اولین امتیاز را ثبت کنید!

ویتامین های مفید برای رفع افتادگی پوست

بیایید قبول کنیم، هر خانمی از ظاهر شدن خطوط ظریف چین و چروک‌ها که احتمالاً نشانه‌های پیری هستند، می‌ترسد، اما ما می‌خواهیم مشکل شلی و افتادگی پوست را حل کنیم. روتین مراقبت از پوست ضد پیری باید در جهت انعطاف‌پذیری آن باشد.

اکثر خانم‌ها برای سفت کردن پوست خود به محصولات آرایشی گران قیمت روی می‌آورند در حالی که برخی دیگر گزینه‌های پیشرفته مراقبت از پوست مانند بوتاکس و تزریق برای سفت کردن پوست را امتحان می‌کنند. اما نمی‌توان بر درستی این روش‌ها تأکید کرد. در این پست سعی می‌کنیم متوجه شویم ویتامین های مفید برای سفت شدن پوست چه ویتامین هایی هستند.

این که در یک رژیم غذایی خوب با تأمین مواد مغذی از جمله ویتامین‌هایی که برای زیبایی پوست و جلوگیری از پیری زودرس، شل شدن پوست و چین و چروک ضروری هستند.

افتادگی پوست

چه چیزی باعث افتادگی پوست می شود؟

با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست از بین می رود. در صورت کمبود کلاژن، عضلات صورت ضعیف شده و باعث افتادگی پوست می شوند. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه های مضر خورشید نیز می تواند به پوست آسیب برساند. به طور خلاصه عواملی که روند پیری را افزایش می دهند عبارتند از عدم استفاده از ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن، تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و عواملی مانند عدم استفاده از دخانیات. کرم سفت کننده پوست یک رژیم مراقبت از پوست است که با یک رژیم غذایی سالم و اشعه ماوراء بنفش خوب ترکیب شده است. این محافظ علائم پیری را معکوس کرده و پوست را ترمیم می کند.

افتادگی پوست

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۵ روش از موثرترین روش های از بین بردن جوش های سرسیاه بینی

علائم پیری چیست؟

  • لکه های خشک پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • بثورات پوستی
  • افزایش رنگ
  • شل شدن پوست
  • افتادگی پوست

ویتامین های مفید برای سفت شدن پوست عبارتند از:

  • ویتامین A

ویتامین A در اشکال مختلف موجود است. رتینول، رتینوئید، رتین A رتینوئیدها از ویتامین A مشتق شده اند و اشکال موضعی ویتامین A هستند. رتینوئیدها به طور گسترده در کرم های ضد پیری استفاده می شوند، زیرا باعث افزایش جریان خون در سطح پوست، افزایش تولید کلاژن، جلوگیری از چین و چروک می شوند. چین و چروک را کاهش می دهد و تجدید سلولی را افزایش می دهد. سایر علائم پیری شامل تیرگی پوست و لکه های رنگدانه است.
مطالعات مختلف ثابت کرده اند که رتینول با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در کاهش چین و چروک و افتادگی پوست موثر است.

منابع ویتامین A : روغن ماهی، اسفناج، هویج، کلم بروکلی، تخم مرغ، پنیر، پاپایا، آووکادو، انبه، طالبی

  • ویتامین B9

ویتامین B9 که به نام اسید فولیک نیز شناخته می شود، از تولید کلاژن پشتیبانی می کند، گردش آب را افزایش می دهد، احتباس آب را بهبود می بخشد و خشکی پوست را تسکین می دهد.

افتادگی پوست

منابع ویتامین B : لوبیا و حبوبات، مرکبات، سبزیجات برگ سبز.

  • ویتامین C

ویتامین C به دلیل خاصیت روشن کنندگی و سفید کنندگی ویتامین C، سر و صدای زیادی در مورد ویتامین C وجود دارد. این ویتامین یکی از بهترین ویتامین های مفید برای سفت شدن پوست در نظر گرفته می شود زیرا باعث تحریک تولید کلاژن می شود که پوست را سفت می کند، سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد و بافت پوست را بهبود می بخشد. در برنامه رژیم غذایی راتی بیوتی از غذاهای غنی از ویتامین C در برنامه های غذایی استفاده می شود تا حتی در طول رژیم نیز درخشندگی پوست خود را از دست ندهید.

منابع ویتامین C: مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت، فلفل دلمه ای، آناناس، پاپایا، خربزه و غیره.

  • ویتامین D

ویتامین D زمانی که پوست ما در معرض نور خورشید قرار می گیرد در بدن ساخته می شود. ویتامین D، همراه با تشکیل ایمنی، برای دفع علائم پیری، لکه های پیری و هایپرپیگمانتاسیون نیز ضروری است.

منابع ویتامین D : روغن کبد ماهی کاد، قارچ، زرده تخم مرغ، پنیر ریکوتا.

  • ویتامین E

این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که تاثیر مفیدی بر پوست و مو دارد. روغن و کپسول ویتامین E در سراسر جهان برای سفت کردن پوست محبوب هستند. ویتامین E از پوست در برابر اثرات ضد پیری نور خورشید محافظت می کند به همین دلیل یکی از ویتامین های مفید برای سفت شدن پوست می باشد.

منابع ویتامین  E: اسفناج، بادام، روغن آفتابگردان، آووکادو، بادام زمینی، بروکلی، روغن زیتون و غیره.

  • ویتامین K

این ویتامین اعتبار کافی برای فواید پوستی دارد. می تواند بهبود زخم را تسریع کند و همچنین علائم کشش، اسکار و لکه های تیره را کاهش دهد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و کاهش می دهد. ویتامین K برای سلامت کلی پوست ضروری است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

منابع ویتامین K: کیوی، کلم، کاهو، خیار، بامیه یا انگشت خانم، کلم پیچ، کلم بروکلی و غیره.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت