555555554 عوارض جراحی زیبایی واژن چیست؟
اولین امتیاز را ثبت کنید!

عوارض جراحی زیبایی واژن چیست؟

جراحی لابیاپلاستی یکی از جراحی‌های زیبایی زنانه در ایران است که برای متقارن کردن سایز لابیا ها از دو طرف و کاهش شلی و لابیا های پایینی انجام می‌شود. لابیاپلاستی در مطب با لیزر یا با جراحی در بیمارستان یا کلینیک انجام می‌شود. با مطالعه این مقاله می‌توانید با عوارض و خطرات جراحی زیبایی واژن آشنا شوید.

عوارض جراحی زیبایی واژن

افرادی که تحت عمل جراحی لابیا قرار می‌گیرند، صرف نظر از نحوه انجام جراحی، مانند هر جراحی دیگری با عوارض شایعی مواجه خواهند شد که به مرور زمان برطرف می‌شود و تاثیر نامطلوبی بر نتایج جراحی نخواهد داشت. موارد زیر شایع‌ترین عوارض جراحی زیبایی واژن است که به طور طبیعی برای همه افراد رخ می‌دهد:


سوزش بعد از جراحی زیبایی واژن

سوزش لابیا بعد از جراحی یکی از عوارض شایع جراحی زیبایی واژن است. در این جراحی زنانه قسمت‌هایی از بافت حساس واژن بریده و به هم دوخته می‌شود و احساس سوزش در این ناحیه برای یک یا دو هفته طبیعی است. با مصرف مسکن، کرم‌های ترمیم کننده یا کمپرس یخ می‌توانید این مشکل را حل کنید.


تورم بعد از جراحی زیبایی واژن

لابیاها بعد از جراحی متورم می‌شوند و در یکی دو هفته اول بیشتر تورم از بین می‌رود. بعد از 3 ماه ورم به طور کامل از بین می‌رود و می‌توانید شکل واقعی لابیای خود را بعد از عمل مشاهده کنید. می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید یا شلوارک تنگ بپوشید تا ورم اولیه را سریع‌تر کاهش دهید.


درد بعد از لابیاپلاستی

احساس درد بعد از جراحی به دلیل برش بافت لابیا طبیعی است. با مصرف مسکن و کمپرس سرد می‌توانید این دردهای جزئی را تسکین دهید. اما اگر درد شدیدی دارید که با این روش‌ها کاهش نمی‌یابد، باید در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید تا علت آن مشخص شود.


التهاب و خارش بعد از جراحی زیبایی واژن

تورم و خارش در محل جراحی لابیا نشانه بهبود لابیا است. پس از این جراحی می‌توانید با استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، مسکن‌های بدون نسخه و بسته‌های سرماخوردگی التهاب و خارش واژن را کاهش دهید.


گوشت باقیمانده بعد از جراحی لابیا

این یکی از عوارض جانبی ناخواسته بعد از لابیاپلاستی است که برخی از مراجعین آن را تجربه می‌کنند. گوشت اضافه تولید می‌شود زیرا بدن این افراد کلوئید ساز است. اگر جای زخم روی بدن شما دارای چین و گوشت اضافی باشد، پس از لابیاپلاستی با این مشکل مواجه خواهید شد. اگر شما یک کلوئید ساز نیستید، نگران این مشکل نباشید.


کبودی واژن

کبودی پوست ناحیه تناسلی پس از جراحی زیبایی واژن کاملاً طبیعی است و پس از کشیدن بخیه و بهبود زخم، کبودی از بین می‌رود. سعی کنید زیاد ننشینید و به واژن فشار نیاورید تا کبودی زیاد نشود. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد برای بهبود سریع‌تر کبودی‌ها استفاده کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بوی بد واژن بدون ترشح نشانه چیست؟

جراحی زیبایی واژنخطرات جراحی زیبایی واژن و مراقبت‌های بعد از عمل

برخی از خطرات جراحی زیبایی واژن طبیعی نیستند و به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های مراقبتی پس از لابیاپلاستی ایجاد می‌شوند. این خطرات لابیاپلاستی عبارتند از:
عفونت‌های بعد از لابیاپلاستی
عفونت واژن در محل بخیه پس از جراحی لابیا اغلب به دلیل موارد زیر ایجاد می‌شود:

  • رابطه جنسی زودرس
  • تمیز و خشک نگه نداشتن واژن
  • حمام کنید، به استخر یا سونا بروید
  • بهداشت ناحیه واژن و لباس زیر را رعایت نکنید
  • در صورت وجود عفونت واژن و بوی بد در محل سوراخ و بخیه، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.


بازشدن بخیه‌ها
فشار دادن لابیا باعث باز شدن بخیه و خونریزی می‌شود. باز شدن بخیه‌ها می‌تواند بر نتایج عمل تاثیر بگذارد و برای فرد مشکل ایجاد کند. در چنین مواقعی باید برای بخیه مجدد لابیا به نزدیک‌ترین کلینیک مراجعه کرد. بازشدن بخیه به دلایل زیر انجام می‌شود:

  • انجام ورزش و کار سخت
  • فشار بر واژن
  • عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و یبوست

این مطلب را نیز از دست ندهید: درمان بوی بد واژن در خانه


سخن پایانی

جراحی زیبایی واژن بر روی لبه‌های حساس و داخلی واژن انجام می‌شود. در این جراحی قسمت‌های اضافی و نامتقارن لابیا ها برداشته می‌شود. اگرچه این جراحی یکی از جراحی‌های کم خطر است، اما می‌تواند مانند هر جراحی دیگری با عوارضی همراه باشد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت