1076x615 breastfeeding diet balanced nutrition for mom baby آیا مصرف مولتی ویتامین باعث جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی می‌شود؟
  • مو
  • 19 آبان 1401
  • 1748
اولین امتیاز را ثبت کنید!

آیا مصرف مولتی ویتامین باعث جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی می‌شود؟

همانطور که می‌دانیم در دوران بارداری، جنین از ذخایر زیادی از بدن مادر تغذیه می‌کند. بنابراین این مشکل به این دلیل است که بدن مادر در دوران شیردهی به مواد مغذی نیاز دارد. البته دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از تازه مادران غذاهای مغذی و سالم مصرف نکنند و در نتیجه دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوند. این کمبودها مطمئناً سلامت مادر را به خطر می‌اندازد. از طرفی این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان کمبود مواد معدنی و ویتامین‌های بدن را تامین کرد؟ و جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی انجام داد.

 

بهترین راه برای اطمینان از اینکه مادر در دوران شیردهی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند، مصرف مکمل‌های غذایی است. در این مقاله به استفاده از مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران شیردهی  و جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی می‌پردازیم.

ریزش مو در دوران شیر دهی

ریزش مو در دوران شیردهی

معمولاً زمان ریزش مو در دوران شیردهی برای همه افراد یکسان نیست. زنانی که وارد مرحله شیردهی می‌شوند باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. این به آنها امکان می‌دهد ریزش مو را در دوران شیردهی مدیریت کنند و از مشکلات ناشی از ریزش مو جلوگیری کنند.
زنان شیرده در 4-2 ماهگی نوزادشان بیشتر دچار ریزش مو می‌شوند. در این دوران، مادران شیرده باید حساسیت بیشتری نسبت به ریزش مو داشته باشند. در نتیجه به راحتی می‌توانند جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی را انجام دهند. در غیر این صورت ممکن است تعداد ریزش مو بیش از حد طبیعی باشد. معاینات منظم موها و ظاهر مو در دوران شیردهی می‌تواند تاثیر زیادی در حفظ کیفیت و سلامت موهای شما داشته باشد که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی کمک کند.

ریزش مو در دوران شیر دهی

این مطلب را نیز از دست ندهید: اثرات الکل بر ریزش مو، آیا الکل باعث ریزش مو می شود؟

مولتی ویتامین، مواد معدنی و اجزای آن

مولتی ویتامین مینرال (MVM) نوعی دارویی است که رژیم غذایی را به عنوان مکمل غذایی با طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی تکمیل می‌کند. یک مولتی ویتامین معدنی ترکیبی از ویتامین‌های مختلف است که معمولاً در غذا و سایر منابع طبیعی یافت می‌شود. آنها عمدتاً به شکل قرص، کپسول، پودر، مایع یا فرمولاسیون تزریقی در دسترس هستند. بسیاری از فرمول‌های مولتی ویتامین و مواد معدنی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی C، B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9، B12، A، E، D2 یا D3، K، پتاسیم، ید، سلنیوم، بور، روی، کلسیم هستند. مولتی ویتامین‌ها معمولاً در فرمولاسیون‌های مختلف بر اساس سن و جنسیت یا نیازهای تغذیه ای موجود هستند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز در دوران شیردهی
درست است که بدن انسان به تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی روزانه نیاز دارد. اما مادران در دوران شیردهی به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی  برای جلوگیری از ریزش مو نیاز دارند. مثلاً:
آهن: مصرف آهن به دلیل از دست دادن خون زیاد هنگام زایمان و البته خونریزی پس از زایمان یکی از موارد مهم برای مادران است. این کمبود را می‌توان با مصرف گوشت قرمز و حبوبات جبران کرد. اما حواستان باشد زمانی که شیر می‌دهید، افزایش زیاد حبوبات باعث نفخ و اضطراب کودک می‌شود.
کلسیم: به خاطر داشته باشید که شیر مادر سرشار از کلسیم برای ساخت استخوان‌های کودک است. این کلسیم از بدن مادر تولید می‌شود نه از جای دیگری. بنابراین لازم است از مصرف روزانه کلسیم در دوران شیردهی اطمینان حاصل شود.
ویتامین: C یک مادر شیرده بسیار بیشتر از یک فرد عادی به این ویتامین نیاز دارد. این ویتامین علاوه بر اینکه به مادر انرژی مضاعف می‌دهد، از عفونت‌های بعد از زایمان نیز جلوگیری می‌کند. در واقع این ویتامین در افزایش سطح شیر مادر تاثیر زیادی دارد.
ویتامین D: ما می‌دانیم که ویتامین D نقش مهمی در استحکام استخوان‌های ما دارد. مادر این نیاز را در دوران شیردهی بیشتر احساس می‌کند. اگر مشکل چربی خون ندارید، می‌توانید با خوردن روزانه تخم مرغ این نیاز را برطرف کنید.
ویتامین‌های گروه: B این ویتامین‌ها علاوه بر تمام خواص مفیدی که دارند در افزایش میزان شیر مادر مانند ویتامین C بسیار موثر هستند .

ریزش مو در دوران شیردهی

این مطلب را نیز از دست ندهید: سوزن سوزن شدن پوست سر باعث ریزش مو می شود؟ علت آن چیست؟

کلام آخر

ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی کاملاً طبیعی است و معمولاً در عرض یک سال پس از تولد نوزاد، ریزش مو متوقف شده و رشد مو از سر گرفته می‌شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت