اولین امتیاز را ثبت کنید!

چگونه پوستی صاف و شفاف داشته باشیم

پوست صاف و شفاف یکی از مهمترین جنبه های زیبایی صورت است. پوست صاف برای زیبایی هر فردی بسیار مهم است. بسیاری از افراد به خصوص خانم ها همیشه به دنبال راه هایی برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک و لک هستند و اغلب از روش های مختلفی برای داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون لک استفاده می کنند. امروزه مراقبت از پوست با محصولات و درمان های مختلف پوست مانند لیزر بسیار محبوب شده است. اما این روش های جدید نسبتاً گران هستند و برای همه مناسب نیستند.

روش های طبیعی و ساده زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید تا پوستی صاف و بدون آکنه داشته باشید. در اینجا برخی از این روش ها  را معرفی کرده ایم تا را در روتین پوست خود قرار دهید.

از شوینده و پاک کننده مناسب صورت استفاده کنید

هر روز صورت خود را بشویید. برای داشتن پوستی صاف و تمیز هر روز هنگام بیدار شدن از خواب و همچنین قبل از رفتن به رختخواب، حتما صورت خود را طبق محلول های پاک کننده پوست بشویید و تمیز کنید.

پوستی صاف و شفاف

از مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید

برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید پوست را مرطوب نگه دارید. چه پوست خشک یا چرب داشته باشید، برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و لک روی پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید. بسیاری از افراد بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده می کنند تا پوست خود را مرطوب نگه دارند.

لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده محصولات روغنی هستند که می توانند برخی از سلول های مرده پوست را جوان کنند و لایه ای چرب  به سطح پوست اضافه کنند و پوست شما را شاداب و سالم نشان دهند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بهترین روش برای بستن منافذ باز پوست

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

پوست شما مهمترین عضو خارجی بدن شماست و باید از آن مراقبت کنید. اگر بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذرانید یا در مکانی آفتابی زندگی نمی کنید، نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید. اما از آنجایی که در پیاده روی  روزانه پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، برای محافظت از پوست در برابر آفتاب و داشتن پوستی صاف و شفاف حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بله، ویتامین D در نور طبیعی خورشید برای بدن و پوست شما ضروری است، اما نباید از آن فراتر رود. بنابراین سعی کنید قبل از خروج از منزل از ضدآفتاب های باکیفیت با SPF30+ (فاکتور محافظت در برابر آفتاب)  استفاده کنید.

استفاده از کرم ها و سرم های شفابخش

روتین های شبانه فرصت خوبی برای بهره مندی از مزایای کرم های مفید برای بهبود و مراقبت از پوست است. کرم های مرطوب کننده، ضد آکنه، ضد چروک و ضد لک برای صاف، تمیزو نرم نگه داشتن پوست با توجه به نیاز پوست ضروری هستند و نتایج بسیار خوبی نیز به همراه دارند.

پوستی صاف و شفاف

روزانه و هفتگی از ماسک های خانگی استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای زیباسازی پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان قیمت خانگی است که در کوتاه مدت یا بلند مدت هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. استفاده از ماسک صورت به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست می تواند کمک زیادی به تمیز و صاف نگه داشتن پوست شما کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: نیاسینامید چیست؟ چه مزایایی برای پوست دارد؟

آب درمانی و فواید آن برای داشتن پوستی صاف و شفاف

بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده است. به طور کلی توصیه می شود که همه افراد حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشند تا آب مورد نیاز بدن را تامین کنند و بدن را سالم نگه دارند. به طور کلی نوشیدن آب فراوان در طول روز در حفظ سلامت جسمی و سم زدایی و همچنین پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر است. پوست بدن  فواید نوشیدن آب زیاد را از دست نمی دهد و با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز می توانید تغییرات پوست خود را بعد از مدتی احساس کنید.

خوب بخوابید

اگر به اندازه کافی نخوابید، اثرات آن بر روی پوست صورت شما آشکار می شود . زیرا شما خسته و تنبل به نظر می رسید. برای داشتن پوستی صاف و شفاف، حداقل 8 ساعت در روز بخوابید.

ورزش کنید

هر روز باید حداقل نیم ساعت ورزش کنید. فعال بودن و ورزش می تواند مشکلاتی مانند آکنه را درمان کند و منجر به پوستی صاف و شفاف شود.
با استفاده از این راه کار ها سعی کنید پوستی صاف و  شفاف و نرم داشته باشید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت