صابون ضد جوش قهوه
5/5 - (2 امتیاز)

آموزش 4 نوع صابون گیاهی در منزل

بیشتر صابون ها حاوی مواد شیمیایی هستند که از طریق پوست جذب می شوند و سلامت انسان را با مشکل مواجه می کنند. با ساخت صابون خانگی، دیگر نگران مواد شیمیایی موجود در صابون نباشید. زیرا شما تمام مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت صابون خود را انتخاب می کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید ساختن صابون در خانه غیرممکن یا خیلی سخت است، پس باید بدانید که درست کردن صابون گیاهی در خانه بسیار ساده است.

چگونه در خانه صابون گیاهی درست کنیم؟

اگر شما هم به دنبال طرز تهیه صابون های گیاهی مختلف برای مراقبت از پوست خود هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا طرز تهیه 4 صابون گیاهی خانگی به تفصیل شرح داده شده است.

صابون زردچوبه

اگر به فکر درست کردن صابون گیاهی در خانه برای جوش های صورت خود هستید، مطمئناً صابون زردچوبه بهترین گزینه برای شماست. زیرا زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود، قدرت زیادی در رفع انواع آکنه و جوش دارد.

مواد مورد نیاز

  1. پایه صابون (صابون گلیسیرین)
  2. 1  قاشق چایخوری بلغور جو دوسر
  3. 1  قاشق چایخوری زردچوبه
  4. 2  قاشق چایخوری اسانس معطر (مانند اسانس آویشن، لیمو یا اسطوخودوس)
  5. 2  قاشق چایخوری روغن (مانند روغن زیتون)

طرز تهیه صابون زردچوبه

در مرحله اول باید گلیسیرین را روی حرارت ذوب کنید. پس از ذوب شدن صابون از روی حرارت بردارید و زردچوبه را به آن اضافه کنید. هر چه زردچوبه بیشتر اضافه کنید، رنگ صابون تیره تر می شود.

اکنون زمان افزودن اسانس های معطر است، می توانید اسانس آویشن، لیمو یا اسطوخودوس را به ترکیب خود اضافه کنید. سپس روغن زیتون یا نوع دیگری از روغن را با بلغور جو دوسر مخلوط کنید که برای پوست های مستعد آکنه عالی است و به عنوان لایه بردار در این صابون عمل می کند. در این مرحله همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و داخل قالب بریزید. از زمانی که مخلوط را در قالب می ریزید تا زمانی که صابون را استفاده می کنید، 12 تا 24 ساعت طول می کشد تا صابون کاملا خنک شود.

صابون زردچوبه

این مطالب را نیز از دست ندهید: 

چگونه پوستی صاف و شفاف داشته باشیم؟

سرم ویتامین سی چیست و چه کاربردی دارد؟

جوانسازی صورت با یوگا

تهیه صابون گیاهی آلوئه ورا

با دانستن قدرت شگفت انگیز صابون آلوئه ورا در جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک، می توانید این صابون خانگی بی نظیر را درست کنید.

مواد لازم

  1. پایه صابون (صابون گلیسیرین)
  2. 1  فنجان روغن زیتون، نارگیل یا بادام (220 گرم)
  3. 3  قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  4. 15  قطره اسانس (اختیاری)

مراحل ساخت صابون آلوئه ورا

ابتدا باید وسط ژل آلوئه ورا را از پوست آن جدا کنید و آن را مخلوط کنید تا مایع شود. سپس مایع به دست آمده را با صابون گلیسیرین ذوب شده مخلوط کرده و شروع به هم زدن مواد کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. حال لازم است سه نوع روغن نارگیل، روغن زیتون و بادام را در ظرفی ریخته و در مایکروفر یا روی حرارت بگذارید به دمای 35 تا 45 درجه برسد.

سپس به آرامی به موادی که از قبل آماده کرده اید اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا سفت شوند. اگر می خواهید اسانس ها یا رنگ های طبیعی را به صابون خود اضافه کنید، می توانید در این مرحله این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه دیدید موادتان سفت شده، نوبت به آماده سازی قالب می رسد و مواد را داخل آن می ریزیم. این صابون 24 تا 48 ساعت برای خنک شدن و سفت شدن نیاز دارد و پس از این مدت قابل استفاده است.

صابون گیاهی

 

صابون لیمو ترش

صابون لیمو ترش را می توان صابون تقویت کننده زیبایی نامید. زیرا ضمن جلوگیری از افتادگی پوست، از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند و در نهایت به پوست سلامت، شادابی، طراوت و جوانی می بخشد.

مواد لازم

  1. اسانس لیمو و بادام
  2. دانه خشخاش و رنده پوست لیمو
  3. پایه صابون (صابون گلیسیرین)

طرز تهیه صابون گیاهی لیمو

اولین قدم در ساخت صابون لیموی خانگی این است که پایه صابون را آنقدر گرم کنید که کاملا ذوب شود. بعد از آن می توانید اسانس لیمو و بادام را به همراه خشخاش و رنده پوست لیمو به مواد اضافه کنید. سپس آن را مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. بعد از این مرحله می توانید به راحتی مخلوط را در قالب خود بریزید. برای استفاده از این صابون باید زمان کافی به آن بدهید تا خنک و سفت شود.

صایون گیاهی

درست کردن صابون گیاهی قهوه

صابون قهوه یکی از بهترین صابون های خانگی است که فواید بی شماری برای پوست دارد. استفاده از صابون قهوه به شدت پوست را تمیز، لایه برداری و تا حد امکان شاداب می کند.

مواد لازم

  1. 1  و نیم صابون بر پایه شیر بز
  2. 1  قاشق چایخوری قهوه تازه
  3. 1  قاشق چایخوری روغن بادام
  4. 1-1.5  قاشق چایخوری طعم دهنده مانند وانیل یا دارچین

طرز تهیه صابون قهوه

ابتدا پایه صابون که صابون شیر بز است زیر حرارت زیاد ذوب می شود. سپس مواد طعم دهنده مانند قهوه، روغن بادام یا وانیل یا دارچین به پایه صابون اضافه می شود تا تلخی قهوه را خنثی کند.

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. بعد از آن مواد را داخل قالب ها بریزید و بگذارید کاملا خنک شوند و سفت شوند. وقتی کاملا جامد شدند، صابون آماده استفاده است.

5/5 - (2 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت