1047768 928 خواص زرده تخم مرغ برای موها چیست؟ زرده تخم مرغ موها را نرم می کند؟
5/5 - (1 امتیاز)

خواص زرده تخم مرغ برای موها چیست؟ زرده تخم مرغ موها را نرم می کند؟

چه کسی موهای بلند، براق و سالم نمی خواهد؟ با این حال، مشکلات رایج مانند شکنندگی مو و ریزش مو می تواند این رویا را به یک رویای غیرممکن تبدیل کند. گاهی اوقات افراد برای به دست آوردن ظاهری که می خواهند، پول زیادی را صرف شامپوهای گران قیمت، ماسک مو، نرم کننده، سرم مو و حتی درمان های مخصوص مو می کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، تمام یا بیشتر هزینه های صرف شده به دلیل عدم نتیجه مطلوب هدر می رود. آیا فکر نمی کنید وقت آن رسیده است که یک دستور منحصر به فرد خواص زرده تخم مرغ برای موهای خود امتحان کنید؟

تخم مرغ می تواند یک انتخاب طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مو باشد.

خواص زرده تخم مرغ برای موها

زرده قسمت کروی و زرد رنگ داخل تخم مرغ است. به دلیل داشتن ترکیبات مختلف به تغذیه مو کمک می کند. در ادامه به فواید بالقوه زرده تخم مرغ برای مو خواهیم پرداخت. البته برای تایید علمی فواید این ماده برای مو به مطالعات بیشتری نیاز است.

  1. رشد مو: برخی از طرفداران زیبایی طبیعی ادعا می کنند که خواص زرده تخم مرغ برای موها می تواند محرکی برای رشد سریع باشد. گفته می شود این ماده باعث تحریک پوست سر و تغذیه ریشه مو می شود. یکی از اجزای اصلی زرده تخم مرغ گوگرد است، یکی از مواد معدنی مهم موجود در مو، هر 100 گرم زرده تخم مرغ حاوی 164.5 میلی گرم گوگرد است. با این حال، تحقیقات هنوز نشان نداده است که استفاده موضعی از زرده تخم مرغ راهی موثر برای رشد موهای جدید یا جلوگیری از ریزش مو باشد.
  1. کاهش ریزش مو: پروتئین موجود در تخم مرغ فولیکول های مو را تقویت می کند، پوست سر را تحریک می کند و ریشه مو را تغذیه می کند. به این ترتیب ریزش مو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  2. بهبود وضعیت مو: مقدار زیاد لوتئین موجود در زرده تخم مرغ، مو را هیدراته کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. بنابراین، مو در برابر شکنندگی و دو شاخه شدن انتهای مو مقاومت می کند.
  3. افزایش درخشندگی مو: یکی از خواص زرده تخم مرغ برای موها، افزودن مواد مغذی به موهای مات و کدر است. به طوری که چربی از دست رفته مو پس از استفاده به آن برمی گردد و بر خلاف شوینده های شیمیایی که کوچکترین چربی موجود را از بین می برند، موها را براق تر می کند.
  4. ترمیم مو: ساختار اصلی مو از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین، پروتئین موجود در زرده تخم ‌مرغ می‌تواند به ترمیم موهای آسیب ‌دیده کمک کند و آن‌ها را قوی‌تر و کمتر مستعد شکستگی کند. 
  5. تقویت فولیکول های مو: تخم مرغ فولیکول های مو را نرم و احیا می کند. بنابراین می تواند به عنوان یک پاک کننده عمل کند و رطوبت لازم را به موهای شما بازگرداند.

خواص زرده تخم مرغ برای موها

این مطلب را نیز از دست ندهید: علل ریزش مو در زنان چیست؟

نحوه استفاده از زرده تخم مرغ برای مو

در زیر چندین راه حل مختلف برای استفاده از زرده تخم مرغ برای حمایت از سلامت مو به شما ارائه می دهیم:

  • 2-3  زرده تخم مرغ را با 2-3 قطره آب لیموی تازه یا 4-5 قطره روغن رزماری مخلوط کنید تا ماسک بوی بد را کاهش دهد.
  • مخلوط را هم بزنید تا کف کند.
  • آن را با دستان خود به موهای خود بمالید.
  • موها را با کلاه بپوشانید و 20 دقیقه صبر کنید. با گذشت زمان، مخلوط تخم مرغ خشک و چسبناک می شود.


همیشه تخم مرغ ها را از موهای خود با آب سرد بشویید. شستن با آب گرم یا داغ باعث خشک شدن آن می‌شود و تخم‌مرغ‌ها روی موهای شما باقی می‌ماند. در نتیجه باید چندین بار موهای خود را بشویید تا زمانی که تخم ها به طور کامل از بین بروند. شستن بیش از حد موها نیز باعث آسیب می شود.

  • در نهایت موهای خود را با شامپو و نرم کننده معمولی بشویید.
  • از این ماسک می توانید یک یا دو بار در ماه استفاده کنید.

آیا سفیده تخم مرغ به سلامت و زیبایی مو نیز کمک می کند؟

برخی از متخصصان زیبایی طبیعی معتقدند که خواص زرده تخم مرغ برای موها باعث مرطوب نگه داشتن و نرم نگه داشتن آنها است. جدا از این، سفیده تخم مرغ می تواند برای مو نیز مفید باشد. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و همچنین ویتامین هایی مانند نیاسین، ویتامین B3) و ریبوفلاوین (ویتامین B2  است. همه این مواد مغذی نقش مهمی در رشد و بازسازی مو دارند.
همانند اثرات زرده تخم مرغ بر روی مو، تحقیقات کمی در مورد فواید سفیده تخم مرغ برای زیبایی مو انجام نشده است.  با این حال، برخی از افراد از سفید کننده به عنوان نرم کننده مو استفاده می کنند. زیرا سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که می تواند تجمع مواد اضافی در مو را از بین ببرد. سفیده تخم مرغ معمولا برای درمان موهای چرب توصیه می شود.

خواص زرده تخم مرغ برای موها

سخن آخر

اگرچه شواهد علمی نسبتا کمی از خواص زرده تخم مرغ برای موها حمایت می کند. اما اگر به تخم مرغ حساسیت ندارید، استفاده از آن خطرناک نیست. علاوه بر استفاده از زرده و سفیده تخم مرغ برای مو، مصرف آن در بهبود سلامت مو نیز موثر است. تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه است و باعث تقویت مو می شود. به طور کلی مصرف دو تا سه تخم مرغ در هفته مفید است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت