webimage EEF9FB38 68E5 41B2 80FBBEDFC716D38B d نقد و بررسی ماینوکسیدیل برای ریزش مو
  • مو
  • 11 مرداد 1401
  • 1400
اولین امتیاز را ثبت کنید!

نقد و بررسی ماینوکسیدیل برای ریزش مو

محلول و فوم ماینوکسیدیل برای ریزش مو و درمان طاسی با الگوی مردانه استفاده می شود، در حالی که محلول 2٪ آن برای تقویت رشد مو در زنان دارای موهای نازک استفاده می شود. ماینوکسیدیل متعلق به گروهی از داروها به نام گشادکننده عروق است. این دارو برای ریزش مو پس از زایمان و یا ریزش موی ناگهانی استفاده نمی شود.

استفاده از ماینوکسیدیل برای افراد زیر 18 سال فقط با نظر پزشک امکان پذیر است. قبل از استفاده از این محصول، تمام دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. زمان و میزان مصرف دارو باید بر اساس نسخه باشد. این محصول در دو فرمول فوم و محلول موجود می باشد.

Minoxidil for hair loss

درمان‌ های متداول ریزش مو

امروزه علاوه بر مصرف ماینوکسیدیل برای ریزش مو راه های دیگری نیز برای درمان آن وجود دارد از جمله آن ها می توان به استفاده از فیناستراید خوراکی، تقویت مو و کاشت مو اشاره نمود. استفاده از فیناستراید مانند ماینوکسیدیل اثر موقتی دارد، پس از قطع مصرف، موها دوباره شروع به ریزش می کنند. همچنین معمولاً برای افرادی با موهای کوتاه یا شرایط سنی که برای کاشت مو مناسب نیستند از تقویت مو استفاده می شود که روش های تقویتی مانند PRP، ویتامین تراپی، مزوتراپی و لیزر درمانی است.

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو و طاسی، کاشت است که فقط مربوط به موهای سر نیست. کاشت ابرو و کاشت ریش نیز از روش های درمانی رایج است.

درمان ریزش مو از طریق کاشت مو به دلیل اینکه نتایج دائمی و همیشگی به همراه دارد، مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است. نکته شگفت انگیز در مورد کاشت مو این است که امروزه از روش های جدیدی مانند SUT استفاده می شود که هیچ گونه عوارض کاشت مو را  ندارد، فرد دوره نقاهت را طی نمی کند، بیشتر از گرفتهای استخراج شده استفاده می شود بنابراین ریزش آن نزدیک به صفر است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: علل ریزش مو در زنان چیست؟

Minoxidil for hair loss

نحوه استفاده صحیح از ماینوکسیدیل برای ریزش مو

یک برگه دستورالعمل برای این دارو در جعبه وجود دارد. بسیار مهم است که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و آنها را دنبال کنید. مقدار داروی مصرفی باید مطابق با دستورات پزشکی باشد، زیرا مصرف بیش از این مقدار می تواند جذب پوست شود. علاوه بر این، استفاده از آن در سایر نقاط بدن تنها با توصیه پزشک قابل انجام است، زیرا استفاده از آن در مناطق وسیعی از پوست، خطر جذب پوست را افزایش می دهد و خطر عوارض جانبی از جمله بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

Minoxidil for hair loss

هنگام استفاده از ماینوکسیدیل از سایر محصولات پوستی استفاده نکنید. در طول مدت استفاده از این دارو، می توانید از رنگ مو و محصولات حالت دهنده استفاده کنید، اما قبل از استفاده از ماینوکسیدیل، سر باید کاملا تمیز شود. اگر یک دوز از ماینوکسیدیل را فراموش کردید، برای جبران دوز فراموش شده، نباید دوز را در نوبت بعدی افزایش دهید.

دفعات و مقدار مصرف دارو را طبق دستور پزشک انجام دهید. این محصول ممکن است حاوی الکل باشد و باعث خشکی پوست سر شود. نحوه استفاده ایمن از این محصول را از پزشک یا داروساز خود بپرسید. رشد مو زمان زیادی می برد، باید حدود 4 ماه صبر کنید تا اولین علائم رشد مو را ببینید. اگر بعد از 4 تا 6 ماه مصرف هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت مو مشاهده نشد و یا فکر می کنید مصرف ماینوکسیدیل عوارضی ایجاد کرده است، به پزشک خود اطلاع دهید.

Minoxidil for hair loss

نکاتی که در مصرف از ماینوکسیدیل برای ریزش مو باید به آن ها توجه نمود:

  1. قبل از استفاده از این دارو مطمئن شوید که موها و پوست سرتان کاملا خشک شده است.
  2. از مرکز ناحیه بدون مو یا کم پشت شروع کنید، مقدار مناسبی را روی پوست سر گرفته و به آرامی بمالید.
  3. دستورالعمل های پزشک خود را در مورد نحوه استفاده از اپلیکاتور دنبال کنید.
  4. بلافاصله پس از استفاده از ماینوکسیدیل دست های خود را بشویید تا هرگونه محلول از بین برود.
  5. پس از استفاده از محلول ماینوکسیدیل از سشوار برای خشک کردن پوست سر خود استفاده نکنید.
  6. ماینوکسیدیل را دو تا چهار ساعت روی پوست سر بگذارید تا کاملا خشک شود و در این مدت از شامپو استفاده نکنید.
  7. گر بعد از استفاده از ماینوکسیدیل دچار سوزش پوست سر شدید، بهتر در روزهایی که موهای خود را رنگ می کنید یا از محصولات شیمیایی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنید استفاده از از این محلول را محدود نمایید.
  8. از استفاده بی رویه در سایر قسمت های بدن مانند ابروها و مژه ها خودداری کنید.
  9.  این محصول را در مناطقی از پوست که ملتهب یا آفتاب سوخته هستند و علائمی مانند قرمزی، درد، سوزش یا زخم دارند، استفاده نکنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت