Methods of nail implantation عوارض کاشت ناخن چیست؟
اولین امتیاز را ثبت کنید!

عوارض کاشت ناخن چیست؟

جذابیتی که ناخن های مرتب و زیبا به دست و پای انسان می دهد غیر قابل انکار است. به همین دلیل است که کاشت ناخن، کاور ناخن و ژلیش ناخن به یکی از محبوب ترین ترندهای مد و زیبایی تبدیل شده است. ناخن های کاشت معمولا بلندتر و محکم تر از ناخن های معمولی هستند. علاوه بر این لاک ژلی که روی آن ها قرار می گیرد ماندگاری بالایی دارد و به راحتی لب پر نمی شوند. همه این مزایا باعث شده افراد زیادی به کاشت ناخن روی بیاورند. با این حال، کاشت ناخن چندان ایمن نیست و می توانید با عوارض کاشت ناخن مواجه شوید.

خطرات و عوارض کاشت ناخن نه تنها برای سلامتی شما، بلکه سلامت تکنسین ناخن را نیز تهدید می کند. با ادامه مطلب باریخت همراه باشید تا با این عوارض بیشتر آشنا شوید.

عوارض کاشت ناخن

عوارض و آسیب های کاشت ناخن در به شرح زیر می باشد:

  1. واکنش های آلرژیک، یکی از عوارض کاشت ناخن
    مواد شیمیایی مورد استفاده برای کاشت، ترمیم و برداشتن ناخن می تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین از مواد شیمیایی برای از بین بردن قرمزی و تورم اطراف ناخن هنگام کاشت ناخن استفاده می شود. ممکن است پوست را تحریک کند. افراد مبتلا به آلرژی کاشت ناخن ممکن است قرمزی، چرک یا تورم اطراف پوست ناخن را تجربه کنند.
  2. عفونت؛ این یکی از عوارض کاشت ناخن است.
    به دلیل استفاده زیاد از مواد شیمیایی در فرآیند کاشت ناخن، ناخن های طبیعی ما می توانند عفونی شوند. کاشت ناخن می تواند به باکتری ها، مخمرها یا قارچ ها اجازه رشد بین آنها را بدهد که می تواند باعث عفونت قارچی یا باکتریایی شود. بارزترین نشانه عفونت ناخن؛ این به این دلیل است که رنگ آنها سبز یا آبی با لکه هایی است که اگر درمان نشود، می تواند منجر به عفونت جدی پوست شود.
    عفونت؛ یکی از رایج ترین معایب کاشت ناخن این است که می توانید از عفونت ناخن به روش صحیح جلوگیری کنید.
  3. ضعیف شدن ناخن یکی از مشکلات کاشت ناخن است.
    برای از بین بردن ناخن های مصنوعی، اکریلیک یا ژل انگشتان خود را باید به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در استون خیس کنید. این ماده شیمیایی ناخن های طبیعی دست شما را خشک می کند و می تواند پوست شما را در طول یک سری کاشت ناخن تحریک کند. علاوه بر این کاشت ناخن باعث ایجاد ناخن های نازک، ضعیف و ظریف می شود. ضعیف شدن ناخن یکی از عوارض کاشت ناخن است که باید با روش های تقویت ناخن مانند استفاده از روغن آرگان خنثی شود. با کنید.
  4. کاشت ناخن اکریلیک چه عوارضی دارد؟!
    ناخن مصنوعی اکریلیک این ماده ای پلاستیکی که راهی برای کاشت ناخن است. وقتی پودر را با مایع مخلوط کرده و آن را روی ناخن بچسبانید، یک پوشش سفت ایجاد می کند. به همین دلیل باید ناخن های طبیعی خود را سوهان بکشید تا نازک و زبر باشند تا ناخن به آن بچسبد. از آنجایی که ناخن های واقعی شما هنوز در حال رشد هستند، در نهایت متوجه تفاوت کوچکی بین ناخن و ناخن اکریلیک خواهید شد. بنابراین، هر 2 تا 3 هفته یک بار به سالن زیبایی بروید تا این شکاف ها را پر کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.مواد شیمیایی موجود در شکاف بین ناخن و سوهان می تواند ناخن طبیعی شما را ضعیف کند و این یکی از عوارض کاشت ناخن اکریلیک است. اگر قبلاً عفونت قارچی دارید، کاشت ناخن و ناخن های اکریلیک می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.
  1. سرطان: برخی از مواد شیمیایی که معمولا در پودرها و محلول‌های ناخن یافت می‌شوند، سرطان‌زا هستند. یکی از این مواد فرمالدئید است که اغلب به عنوان یک ماده خشک کننده برای کاشت ناخن و همچنین یک ضد عفونی کننده برای تجهیزات مانیکور و پدیکور استفاده می شود. بوتیل استات نیز یک حلال سمی است که در کاشت ناخن استفاده می شود. اتیل متاکریلات یک ماده مهم در کاشت ناخن است و به عنوان عامل سرطان شناخته شده است.

عوارض کاشت ناخن

سخن آخر

همانطور که دیدیم، کاشت ناخن می تواند عوارض جدی از جمله حساسیت، سرطان، عفونت و ضعیف شدن ناخن طبیعی ایجاد کند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که ناخن های طبیعی خود را تمیز و زیبا نگه دارید. اگر نمی توانید در مقابل ناخن های طراحی شده بلند مقاومت کنید، توصیه می کنیم برای انجام این کار به یک تکنسین ناخن ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت