اولین امتیاز را ثبت کنید!

گلیسیرین برای داشتن مو هایی براق و شاداب

اگر می خواهید موهایی براق و شاداب داشته باشید، احتمالا نرم کننده ها و ماسک های موی مختلف را امتحان کرده اید. با این حال، ممکن است از موادی که به طور طبیعی رطوبت را به مو جذب می کنند، الیاف را مرطوب و تازه نگه می دارند، آگاه نباشید. گلیسیرین یا گلیسیرول یکی از این مواد است که نه تنها خواص زیادی برای الیاف مو دارد، بلکه رطوبت زیادی به آنها می دهد.
در زیر به تفصیل این ماده و روش های استفاده از گلیسیرین برای مو را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شو.

آیا گلیسیرین برای مو های شما مفید است؟

گلیسیرین برای موهای خشک، ضخیم یا شکسته خوب است. اما می تواند برای سایر انواع مو نیز مفید باشد.
این محصول فواید زیادی برای موهای آسیب دیده دارد و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. به نظر می رسد که موها در صورت استفاده از آن سریعتر رشد می کنند. زیرا مصرف گلیسیرین ضعف انتهای تارهای مو را کاهش می دهد و این تصور را ایجاد می کند که موها سریعتر رشد خواهند کرد. طبق مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد، گلیسیرین می تواند عملکرد محافظتی پوست را بهبود بخشد و آب را تا 24 ساعت حفظ کند.

گلیسیرین برای مو

گلیسیرین همچنین می تواند در بهبود خشکی پوست سر موثر باشد. طبق مطالعه دیگری، زمانی که به عنوان لایه بردار بدون نیاز به شستشو استفاده شود، می تواند به کاهش شوره سر (به دلیل خشکسالی) کمک کند. البته این ماده باعث رشد مو در پوست سر شما نمی شود، اما علاوه بر تقویت و خنک کننده باعث درخشندگی بیشتر موهای سر شما می شود و از تشکیل موخوره جلوگیری می کند.

نکته: اگر در محیط خشک زندگی می کنید، توجه داشته باشید که گلیسرول می تواند رطوبت موهای شما را از طریق هوا جذب کند. البته ممکن است برعکس باشد. در آب و هوای بسیار مرطوب، گلیسیرین می تواند رطوبت هوا را به مو جذب کرده و آن را منجمد کند. گلیسرول در آب و هوای معتدل و مرطوب بهتر عمل می کند.

آیا گلیسیرین خالص است؟

گلیسیرین از روغن های گیاهی (مانند کره شی یا روغن نارگیل)، محصولات حیوانی و روغن های گیاهی به دست می آید.
اگرچه این ماده الکل-شکر است (الکل قند صرف نظر از نامش، نه الکل است و نه شکر، نوعی کربوهیدرات با ساختار شیمیایی مشابه قند است)، اما عملکرد آن شبیه به چربی است. در حضور مو، مرطوب کننده گلیسرول؛ این بدان معناست که با جذب رطوبت هوا می تواند موها را مرطوب و سالم نگه دارد.

گلیسرول به دلیل کارایی بالا یکی از رایج ترین محصولات مراقبت از پوست و مو است. همچنین بی رنگ و بی بو است، بنابراین تغییری در بو و ظاهر محصول ایجاد نمی کند. گلیسیرین نیز ارزان است و به هر قیمتی در بسیاری از محصولات بهداشتی یافت می شود.

گلیسیرین برای مو

آیا گلیسیرین برای مو بی خطر است؟

گلیسیرین برای مو بی خطر است. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EWG) گلیسرول را در رده A در مقیاس خود رتبه بندی می کند. این بدان معناست که گلیسیرین هیچ اثر منفی بر سلامت انسان یا محیط زیست ندارد.

با این حال، هنگام استفاده از گلیسیرین باید به نکات زیر توجه داشت:

  • از گلیسیرین روی پوست ترک خورده یا آسیب دیده استفاده نکنید.
  • گلیسرول باید با آب یا روغن های دیگر مخلوط شده و رقیق شود. در غیر این صورت موها را چرب و چسبناک می کند و به راحتی تمیز نمی شود.
  • هنگام استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو از گلیسرول بسیار کمی استفاده کنید. این ماده گرما را به خوبی هدایت می کند. بنابراین افزایش حرارت ابزارهای حرارتی مورد استفاده می تواند باعث آسیب به موها شود.

گلیسیرین برای مو

نحوه استفاده از گلیسیرین برای مو

روش های مختلفی برای استفاده از گلیسیرین بسته به هدف وجود دارد. اگر می خواهید در خانه ماسک یا اسپری مو درست کنید. شما باید گلیسیرین خالص را خریداری کنید که در بسیاری از فروشگاه های آنلاین، داروخانه ها و فروشگاه های زیبایی موجود است.
ماسک های آلوئه ورا و گلیسیرین پوست سر را مرطوب و تغذیه می کنند و همچنین به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کنند. این ترکیب ممکن است خاصیت آنتی بیوتیکی و مرطوب کنندگی نیز داشته باشد.

گلیسیرین برای مو

این مطلب را نیز از دست ندهید:  درمان پوست پرتقالی به روش های خانگی و پزشکی

گلیسیرین برای موهای مجعد و فر

برای موهای مجعد، به جای استفاده از گلیسیرین به تنهایی، از این محصول مغذی برای موهای «خشک» استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. دو دلیل برای این وجود دارد:

1) موهای مجعد به ترکیبات سنگین حساس هستند. به عبارت دیگر وقتی یک جرم غلیظ به آن ها می زنید، سنگین می شوند و فرشان نسبتاً باز می شود. بنابراین اگر نمی خواهید موهایتان موج دار شود، مراقب باشید، زیرا موادی مانند گلیسیرین و روغن زیتون موهایتان را فر می کند.

2) کوتیکول (پوشش طبیعی مو) کل فولیکول های مو را نمی پوشاند. ساختار داخلی موهای مجعد به دلیل پیچش طبیعی این نوع موها در نواحی منحنی در معرض هوا قرار می گیرد. بنابراین موهای مجعد در هوای خشک رطوبت داخلی خود را از دست می دهند و در هوای مرطوب رطوبت اضافی وسط مو را جذب می کنند. رطوبت موجود در فولیکول های مو به فولیکول های مو اجازه می دهد تا در یک محیط مرطوب رشد کنند. حالا وقتی گلیسرول را روی موهای خیس می‌زنید، سطح مو را می‌پوشاند و رطوبت را در داخل پوست سر نگه می‌دارد تا روی پوست سر. می تواند باعث زرد شدن موهای مجعد شود.

گلیسیرین برای مو

سخن آخر

گلیسیرین یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت هوا را جذب می کند و مو را عمیقاً مرطوب می کند. بی رنگ، بی بو و نسبتاً ارزان است. به همین دلیل است که در بسیاری از محصولات موجود در بازار یافت می شود. اگر می خواهید ماسک مو یا مدل مو درست کنید، می توانید آن را به صورت خالص خریداری کنید.
مطالعات نشان داده اند که گلیسیرین برای مو می تواند به کاهش شوره سر، آبرسانی به پوست سر و مو و جلوگیری از شکستگی مو کمک کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت