اولین امتیاز را ثبت کنید!

برای خلاص شدن از شر جوش زیر پوستی چه کنیم؟

درمان جوش های صورت گاهی نیازمند دوره درمان طولانی و صبر زیاد است اما همیشه راه های ساده تر و گاهی سریعتر برای درمان هست که طب سنتی یکی از این راه هاست. پس برای خلاص شدن از شر جوش زیر پوستی صورت و بدن تان تا انتهای این مقاله را به خوبی مطالعه کنید و برای تهیه مواد اولیه روش های درمانی کافیست سری به عطاری محلتان بزنید.

راه حل هایی برای درمان جوش زیر پوستی

جوش زیر پوستی صورت شایع ترین مشکل پوستی در جهان است. جوش زیر پوستی بیشتر در صورت خانم ها دیده می شود و معمولا برای درمان اقدامات زیادی انجام می شود و گاهی درمان بسیار مشکل خواهد بود.
در درمان جوش زیرپوستی صورت، مهم ترین مرحله شناسایی علت است، در غیر این صورت در بیشتر موارد درمان جوش نتایج کوتاه مدتی به همراه خواهد داشت. البته در برخی موارد جوش و آکنه دلیلی در خارج از بدن دارند.  به عنوان مثال آکنه زیر پوست صورت و جوش های طبی ناشی از داروهای استروئیدی یا آکنه های ناشی از فشار روی پوست، صابون ها، گرما و رطوبت، لوازم آرایشی روغنی که می توانند با از بین بردن علت، در بهبود بیماری موثر باشند.

بنابراین برای درمان بهتر است با پزشک پوست و مو مشورت کنید. با این حال، درمان های خانگی زیر می تواند برای درمان جوش زیر پوستی مفید باشد.

جوش زیر پوستی

درمان به کمک خمیردندان

مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود روی انگشت خود قرار دهید و آن را روی جوش بمالید. برای تاثیر بهتر تا صبح صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را تا زمانی که جوش ها از بین بروند ادامه دهید.
برخی از پوست ها به خمیر دندان حساس هستند. اگر حساسیت دارید از این روش استفاده نکنید.

کمپرس گرم

برای این کار یک پارچه تمیز بردارید و در آب داغ خیس کنید و بجوشانید. بهتر است این کار را سه تا چهار بار در روز برای درمان تکرار کنید. علاوه بر این، می توانید از کیسه های چای سیاه نیز استفاده کنید، زیرا چای به کاهش التهاب جوش و همچنین بهبودی کمک می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: راه کار های خانگی و درمانی برای از بین بردن چربی بینی

عسل

با دست تمیز یا یک تکه پنبه، عسل خالص را روی جوش بمالید و یک ربع تا نیم ساعت صبر کنید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی این روش باید آن را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

روغن درخت چای

یک قطره اسانس را با ده قطره آب مخلوط کنید و با پنبه روی جای آکنه بمالید. یک ربع صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید به جای آب از آلوئه ورا استفاده کنید.

آبلیمو

برای بهترین اثر باید از لیموی تازه استفاده کنید نه از آب لیموی کارخانه ای، لیمو را بشویید و آب آن را بگیرید. سپس با استفاده از پنبه آن را روی جوش ها بمالید و صبر کنید تا خشک شود و صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا جوش ها از بین بروند.

جوش زیر پوستی

شیر

با استفاده از یک انگشت تمیز یا پنبه آغشته به شیر تازه، جوش های خود را با شیر مرطوب کرده و صبر کنید تا خشک شود. (باید حدود 15 دقیقه صبر کنید) و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که بتوانید جوش ها را درمان کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی جوش های خود بکشید و بعد از چند دقیقه آن را پاک کنید. به یاد داشته باشید که نباید سرکه سیب را برای مدت طولانی روی صورت خود بگذارید، زیرا سرکه سیب اسیدی است و می تواند باعث سوختگی و تحریک پوست شود. این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص سرکه سیب برای پوست چیست؟

الکل

یک تکه پنبه یا پد آغشته به الکل را روی جوش ها بمالید و بعد از حدود نیم ساعت صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا اثرات آن را ببینید. اگر الکل ندارید می توانید از ادکلن استفاده کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت