرب و پوست سر هستند. سولفات‌ها سورفکتانت‌های شوینده مانندی هستند که در محصولات پاک کننده خانگی استفاده می‌شوند. آنها نه تنها کراتین را از موهای شما پاک می‌کنند، بلکه پوست سر شما را نیز خشک می‌کنند.

در نتیجه، پوست سر شما یک دفاع خودکار برای تولید سبوم ایجاد می‌کند. این روغن طبیعی مورد نیاز برای محافظت از سطح پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی را فراهم می‌کند. حالا هر چه بیشتر موهایتان را بشویید، پوست سر و موهایتان چرب‌تر می‌شود.

تعادل سبوم هم برای پوست و هم برای مو بسیار مهم است. این روغن PH پوست شما را متعادل می‌کند و موهای شما را نرم، لطیف و براق می‌کند و از شکستن موها جلوگیری می‌کند.

کراتین موی مجعد

این مطلب را نیز از دست ندهید: اثرات الکل بر ریزش مو، آیا الکل باعث ریزش مو می شود؟

نرم کننده‌ها مقصر  چرب شدن موها بعد از کراتین هستند

بسیاری از مردم این را نمی‌دانند، اما نرم کننده‌ها می‌توانند موهای شما را چرب کنند، به خصوص زمانی که حاوی موادی مانند سیلیکون باشند. پس از کراتینه درمانی، موهای شما از قبل دارای پوشش کراتین هستند و به محصولات مراقبت از موی خاصی نیاز دارند. اگر از نرم‌کننده‌های حاوی سیلیکون استفاده می‌کنید، می‌توانند به‌عنوان باقی‌مانده روی مو تجمع کنند. مشکل سیلیکون این است که مانند یک ماده پلاستیکی است و اگر شسته نشود باعث چسبندگی موهای شما می‌شود.

جالب‌تر این است که بسیاری از زنانی که موهای خود را بلند می‌کنند، مرتباً موهای خود را می‌چرخانند. موهای نرم، ابریشمی و صاف را لمس کردن لذت بخش است، اما عزیزم، لازم نیست همیشه با موهای خود بازی کنید.

چرب شدن موها بعد از کراتین

کلام پایانی

باید بدانیم که سطح چربی سر افراد به خصوصیات ژنتیکی آنها بستگی دارد. در برخی افراد تولید چربی پوست سر بیشتر و در برخی افراد کمتر است. اما این چه ربطی به چرب شدن موها بعد از کراتین دارد؟ در واقع پس از انجام درمان‌های کراتینه مو، چون موهای مجعد تبدیل به موهایی براق و ابریشمی می‌شوند، تماس بیشتری با پوست سر برقرار می‌کنند و به دلیل چرب بودن پوست سر، قسمتی از مو نزدیک ریشه و پوست سر چرب‌تر می‌شود و این تصور که بعد از کراتینه مو، موها چرب می‌شوند کاملاً اشتباه است. در واقع این چربی متعلق به پوست سر است و نه موهای کراتینه شده.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت