6 lifestyle changes for ACNE free skin درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده
اولین امتیاز را ثبت کنید!

درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده

ظاهر شدن هر نوع جوشی روی صورت آزاردهنده و خوشایند نیست. اما جوش های زیر پوست می توانند بدتر از سایرین باشند. گاهی اوقات جوش ها دردناک هستند و نمی توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید. بدتر از آن، درد یا تورم زمانی افزایش می‌یابد که می‌خواهید کم شروع کنید. اما اگر می خواهید از شر این جوش ها خلاص شوید باید صبور باشید زیرا درمان جوش زیر پوستی زمان بیشتری می برد.

جوش زیر پوستی چیست؟

این نوع آکنه ها در زیر سطح پوست ظاهر می شوند. اگرچه این نوع آکنه ها از دور قابل مشاهده نیستند، اما برجستگی های آن ها قابل مشاهده است. آکنه بیشتر افراد را به شکل کیست درگیر می کند. آکنه ناشی از ترکیبی از باکتری ها، چربی ها و ناخالصی هایی است که روی پوست انباشته شده اند. این جوش ها بر خلاف سایر جوش ها به پوست نفوذ نمی کنند و بسته می شوند. هنگامی که این جوش ها ظاهر می شوند، یک ناحیه سفید رنگ روی سطح پوست خواهید دید که ممکن است در لمس دردناک باشد. معمولا در این ناحیه به دلیل التهاب پوست اطراف جوش قرمز می شود.

درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده

علل آکنه

مهمترین عاملی که باعث ایجاد این نوع آکنه می شود، تغییرات هورمونی در دوران نوجوانی است. در دوران نوجوانی، سطح هورمون آندروژن افزایش می یابد که به نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و آکنه می شود.

علل دیگر پنومونی عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری شامل قاعدگی، کنترل بارداری، استرس و هورمون درمانی است.
  • از انواع پاک کننده ها، لوازم آرایشی چرب و لوسیون ها استفاده کنید.
  • عوامل ژنتیکی
  • تعرق مفرط
  • آجیل، شکلات و غذاهای چرب بخورید
  • استفاده از داروها و مواد شیمیایی مانند لیتیوم، کورتیکواستروئیدها و ایزو فنی توئین
  • از پاک کننده های نامناسب یا ناپاک استفاده کنید
  • رژیم غذایی اشتباه

 

درمان جوش های زیر پوستی با بنزوئیل پراکسید

این ماده برای افرادی که به دنبال درمان خاصی برای آکنه هستند انتخاب خوبی است. انواع خاصی از بنزوئیل پراکسیدها از داروخانه ها در دسترس هستند که می توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد و روی پوست اعمال کرد. بیش از 50 سال است که برای درمان آکنه و از بین بردن باکتری ها استفاده می شود. بنزوئیل پراکسید به اشکال محلول در الکل و محلول در آب موجود است که باید با توجه به نوع پوست شما انتخاب شود. بنزوئیل پراکسیدهای محلول در الکل پوست را خشک می کند. بنابراین این ماده برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است. محصولات بنزوئیل پراکسید در امولسیون ها، صابون های جامد و مایع و ژل هایی که یک یا دو بار در روز استفاده می شوند، یافت می شوند.
از عوارض این ماده می توان به تحریک پوست و در موارد نادر آلرژی اشاره کرد.

درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده

درمان جوش زیر پوستی با آنتی بیوتیک های خوراکی

یکی از راه های درمان آکنه صورت و بدن استفاده از آنتی بیوتیک هایی است که باید با تجویز پزشک باشد. باکتری های روی پوست را تنظیم می کند و التهاب پوست را کاهش می دهد. این دارو برای افراد مبتلا به آکنه، خارش و سوزش مفید است. بله این آنتی بیوتیک ها باید توسط متخصص داده شود.

درمان جوش زیر پوستی با کرم، ژل و لوسیون

اگر گهگاه کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌های ضد آکنه را بدون تجویز پزشک از داروخانه خریداری می‌کنید، اگر مناسب نیستند، پزشک می‌تواند دوز قوی شما را توصیه کند. رتینوئید A معمولا در داروهای ضد التهاب و ضد آکنه یافت می شود.

درمان آکنه فتودینامیک (PDT)

این درمان روشی جدید برای درمان آکنه و جوش است. به این ترتیب کرم فتوسنتزی اعمال می شود و فرد نور آبی یا قرمز را تجربه می کند. به این ترتیب، باید به یک متخصص مراجعه کنید و درمان را برای چندین جلسه انجام دهید. این درمان باعث کاهش تولید چربی و از بین بردن باکتری ها و غدد چربی می شود.

درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده

درمان جوش زیر پوستی با قرص های ضد بارداری

یکی از درمان های آکنه در زنان استفاده از قرص های ضد بارداری است. به این ترتیب روغن های موجود در پوست فشرده شده و از بین می روند. داروهای خوراکی حاوی پروژسترون و استروژن را می توان تا 6 ماه یا بیشتر استفاده کرد. اسپیرونولاکتون همچنین برای درمان آکنه استفاده می شود. این یک استروئید مصنوعی آندروژنی است. البته توجه داشته باشید که همه اینها باید زیر نظر پزشک باشد.

جوش ها را با روغن درخت چای درمان کنید

نه دهم آب را با یک دهم روغن درخت چای مخلوط کنید، سپس یک تکه پنبه را در محلول آغشته کنید و روی جوش بمالید. سپس 10 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. پس از شستشو صورت خود را با یک مرطوب کننده ملایم مرطوب کنید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید تا از شر آکنه خلاص شوید. آلوئه ورا می تواند به عنوان جایگزین آب برای افرادی که پوست حساسی دارند استفاده شود.

درمان جوش های زیر پوستی و خمیر دندان

هر شب قبل از خواب، کمی خمیر دندان سفید کننده روی صورت خود بمالید و بگذارید صبح بماند و صبح صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار را تا زمانی که جوش ها ناپدید شوند تکرار کنید.

توجه: این روش را می توان در طول روز انجام داد، اما باید خمیر دندان را یک تا دو ساعت روی پوست بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده

عسل جوش های زیر پوست را درمان می کند

یک تکه پنبه را به عسل آغشته کنید و روی جوش ها بمالید و صورت خود را با آب ولرم به مدت 15 تا 20 دقیقه بشویید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید تا از شر جوش خلاص شوید.

نکته: همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیب سیب را به عسل اضافه کنید و این مخلوط را روزی یک بار روی جوش ها بمالید.

درمان جوش زیر پوستی با شیر

یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید و جوش ها را با آن بمالید و بعد از 10 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. می توانید این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

نکته: می توانید یک قطره نان در شیر گرم را با تا کردن آن در یک پارچه به پارچه بچسبانید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

درمان آکنه با آب لیمو

ابتدا آب دو عدد لیمو را بگیرید و یک تکه پنبه یا یک پد را در آن فرو کنید. پد را روی آکنه خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب گرم ملایم بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا از شر آکنه خلاص شوید.

نکته: می توانید مراحل بعدی را با ترکیب آبلیمو با یک قاشق چای خوری گلاب تکرار کنید. (به این ترتیب باید مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و صورت خود را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.)

درمان جوش زیر پوستی با آلوئه ورا

ابتدا یک برگ آلوئه ورا را از وسط نصف کنید و ژل داخل آن را بردارید. سپس ژل را روی صورت بمالید و 20 دقیقه صبر کنید، پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا جوش ها از بین بروند.

توجه: ژل آلوئه ورا را می توانید از بازار خریداری کنید.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از نمک های سولفات

یک قاشق چایخوری نمک سولفات را در نصف فنجان آب گرم بریزید و صبر کنید تا نمک کاملا در آب حل شود. اجازه دهید محلول کمی خنک شود، سپس با استفاده از اسفنج روی آکنه بمالید. محلول را روی پوست خشک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا آکنه از بین برود.

پوست پرتقالی

درمان جوش زیر پوستی با سرکه سیب

یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی جوش هایتان بمالید و بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب بشویید. (به خاطر داشته باشید که سرکه سیب نباید برای مدت طولانی روی پوست بماند زیرا اسیدی است و ممکن است پوست بسوزد یا ملتهب شود)
نکته: می توانید یک پیمانه سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی بنوشید. این کار گردش خون را بهبود می بخشد و از ظاهر شدن جوش ها جلوگیری می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  درمان پوست پرتقالی به روش های خانگی و پزشکی

درمان آکنه زیر جلدی با الکل

یک پا را 3 بار در پارافین گرم خیس کنید و بین لایه‌ها استراحت کنید تا خشک شوند.
می توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

توجه: می توانید به جای الکل از کلنی الکلی استفاده کنید.

درمان آکنه با سیاه دانه

کمی پودر سیاه دانه و روغن کنجد را با هم مخلوط کنید و روی آکنه بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را به مدت 10 تا 15 روز به طور مداوم انجام دهید تا از شر آکنه خلاص شوید.

درمان آکنه بعد از بلوغ

اگر از جمله کسانی هستید که بعد از بلوغ روی صورت جوش می زند، پودر چاشنی سیاه را با سرکه مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را خشک کنید و روی جوش هایتان محو شود. به خاطر داشته باشید که غذا در هر سنی می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد، بنابراین از نوشیدنی های گازدار، فست فود و غذاهای کنسرو شده خودداری کنید.

درمان با جوش شیرین

برخی از مواد طبیعی برای درمان آکنه بعد از اصلاح وجود دارد که می توانید آنها را به عنوان ماسک روی صورت خود قرار دهید. جوش شیرین یکی از روش هایی است که می توانید برای درمان آکنه بعد از اصلاح استفاده کنید. اما این روش علاوه بر اینکه می تواند التهاب را درمان کند، توصیه نمی شود زیرا مضرات جوش شیرین بیشتر از مزایای آن است. به همین دلیل بهتر است این روش را امتحان نکنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت