اولین امتیاز را ثبت کنید!

کانتور خشک بهتر است یا استیکی، کدام مناسب شماست؟

از کانتور برای ایجاد زاویه و ایجاد سایه های طبیعی بر روی صورت استفاده می شود، کانتور بسته به نوع فرم صورت و نوع کانتور مورد استفاده، انواع مختلفی دارد، دو نوع کانتور وجود دارد یکی خشک و دیگری استیکی.در این مقاله قصد داریم به این سوال که کانتور خشک بهتر است یا استیکی پاسخ دهیم.

برای پوست چرب کانتور خشک بهتر است یا استیکی؟

اگر می خواهید پوست چرب را با کانتور استیکی کانتور کنید. ابتدا باید کرم پودر خود را به خوبی روی صورت فیکس نمایید.

برای کانتور کردن با کانتور پودری بهتر است آن را به خوبی فید نمایید تا صورتی صاف و بدون لک داشته باشید.

برای به دست آوردن نتیجه نهایی خوب، می توان کانتور استیکی را با دست روی پوست پخش کرد. با این حال، برای نتایج نرم تر و سریع تر، می توانید از اسفنج بیوتی بلندر یا اسفنج های مشابه استفاده کنید. برای استفاده از کانتور پودری، باید از یک برس مخصوص، ترجیحا با موهای طبیعی استفاده کنید.

برای کانتور پوست چرب وقتی از کانتور استیکی استفاده می کنید ابتدا باید بیش از مقدار لازم برداشته سپس با وسیله آرایشی مورد نظر آن را پخش کنید. اما برای کانتور صورت به وسیله کانتور پودری با مقدار کمی پودر شروع کنید و در صورت لزوم بیشتر استفاده کنید. می توانید پودر را با یک برس تمیز پخش کنید.

برای پوست های چرب توصیه می کنیم از کانتور پودری استفاده کنید. کانتورهای کرم جلوه ای طبیعی به پوست می دهند و استفاده از آن راحت تر از کانتورهای پودری است. اما این نوع کانتور برای پوست های مختلط و نرمال توصیه می شود.

پودر کانتور ظاهری تمیز و شفاف به شما می دهد و برای عکاسی و رویدادهای مهم بسیار مناسب است زیرا طولانی و فتوژنیک است.

کانتورینگ صورت

این مطلب را هم بخوانید: کانتور چیست؟

روش هایی برای کانتور کردن صورت

از آنجایی که از کانتورینگ برای ایجاد زاویه و ایجاد سایه های طبیعی بر روی پوست استفاده می شود، بسته به فرم صورت (گرد، بیضی، قلب، مربع و …)، برای هر فرم صورت، روش های مختلف کانتورینگ وجود دارد.

کانتورینگ

1. برای کانتور کردن صورت گرد، باید قسمت های مختلف صورت را با برس کانسیلر مشخص کنید. با کانتور روشن یک ضربدر وسط پیشانی بکشید و شکل v را در چشم ها بکشید و وسط لب پایین و روی بینی هایلایتر بزنید. خط فک را با کانتور تیره مشخص کنید تا صورت استخوانی تر به نظر برسد. سپس از کمی برنزر برای ایجاد زاویه روی استخوان گونه استفاده کنید. در مرحله آخر، کانتور خود را با استفاده از پودر بیک روشن ثابت کنید.

کانتور صورت گرد

2. در طرح کلی صورت بیضی، پیشانی باید کمی کوچکتر به نظر برسد تا به صورت گرد شود. برای انجام این کار، پس از استفاده از کرم پودر، خط رویش مو روی پیشانی را با یک کانتور تیره مشخص کنید و با یک برس مخصوص آن را فید کنید.

سپس همان طرح تیره را روی گونه ها بکشید، برای این کار، قلم مو را از گوشه لب به سمت گوش بکشید. حالا وسط پیشانی، چانه، زیر چشم، روی بینی و گوشه لب ها را با یک کانتور روشن کنید و با برس کانتور را فید کنید. در نهایت، مرحله فیکس کانتور را با پودر فیکس انجام دهید. این مرحله در کانتور پوست چرب بسیار مهم است.

کانتور صورت کشیده
3. برای صورت های قلبی شکل، پیشانی پهن تر از چانه است. این صورت ها زاویه مناسبی دارند و به کمترین کانتورینگ نیاز دارند. برای کانتورینگ این صورت ها ابتدا باید گوشه های پیشانی را کانتور کنید. در نهایت از برنز کننده برای استخوان گونه استفاده کنید.

راهنمای خرید کانتور

4. در کانتورینگ صورت مربعی، باید از یک کانتور سبک برای نرم کردن گوشه های صورت استفاده کنید. یعنی گوشه های بیرونی فک، پیشانی و زیر استخوان گونه را با کانتور سبک کانتور کنید. در نهایت، برای ایجاد هماهنگی، از یک کانتور تیره در گوشه‌های چانه و خط فک پایین استفاده کنید، سپس با پودر فیکس آن را فیکس نمایید.

این مطلب را هم از دست ندهید: راهنمای خرید کانتور مناسب پوست صورت

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت