نحوه تشخیص نوع پوست: من چه پوستی دارم؟
اولین امتیاز را ثبت کنید!

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

آیا تا به حال خود را در آینه نگاه کرده اید و از آنچه می بینید راضی نیستید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا قد یا رنگ پوست شما اینگونه نیست؟ آیا تا به حال چیزی متفاوت برای چشم یا بینی خود خواسته اید؟ آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟ اگر چنین است با ما در این مقاله همراه باشید.

من خیلی زشتم!

سلام. من 14 سال سن دارم. من خیلی ناراحتم چون فکر می کنم خیلی زشتم. حالم از نگاه کردن تو آینه بهم میخوره بینی بزرگ، صورت سرخ. من اصلا از این منظره خوشم نمیاد وقتی خانواده ها دور هم هستند و عکس می گیرند، باز هم بیرون می روم، چون هیچ عکسی با این منظره را دوست ندارم. پدر و مادرم عصبانی هستند و می گویند خوب اینقدر ناسپاس نباش. اما من با آنها موافق نیستم. این چیزها حاکی از خوشحالی من است. گاهی اوقات فکر می کنم هیچ چیز مثبتی در ظاهرم وجود ندارد. لطفا کمکم کن.

اغلب ناراضی است

سلام دوست عزیز. همه ما می خواهیم زیبا و دلپذیر به نظر برسیم. اما در دوران نوجوانی این میل بسیار بیشتر می شود. بسیاری از نوجوانان با ظاهر خود چنین درگیری هایی را تجربه می کنند. احتمالا به ندرت پیش می آید که یک نوجوان از ظاهر خود کاملاً راضی باشد. آدم از قدش راضی نیست. به صورت یک وزنه و یک شکل بینی و لب. با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بیشتر بدانید و شاید احساس بهتری داشته باشید.

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

این مطلب را نیز از دست ندهید: نحوه تشخیص نوع پوست: من چه پوستی دارم؟

چرا نوجوانان از ظاهر خود راضی نیستند؟

شاید از خود بپرسید که چگونه دو سال پیش در آرامش و آرامش زندگی می کردید و چگونه نتوانستید ظاهر خود را کنترل کنید. برای شما مهم نبود که چشم ها و ابروهایتان چه شکلی هستند، به قد و اندامتان اهمیت نمی دادید. شما راحت بودید و وقتی می خواستید به مهمانی بروید حتی به آینه هم نیاز نداشتید. سوال اینجاست که چرا اینقدر تغییر کرده است. این همه ناراحتی از کجا می آید؟

چشمها تیزبین هستند

بخشی از تجربه شما کاملا طبیعی است. در دوران نوجوانی، جوانان تمایل بیشتری به تمرکز روی خود دارند. آنها روی یک دوربین حرفه ای زوم می کنند و هیچ لکه ای را از چشمان سرگردان پنهان نمی کنند. خوب است بدانید که همین مراقبت برای خودتان نیز پرداخت می شود. نتیجه آن اشتباهات و نقص های کمتری در ظاهری است که همه دارند تا فکر و ناراحتی برای دیدن خود. مدام خود را زشت نبینید و مدام از خود نپرسید که آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

فکر کردن به تفکر دیگران

مشکل دوم این است که اکثر نوجوانان فکر می کنند که افراد دیگر دوربین های فوق حرفه ای دارند و نوجوانان کوچک را بزرگ می کنند. پس آزاردهنده هستند. اما در آرامش باش دوربینی وجود ندارد. دیگران زندگی خودشان را می کنند. این سطح از توجه فقط برای نوجوانان است.

جذاب و خواستنی بودن

نوجوانان دوست دارند در هر گروهی جذاب و زیبا به نظر برسند و دیگران متوجه آنها شده و آنها را دوست دارند. وقتی ایرادات کوچکی در ظاهر خود می بینند یا احساس می کنند کاملاً جذاب نیستند، آنها را عصبانی می کند. این بخشی از تجربه نوجوانی است. روزهای اطراف خود را به عنوان نوجوانی تجربه کنید، زمانی که آنها به خاطرات قدم می زنند. زمانی که می خواستند در هر گروه منحصر به فرد باشند و جذاب و خواستنی به نظر برسند.

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

این مطلب را نیز از دست ندهید: آیا من ریزش مو دارم؟

گناه بلوغ

بیایید درک کنیم که جوانی خالی از اشکال نیست. در اوایل نوجوانی، رشد شما تسریع می شود و بنابراین در اوایل نوجوانی کند به نظر می رسید. به عنوان مثال، ممکن است دست ها و پاهای شما دراز باشند یا صورت و بینی شما متورم شده باشند. همه اینها وقتی در آینه نگاه می کنید می تواند شما را زشت جلوه دهد. نگران نباش. این شتری است که در خانه همه می خوابد، اما اگر کمی صبر کنی، بلند می شود و می رود. این فصل به سرعت می گذرد و اندام و چهره شما تثبیت می شود و از دیدن خود بیشتر از همیشه خوشحال می شوید. در پاسخ به این سوالتان که آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟ باید بگوییم بله. زیبا می شوید!!

چگونه با خود رفتار کنیم؟

درست است که بسیاری از این احساسات طبیعی هستند و بیشتر نوجوانان آن را تجربه می کنند، اما این بدان معنا نیست که باید تسلیم شوید و به آزار و اذیت ادامه دهید. نارضایتی بیش از حد از ظاهر بیرونی می تواند بر بسیاری از اعمال شما تأثیر منفی بگذارد. در این بخش راه حل های عملی را به شما می گوییم که می توانید از آنها برای دوست داشتن و مراقبت از ظاهر خود بیش از هر زمان دیگری استفاده کنید.

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

معیارهای چالش

ابتدا باید معیارهای خود را برای زیبایی بررسی کنید. گاهی اوقات خواسته های بسیار بالا می تواند شما را از آنچه هستید ناراضی کند. روی یک تکه کاغذ بنویسید که به نظر شما زیباست و چه چیزی افراد زیبا را مشخص می کند. سپس از برخی از بزرگترهای اطراف خود همین سوال را بپرسید و سپس پاسخ ها را با هم مقایسه کنید. مطمئناً متوجه خواهید شد که پاسخ ها بسیار متنوع هستند. یک مدل مو یا رنگ چشم زیباست و دیگری زشت نیست.

روی زیبایی تمرکز کنید

تصور کنید که روی پارچه سفید لکه ای وجود دارد و شما یک ذره بین در دست گرفته اید و به لکه نگاه می کنید. در چنین مواقعی زیر ذره بین چیزی جز مشکی دیده نمی شود. اما اگر به لباس نخی نگاه کنید، می بینید که فقط مقدار کمی جوهر روی یک سطح سفید بزرگ وجود داشت. هر نقطه ضعفی اگر بزرگ شود غیر قابل تحمل خواهد بود. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید. برای دیدن زیبایی ظاهر خود باید عمل کنید. برای این کار، یک قلم و کاغذ بردارید و فهرستی از تمام خصوصیات فیزیکی و مثبت خود تهیه کنید. متوجه می شوید الان هم زیبا هستید و نباید خود را درگیر این کنید که آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم یا خیر.

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم؟

زیبایی باطنی

بد نیست بدانید که زیبایی ظاهری به تنهایی جذاب نیست. شما ممکن است الهه ای داشته باشید که الهه زیبایی نیست، اما به دلیل مهربانی یا کارهای خوب یا توانایی های دیگر، می خواهم با آنها باشم. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. برای این کار روی یک کاغذ جداگانه در مورد توانایی های اخلاقی، رفتاری، روحی، اجتماعی و عاطفی بنویسید.

چشم ها باید شسته شوند

تکرار همه چیز برای ما تبدیل به عادت می شود. توجه بیش از حد به ایرادات و ضعف های کوچک تنها می تواند باعث شود که نقاط ضعف را ببینید و نقاط قوت و ضعفی را فراتر از موارد ذکر شده در 2 تمرین قبلی پیدا کنید. اگر این اتفاق برای شما افتاد، باید از شخص دیگری کمک بخواهید. با بستگان قابل اعتماد و آگاه (مانند مادرتان) صحبت کنید و از آنها بپرسید که چه ویژگی های مثبتی در شما می بینند. آنها می توانند به ویژگی هایی اشاره کنند که قبلاً متوجه آن نبودید.

آیا بعد از بلوغ زیبا می شوم یا زیبا هستم؟

هنگامی که ویژگی های مثبت بیرونی و درونی خود را کشف کردید، باید خودتان را طوری تربیت کنید که خودتان را آنطور که هستید بپذیرید و دوست بدارید. اگر بتوانید بدن خود را دوست داشته باشید، زیبایی و جذابیت شما چندین برابر خواهد شد. احساس خوب نسبت به خود باعث ایجاد زیبایی و زرق و برق می شود. وقتی احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، شادتر و شادتر خواهید بود و زیبا خواهید بود.

اعمال تغییرات

در نهایت، به یاد داشته باشید که برخی چیزها را می توان به روشی ساده تغییر داد، مانند سبک زندگی. بنابراین اگر از برخی از ویژگی های قابل تنظیم خود راضی نیستید، به جای غم و اندوه اقدام کنید. مثلاً با ورزش می توانید اندام بهتری داشته باشید. یا اگر اضافه وزن دارید، می توانید با تغییر عادات غذایی و رعایت چند دستورالعمل بهداشتی، رژیم غذایی خود را تا حدودی کنترل کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت