اولین امتیاز را ثبت کنید!

فواید یخ بر روی پوست صورت

جوانسازی پوست با یخ یکی از روش هایی است که ملکه های تناسب اندام و خانم های زیبا سال ها از آن استفاده می کنند. این روش نتایج شگفت انگیزی دارد. با چند تکه یخ پوست را جوان و شاداب کنید. شاید عجیب به نظر برسد، اما جالب است که ملکه کاترین روسیه برای حفظ زیبایی و شادابی صورتش هر روز صبح روی صورت، گردن و پوست خود یخ می مالید. در ادامه به فواید یخ بر روی پوست خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

فواید یخ بر روی پوست صورت در یک نگاه

می توانید منافذ باز پوست را با این روش کاهش دهید. همچنین با استفاده از یخ میزان چربی پوست را کنترل کنید، از پیری زودرس پوست و چین و چروک جلوگیری کنید.

ماساژ دادن چند تکه یخ روی صورت حداقل دو بار در هفته به پوست درخشندگی طبیعی می بخشد.

اگر پوست شما اخیراً دچار چین و چروک های آزاردهنده شده است، یک تکه یخ را در یک پارچه نرم بپیچید و آن را به صورت خود بمالید.

اگر آب خیار و گلاب را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بگذارید تا یخ بزند و شبیه یخ شود و به عنوان یک ماسک جامد روی صورت خود استفاده کنید، پوستتان جوان و زیبا می شود. این ماسک به کاهش چین و چروک صورت و روشن شدن پوست کمک می کند.
ماساژ یخ روی قسمت‌هایی از صورت که آکنه دارد موثر است. اگر روزی یک یا دو دقیقه به طور مداوم روی جوش ها یخ بمالید، تاثیر بی نظیر آن را در از بین بردن آکنه خواهید دید.

پس از استفاده از یخ، اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود، به این ترتیب بیشترین سود را از یخ خواهید برد.

فواید یخ به روی پوست

فواید یخ بر روی پوست صورت

1. روشن شدن پوست

همه عاشق پوستی درخشان هستند و استفاده از یخ می تواند آن را به شما بدهد. گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و آن را روشن می کند. استفاده از یخ روی صورت باعث انقباض رگ های خونی می شود که در ابتدا باعث کاهش جریان خون در پوست می شود. برای متعادل کردن این حالت، بدن شروع به پمپاژ خون بیشتری به صورت می‌کند و آن را سرزنده و درخشان نشان می‌دهد.

2. افزایش جذب محصولات بهداشتی

این یک ترفند قدیمی است که مطمئن شوید پوست شما تمام محصولاتی را که استفاده می کنید جذب می کند. اگر کرم شب یا سرم دیگری را به پوست خود می زنید، یک تکه یخ بزنید. این کار مویرگ های صورت را منقبض می کند و باعث ایجاد کشش روی پوست می شود که به جذب بهتر محصولات کمک می کند.

3. کاهش لکه های تیره

استفاده منظم از یخ روی صورت می تواند به خلاص شدن از شر لکه های تیره کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گلاب را بجوشانید و آب خیار را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را فریز کرده و سپس یک تکه یخ را روی ناحیه چشم بمالید. اما انتظار نتایج یک شبه را نداشته باشید. برای دیدن نتیجه باید این روند را چند روز تکرار کنید.

فواید یخ به روی پوست

4. از بین بردن آکنه

اگر از آکنه روی صورت خود خسته شده اید، از فواید یخ بر روی پوست صورت خود غافل نشوید. وقتی از کیسه یخ روی صورت خود استفاده می کنید، چربی پوست را کاهش می دهد. همچنین به درمان آکنه و التهاب کمک می کند.

5. منافذ پوست را کوچک می کند 

صورت دارای منافذی است که سبوم و عرق را تخلیه می کند و به تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. با این حال، هنگامی که کثیفی در منافذ جمع می شود، می تواند باعث جوش شود. ماساژ دادن تکه های یخ روی صورت پس از حمام می تواند به کاهش منافذ کمک کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: راهکاری برای بستن منافذ باز پوست

 

6. درمان ساده برای گرمازدگی

برای کسانی که از آلرژی رنج می برند، استفاده از تکه های یخ یک درمان طبیعی است. آنها را در یک پارچه نخی قرار دهید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار التهاب را از بین می برد و خارش پوست را التیام می بخشد.

7. درمان آفتاب سوختگی

همچنین یک درمان جادویی برای پوست آفتاب سوخته است. پس از قرار دادن کیسه یخ در ناحیه آفتاب سوخته، ممکن است متوجه کاهش قابل توجه التهاب و قرمزی شوید. با این حال، آفتاب سوختگی به مرور زمان و با استفاده منظم از بین می رود.

فواید یخ روی پوست صورت

این مطلب را نیز از دست ندهید:  هرم رسیدگی به پوست، پوستی شاداب داشته باشید

 

8. پوسته پوسته شدن پوست

یکی از فواید یخ بر روی پوست صورت لایه برداری است. تکه های یخی شیر را روی صورت خود بمالید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به حذف تمام سلول های مرده پوست کمک می کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت