اولین امتیاز را ثبت کنید!

برای رفع موخوره چه باید کرد؟

موخوره ایجاد شکاف طولی در خط مو یا شکاف آزاد مو است که در اثر استفاده از شامپوی نامناسب، خشک شدن بیش از حد مو و کوتاه نکردن مو برای مدت طولانی ایجاد می‌شود. در کنار مشکل چرایی ایجاد موخوره، سوال مهم این است که برای رفع موخوره چه باید کرد؟

بسیاری از پزشکان می گویند که کوتاه کردن مو تنها راه برای خلاص شدن از موخوره است. اما استفاده از روش های طبیعی هیچ ضرری ندارد و می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و به موهای ما جان تازه ای بدهد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با راه هایی برای رفع موخوره آشنا کنیم.

رفع موخوره

بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند

گرمای بیش از حد بزرگترین دشمن موهای شماست. تا حد امکان از گرمای بیش از حد خودداری کنید. درست است که کنار گذاشتن سشوار و اتو برای خانم ها سخت به نظر می رسد، اما بهتر است استفاده از این وسایل را تا بعد از خشک شدن مو به تاخیر بیندازید. حتما قبل از سشوار از سرم مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید تا از آسیب کمتری به موها جلوگیری شود. فراموش نکنید که استفاده از سشوار، اتو نباید به برنامه روزانه شما تبدیل شود.

ماساژ مو با روغن راه حلی برای رفع موخوره

روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا موهایتان چرب و مرطوب بماند. می توانید از روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن ها استفاده کنید. مقداری روغن روی موهایتان بریزید و به آرامی بشویید، بگذارید یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را شامپو کنید.

رفع موخوره

ماسک مو تخم مرغ راه حلی برای رفع موخوره

ترکیبی از زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عسل یک درمان خوب برای رفع موخوره در نظر گرفته می شود. یک زرده تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا یکدست شود. این ماسک را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید تا کل موها را بپوشاند. برای بهترین نتیجه، بهتر است موها را با کیسه یا کلاه حمام بپوشانید تا مواد جذب موها شوند. بعد از یک ربع تا 20 دقیقه موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:علل ریزش مو در زنان چیست؟

رفع موخوره

روغن زیتون و سرکه سیب

موخوره بیشتر روی موهای خشک دیده می شود تا برای رفع موخوره، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشرده خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ماسک آماده شده را روی موهای خود بمالید و کمی ماساژ دهید سپس موهای خود را با حوله یا دستمال بپوشانید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس موهای خود را بشویید.

از برس مناسب استفاده کنید

استفاده از برس ها و شانه هایی که نوک نرم دارند توصیه می شود. برس و شانه های فلزی به موها آسیب می رساند. به همین دلیل استفاده از برس ها و شانه های ساخته شده از مواد طبیعی مانند چوب توصیه می شود. فراموش نکنید که کافی است یک بار در روز موهای خود را برس بزنید. از برس زدن موهای خیس خودداری کنید. زیرا باعث کشیدگی و آسیب مو می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: مشکلات استفاده از برس های آلوده

رفع موخوره

برای رفع موخوره چه باید کرد؟

1. هر چند وقت یکبار کمی از نوک موهایتان را کوتاه نمایید
2. از برس ها و شانه های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید
3. از روغن گیاهی برای مو استفاده کنید
4. از شامپوهای طبیعی که نه اسیدی و نه قلیایی هستند استفاده کنید
5. هنگام شستن موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید
6. به طور مداوم از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید
7. از بافتن موها غافل نگردید

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت