معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره
  • مو
  • 21 خرداد 1401
  • 2072
اولین امتیاز را ثبت کنید!

معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره

موخوره یکی از شایع ترین مشکلات مو است و انتهای مو به دلیل آسیب به فولیکول های مو به چند قسمت تقسیم می شود. با گذشت زمان، این ترک به فولیکول های مو منتقل می شود و باعث می شود کل ساقه مو بشکند. از دلایل ایجاد موخوره می توان به کلر زدن یا استفاده منظم از رنگ مو و مواد شیمیایی مانند اتو و اتو، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، قرار گرفتن بیش از حد مو در معرض آلودگی های محیطی، استفاده بیش از حد از سشوار، شانه کردن موهای خیس و برس سفت اشاره کرد. برای تشخیص به موقع  موخوره باید به دنبال علائمی مانند روشن شدن فولیکول های مو نسبت به کل ساقه مو، زبری مو بود. برای جلوگیری از ایجاد موخوره و آسیب به کل ساقه مو، رعایت نکاتی ضروری است و در اینجا گلیسیرین برای موخوره را بررسی می کنیم.

جلوگیری از ایجاد موخوره

  • موهای خود را هر سه ماه یک سانتی متر کوتاه کنید.
  • موهای خود را با شامپوی بدون سولفات بشویید.
  • هنگام شستن موها، فقط شامپو را روی سر خود بمالید.
  • از ماسک های گیاهی برای حفظ سلامت و آبرسانی مو استفاده کنید.
  • پس از شستن، موها را به آرامی با یک سواب پنبه ای نرم پاک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  • از یک برس چوبی یا یک برس الیاف طبیعی استفاده کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب به آرامی موها را از ریشه تا انتها شانه کنید تا پوست سر مرطوب شود.
  • هنگام خواب موهایتان را پف کنید یا از بالش و کلاه ساتن استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی و شکننده شدن موها حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.

معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره

اثر درمانی ماسک گلیسیرین برای موخوره

از جمله نکات فوق استفاده از ماسک های گیاهی برای جلوگیری از موخوره و تضمین سلامت مو ذکر شد. گلیسیرین با مرطوب نگه داشتن ساقه مو و جذب رطوبت از محیط می تواند از موخوره جلوگیری کند و با نرم نگه داشتن مو از خشکی آن جلوگیری کند. در این قسمت از مجله علمی باریخت  ماسک گلیسیرین برای موخوره را معرفی می کنیم. برای داشتن موهای سالم به ما بپیوندید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: سرم مو چیست و چه فایده ای برای موهای شما دارد؟

توجه: قبل از استفاده از ماسک های گیاهی، موهای خود را کاملا تمیز کنید تا اثر درمانی آن سریعتر مشاهده شود.

ماسک گلیسیرین با گلاب

یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید و این ماسک را به مدت پانزده دقیقه روی موهای خود قرار دهید. پس از این مدت، موهای خود را با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره

ماسک با گلیسیرین، روغن زیتون، گلاب و آب مقطر برای موخوره

دو قاشق غذاخوری گلیسیرین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف فنجان گلاب و نصف فنجان آب جوشیده در یک بطری اسپری بریزید. هر روز مقدار کمی از این ماسک را روی موهای خود بمالید و از مسواک قهوه ای برای شستن موهای خود استفاده کنید.

ماسک گلیسیرین، روغن زیتون، سرکه سیب، تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری از مواد گلیسیرین، روغن زیتون و سرکه سیب را با تخم مرغ خوب مخلوط کنید تا یک ماسک صاف به دست آید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید. برای تهیه ماسک ذکر شده در بالا می توانید به جای روغن زیتون از روغن کرچک استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره

ماسک گلیسیرین، روغن بادام و عسل

دو قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چهار قاشق غذاخوری روغن بادام و دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و این ماسک را در کیسه ای نگه دارید. پس از شستن موها، این ماسک را به عنوان یک ماده آرایشی بمالید و در نهایت موهای خود را با آب سرد بشویید.

ماسک گلیسیرین، روغن کنجد، روغن جوجوبا، شیر نارگیل و آب مقطر

یک قاشق غذاخوری گلیسیرین، دو قاشق غذاخوری روغن کنجد، دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل را با 200 میلی لیتر آب مقطر ترکیب کنید، در یک بطری اسپری بریزید. مقدار کمی از این ماسک را روزی یکبار روی موهایتان اسپری کنید و بعد از یک شب موهایتان را بشویید.

ماسک گلیسیرین، اسانس رزماری و آب مقطر برای موخوره

مقدار مساوی گلیسیرین و آب مقطر را در یک بطری اسپری بریزید و پس از افزودن سه قطره اسانس رزماری خوب تکان دهید. این ماسک را بعد از هر حمام روی موهای خود اسپری کنید. به جای اسانس رزماری می توانید از روغن درخت چای یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک گلیسیرین برای موخوره

توجه داشته باشید:

اگر در یک منطقه بسیار خشک زندگی می کنید، از گلیسیرین برای موهای خود اجتناب کنید. خشک شدن بیش از حد هوا باعث می شود گلیسیرین رطوبت مو را تامین کند و در نتیجه موها خشک خشک شوند.
هنگام خرید گلیسیرین، مطمئن شوید که گلیسیرین از روغن های گیاهی به دست می آید، نه روغن خام. زیرا گلیسیرین طبیعی فاقد سموم است و به مو آسیب نمی رساند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت