370 compressed ۵ راه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم
اولین امتیاز را ثبت کنید!

۵ راه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم

مراقبت از پوست، از جمله محافظت از پوست در برابر نور خورشید و پاکسازی ملایم پوست، می تواند پوست شما را سالم و درخشان نگه دارد. اگر زمانی برای مراقبت فشرده از پوست ندارید هنوز هم می توانید با درک اصول اولیه یاد بگیرید. مراقبت از پوست و انتخاب یک سبک زندگی سالم می تواند از پیرس زود رس پوست جلوگیری کند و از مشکلات مختلف پوستی جلوگیری کند.

مراقبت از پوست خوب و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به کند کردن روند طبیعی پیری و جلوگیری از مشکلات پوستی کمک کند. با این 5 راه مراقبت از پوست شروع کنید:

محافظت در برابر آفتاب

یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست، محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن یک عمر در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، زخم و سایر مشکلات پوستی شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.
در اینجا کامل ترین راه حل ها برای محافظت از خود در برابر نور خورشید آورده شده است.

  • استفاده از کرم های ضد آفتاب: از SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید، کرم ضد آفتاب را آزادانه استفاده کنید و اگر شنا می کنید یا عرق می کنید، هر دو ساعت یا کمتر از آن استفاده کنید.
  • به دنبال سایه باشید: از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 10:00 تا 14:00 که تابش نور خورشید در اوج خود است، خودداری کنید.
  • لباس مناسب: پوست خود را با پیراهن های آستین بلند، شلوارهای بلند و کلاه های لبه دار بپوشانید. لباس هایی که برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند و همچنین لباس های دیگر و مواد افزودنی اضافه می کنند که از نفوذ اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند و پس از شستشو محو می شود

سیگار کشیدن ممنوع

سیگار کشیدن پوست را پیر می کند، چین و چروک ها را افزایش می دهد، رگ های خونی ریز در خارجی ترین لایه پوست را منقبض می کند، جریان خون را کاهش می دهد و پوست را آلوده می کند. اکسیژن و مواد مغذی برای سلامت پوست مهم است.

سیگار همچنین لایه های کلاژن و الاستین را از بین می برد. علاوه بر این، حالات تکراری صورت مربوط به سیگار کشیدن، مانند لب ها هنگام استنشاق باعث ایجاد چین و چروک می شوند. اگر سیگار می کشید، بهترین راه برای محافظت از پوست، ترک سیگار است.

مراقبت از پوست خشک

این مطلب را نیز از دست ندهید: سیگار پوست را سیاه می کند؟

با پوست خود به آرامی رفتار کنید

پاکسازی و اصلاح روزانه پوست می تواند بدون آسیب رساندن به پوست عوارضی را روی پوست شما ایجاد کند:

زمان حمام را محدود کنید دوش آب گرم یا حمام طولانی چربی پوست شما را کاهش می دهد و به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.

صابون های تند و شوینده ها می توانند لایه چربی را از روی پوست شما پاک کنند، به جای آن از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.

برای محافظت از پوست قبل از اصلاح از لوسیون ها و ژل ها استفاده کنید. برای اصلاح خوب، از یک تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. در جهت رشد مو کوتاه کنید، نه در مخالف آن.

پس از شستشو یا دوش گرفتن، پوست خود را با یک حوله خشک کنید تا پوست شما مرطوب بماند.

اگر پوست شما خشک است، استفاده از مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست شما بسیار مفید است. استفاده از SPF را برای استفاده روزانه در نظر بگیرید.

غذای سالم

یک رژیم غذایی سالم می تواند به ظاهر بهتر پوست شما کمک کند. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی مصرف کنید. رابطه بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست، اما برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از ویتامین C و کربوهیدرات های تصفیه شده کم، مانند چربی ها و قندها، می تواند پوست را شاداب تر نشان دهد.

مراقبت از پوست

استرس نداشته باشید

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس تر کند و باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوستی سالم و ذهنی واقعا سالم، باید اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. مجموعه ای از مسئولیت های خود را مشخص کنید، تماس ها و وظایف خود را روی کاغذ یادداشت کنید و برای آنها زمان بگذارید و از کار خود در حین انجام آن لذت ببرید. نتایج ممکن است هیجان انگیزتر از آنچه شما انتظار دارید باشد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت