1 روتین روزانه پوست خشک
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روتین روزانه پوست خشک

پوست خشک نوعی از انواع پنجگانه پوست است و این نوع پوست فاقد چربی طبیعی می باشد. در نتیجه مراقبت از پوست خشک بسیار مهم و ضروری است. روتین روزانه پوست خشک باعث می شود که پوست شما چربی طبیعی خودش را حفظ کند و به آن آب رسانی شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست خشک به روتین روزانه و روتین قبل از خواب تقسیم می شود. روتین روزانه باعث می شود پوست خشک شما آمادگی لازم برای برخورد با آلودگی های محیطی، اشعه ماورای بنفش و گرد و غبار را به دست آورد.

روتین روزانه پوست خشک

مرحله اول روتین روزانه پوست خشک

شما باید بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، با استفاده از یک شوینده ملایم که آبرسان هم باشد صورت خود را بشویید. پاک کننده های حاوی صابون مناسب پوست خشک نیستند. به جای صابون می توانید از پن شستشوی صورت استفاده کنید.

مرحله دوم روتین روزانه پوست خشک

بعد از اینکه صورتتان را شستید، باید از سرم صورت استفاده کنید. با خروج از خانه پوستتان را در معرض انواع آلودگی های محیطی قرار می دهید. استفاده از سرم در روتین روزانه پوست خشک به شما کمک می کند که از پوستتان در برابر آلودگی های محیطی محافظت کنید. سرم ها حاوی آنتی اکسیدان هستند و نمی گذارند رادیکال های آزاد به پوست شما آسیبی وارد کنند.
رادیکال های آزاد، شکلی از مولکول اکسیژن هستند که در بدن ما آزادانه گردش می کنند. آن ها می توانند با سایر مولکول های موجود در بدن ترکیب شوند و آن ها را اکسید کنند. یکی از آثار منفی رادیکال های آزاد آسیب های پوستی و پیری زودرس پوست است.

روتین روزانه پوست خشک

مرحله سوم

بعد از زدن سرم و جذب آن مرحله استفاده از مرطوب کننده فرا می رسد. این مرحله بسیار مهم است و باید با دقت و حوصله انجام شود. پس از اینکه صورتتان را شستید تنها سه دقیقه فرصت دارید که صورتتان را با یک مرطوب کننده مناسب پوشش دهید. این کار باعث می شود پوست شما در طول روز رطوبت خود را حفظ کند و با نشاط باقی بماند. بهتر است مرطوب کننده ای که انتخاب می کنید حاوی هیالورونیک اسید باشد و ویتامینهای گروه بی، سرامیدهت و گلیسرین را هم شامل شود.

روتین روزانه پوست خشک

مرحله چهارم و آخر

حالا باید به پوستتان ضد آفتاب بزنید. حتی اگر نمی‌خواهید از خانه خارج شوید این مرحله را فراموش نکنید. ضد آفتاب از پوست شما در برابر تمام اشعه های مضر خورشید و نور فلورسنت محافظت می کند. دقت کنید که spf کرم شما بالای سی باشد.

کلام آخر

مراحل فوق روتین روزانه پوست خشک است که تمامی افرادی که این نوع پوست را دارند باید از آن استفاده کنند. بعد از این گام ها شما می توانید از کرم پودر و آرایش مورد نظر خود استفاده کنید. هنگام شب هم روتین قبل از خواب پوست خشک را فراموش نکنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت