شرم از بدن
اولین امتیاز را ثبت کنید!

بادی شیمینگ یا شرم از بدن چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که احساس شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است. نارضایتی از ظاهر می تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی قابل توجهی شود و تمام جنبه های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

متأسفانه در جامعه ما نیز دوست داشتن بدن موضوعی مهجور و مضحک است و به نظر می رسد اصلاح این باور در مردم سال ها طول بکشد. ناگفته نماند که ما برای غلبه بر تحقیر بدن و احساس عشق به بدن خود با چالش های زیادی روبرو هستیم.
عکس‌ها، مقاله‌ها، ویدیوها و وبلاگ‌ها همیشه به ما می‌گویند که چگونه باید باشیم. چند بار در روز مقالاتی را می بینید که وعده ایجاد اندامی مناسب را می دهند که در یک لباس خاص زیبا به نظر می رسد و راه حل های جدیدی ارائه می دهند؟ چنین پیام هایی می توانند طبیعی و کلی به نظر برسند، بنابراین آنها را بدون اطلاع از عمق پیام بپذیرید. به طور غیر مستقیم به ما می گوید که بدن ما به اندازه کافی خوب نیست.

این تا حد زیادی یک باور عمیق است، زیرا رسوایی فیزیکی عمیقاً در جامعه امروزی ریشه دارد. اما لازم نیست برای درگیر شدن در اجتماع، شکل طبیعی بدن خود را تغییر دهید.
در این مقاله به علل شرم جسمانی یا خجالت بدنی، علل شرم و نحوه برخورد با این نوع تفکر و جلوگیری از درد می پردازیم.

شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است

شرم از بدن چیست؟

این یک تمایل طبیعی بسیاری از افراد است که همیشه می خواهند بهتر، سریعتر و قوی تر از دیگران باشند، اما این تمایل به پیشرفت می تواند منجر به مشکلات روانی جدی شود، به خصوص وقتی صحبت از ویژگی های فیزیکی ما می شود.
رسانه ها اغلب از شخصیت های دارای اضافه وزن در برنامه های خود به عنوان یک ابزار سرگرمی استفاده می کنند. این عمل اضافه وزن را به سخره می گیرد و اعتماد به نفس قوی را در آنها ایجاد می کند. پدیده ای که به «شرم از تن یا شرم از بدن» معروف است.

شرم عبارت است از عمل یا رفتار یک فرد با تحقیر تیپ بدنی یا جثه دیگری. در واقع این پدیده نوعی ارعاب است که می‌تواند آسیب‌های عاطفی جدی به‌ویژه در نوجوانان ایجاد کند.

عدم اعتماد به نفس به دلیل اضافه وزن یکی از شایع ترین خجالت هاست.

شرم ریشه در والدین، خواهر و برادر، همسر، دوستان، دشمنان، همکلاسی ها یا حتی افراد دارد و اغلب در رسانه ها به تصویر کشیده می شود. نمونه های زیادی از بدن های شرم آور وجود دارد. مانند “چرا این بچه اینقدر چاق است؟” “او اصلاً جذاب نیست” یا “من در مقایسه با او بسیار زشت هستم و هیچ کس من را دوست ندارد.”

نظرات منفی در مورد اندازه و شکل بدن افراد می تواند به روان او آسیب جدی وارد کند و باعث کاهش عزت نفس، عصبانیت، آسیب به خود و حتی اختلالات روانی به ویژه اختلالات بدشکلی بدن شود. شرم از بدن یک بیماری روانی است که در آن فرد زمان زیادی را صرف نگرانی و تفکر در مورد یک موضوع کوچک در ظاهر خود می کند.

شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است

شرم علل مختلفی دارد

  • قضاوت در ظاهر خود از طریق قضاوت یا مقایسه آن با ظاهر دیگری
  • نقد مستقیم ظاهر دیگران در مقابل او
  • از ظاهر دیگران بدون اطلاع آنها انتقاد کند

مهم نیست که این پدیده چگونه رخ می دهد، مهم است که اغلب منجر به مقایسه و احساس شرم می شود و این ذهنیت را حفظ می کند که افراد باید در درجه اول با ویژگی های فیزیکی آنها قضاوت شوند.

شرم از بدن در مردان و زنان با هر شکلو اندازه در بدن رخ می دهد.

متأسفانه، شرم بر بدن در مردان و زنان با هر شکل و اندازه دیده می شود. جالب است بدانید که شرم بدن شامل انتقاد از “چاقی” و “کاهش وزن بیش از حد” است و معمولاً حاوی تعدادی نقص کاملاً مستقل است. البته شرم از بدن فقط به وزن محدود نمی شود، می تواند هر قسمتی از بدن را به چالش بکشد و زندگی قربانی را بسیار سخت و غیرقابل تحمل کند.

بسیاری از مجلات، شبکه های اجتماعی و تبلیغات موضوع فعالیت بدنی را مطرح می کنند و سعی می کنند این رفتارهای مخرب را معکوس کنند. بسیاری از برنامه های تلویزیونی و سینمایی در این دام افتاده اند. جایی که یک فرد دارای اضافه وزن اغلب به دلیل شوخ طبعی مورد انتقاد و تمسخر قرار می گیرد.
با گسترش دامنه این مشکل و گسترش رفتارهای طرفدار ارگانیک از طریق شبکه های اجتماعی، آگاهی از پیامدهای احتمالی این پدیده ضروری است.

شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است

این مطلب را نیز از دست ندهید: چگونه با مشکلات پوستی در دوران بارداری مقابله کنیم؟

چرا شرم از بدن ایجاد می شود و چگونه می تواند بر فرد تأثیر بگذارد؟

بزرگ شدن و زندگی در جامعه ای پر از انتقادات مختلف می تواند مفاهیم اساسی زیبایی را تغییر دهد و بر عزت نفس افراد تاثیر منفی بگذارد. در مقایسه با گذشته، مردم امروز بیشتر پذیرای تفاوت های چشمگیر با دیگران هستند. با این حال، تحت فشار رسانه های اجتماعی، جوانان احتمالا خاص و به روز به نظر می رسند. باورهای غلط و عکس های زننده با فتوشاپ می تواند منجر به رفتارهای ناسالم در دختران و پسران جوان شود به طوری که ظاهر بدن آنها مطابق با قوانین جامعه تغییر می کند. مرور مقالات منتشر شده در دانشگاه برادلی، ایلینوی، ایالات متحده نشان می دهد که شرم باعث بسیاری از بیماری های مزمن جسمی و روحی می شود.

اختلالات خوردن یکی از عوارض شرم از بدن است

این شرایط می تواند منجر به کاهش میل یا توانایی حرکت، آسیب به خود، پرخوری عصبی (پرخوری شدید و تلاش عمدی برای جلوگیری از مصرف غذا از طریق استفراغ یا ملین ها) یا حتی اختلالات شدید خوردن در افراد با سابقه ضربه، افسردگی، شود. -آسیب، عزت نفس پایین یا اختلال شخصیت مرزی احتمال بیشتری برای ایجاد شرم، اختلالات خوردن و آسیب رساندن به خود دارند. (اختلال شخصیت مرزی اختلالی است که در آن فرد در کنترل هیجانات خود دچار مشکل می شود. به این معنی که این افراد احساسات مختلف را با شدت بیشتری و برای مدت طولانی تری تجربه می کنند و سپس دوباره آنها را تثبیت می کنند. مدت زیادی طول می کشد تا به آنها برسند. )

شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است

بدن شرم چقدر رایج است؟

تصویر بدن تصویری است که در آن هر فرد دارای فرم بدنی است که با عدالت و انصاف سازگاری ندارد. بر اساس مطالعات و برآوردها، حدود 91 درصد از زنان از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار نیستند و از بدن خود راضی نیستند، بنابراین برای به دست آوردن فرم بدن خود کارهایی مانند خوردن زیاده روی می کنند. متأسفانه تصویر رسانه ای از بدن زنان چیزی است که در بهترین حالت فقط در 5 درصد از زنان دیده می شود. این نشان می دهد که 95 درصد از زنان در صورت بی توجهی ممکن است خجالت بکشند.

آمارها نشان می دهد که زنان 10 برابر بیشتر از مردان به بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی مبتلا می شوند.
بی اشتهایی عصبی یک اختلال خوردن مرتبط با یک بیماری روانی است که در آن فرد سعی می کند وزن خود را حداقل با غذا نخوردن، با یا بدون ورزش زیاد حفظ کند. این بیماری می تواند منجر به بیماری های جدی ناشی از سوء تغذیه شود.

رخوری عصبی نوع دیگری از اختلالات خوردن است که در آن بیمار غذاها و تنقلات زیادی را در مدت زمان کوتاهی می خورد اما سپس با ایجاد استفراغ یا اسهال عمدی سعی در جبران آن دارد.

تحقیقات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرند. در یک مطالعه، بیش از 40 درصد از زنان و 20 درصد از مردان با انتخاب یک عمل زیبایی در آینده موافقت کردند. گزارش شده است که این آمار با تفاوت های جنسیت، سن، وضعیت تأهل و نژاد نسبتاً سازگار است.

شرم از بدن در بسیاری از جوامع چقدر فراگیر است؟ بر اساس مطالعات و آمار، حدود 91 درصد از زنان نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. این مشکل در مردان نیز بسیار شایع است

این مطلب را نیز از دست ندهید: پوست مرغی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

ناراحتی در مردان در مقایسه با زنان

تحقیقات شرم از بدن عمدتاً بر روی زنان متمرکز است زیرا آنها نسبت به مردان از بدن خود رضایت کمتری دارند و همانطور که گفته شد زتان بیشتر در معرض اختلالات خوردن با بی اشتهایی و پرخوری عصبی هستند. با این حال، با وجود تفاوت ها، این دو جنس در این زمینه اشتراکات زیادی دارند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت