بهترین روش کاشت مو
  • مو
  • 08 تیر 1401
  • 2072
اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین روش کاشت مو چیست؟

از آنجایی که مو یکی از مهمترین المان ها در زیبایی چهره فرد است، پری و سلامت مو برای افراد بسیار مهم است. علاوه بر این، افراد با داشتن چنین موهایی می توانند ظاهر موهای خود را تغییر داده و آن را زیباتر کنند. اما دلایل متعددی وجود دارد که افراد دچار ریزش مو می شوند و با شروع این علائم دیگر نمی توانند شکل اصلی خود را حفظ کنند. به دلیل وجود استرس های روزانه، بیماری های مختلف، سوء تغذیه، بیماری های مادرزادی، عوارض برخی داروها و … بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند و تنها راه درمان آنها استفاده از بهترین روش کاشت مو  است.


کاشت مو بهترین روش ایده آلی است که تاکنون در صورت ریزش شدید مو ارائه شده است. به این نتیجه برسید که کاشت مو آخرین گزینه برای شماست. با پیشرفت تکنولوژی، شاهد بهترین روش های کاشت مو در دنیا هستیم، روش های درمانی این روش به طور مداوم به روز می شوند.  می توان گفت روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام هم روش های مختلفی دارند. در این مقاله سعی داریم بهترین روش کاشت مو را بررسی کنیم، بنابراین اگر با استفاده از این اطلاعات قصد انجام کاشت مو را دارید، با یک متخصص مشورت کنید و بهترین روش کاشت مو را برای خود انتخاب کنید. با آن می توانید از موهای طبیعی و کامل خود لذت ببرید.

بهترین روش کاشت مو


کاشت مو چیست؟


به طور معمول و به طور خلاصه، کاشت مو یک روش مناسب حذف موهای زائد از بانک موی افراد است و سپس به نقاط مختلف در قسمت  پوست سر منتقل می شود. حذف موهای زائد برای افرادی که دارای بانک موی مناسب مخصوصا سر و گوش هستند امکان پذیر است، در صورت نداشتن بانک موی مناسب باید از سایر روش های کاشت مو (از بین بردن موهای نواحی مختلف بدن) یا ترمیم مو N استفاده کنید. این روش ها مانند سایر درمان های پزشکی مسیر علم را تغییر داده و وجود روش های مختلف کاشت مو مشخص شده است. اما بهترین راه برای کاشت موها چیست؟

بهترین روش کاشت مو


بهترین روش کاشت مو

یکی از محتمل ترین سوالات برای هر گیرنده پیوند مو چیست؟ چنین سوالاتی طبیعتاً فکر مردان و زنانی را که خواهان کاشت مو هستند غرق می کند. ما به پاسخ به این سوال ادامه می دهیم و بهترین نکات و اطلاعات جایگزینی مو را در اختیار شما قرار می دهیم.
البته این امری طبیعی است، زیرا انسان ذاتاً موجوداتی هستند که عموماً تمایل دارند در کمترین زمان ممکن و با کمترین فشار و تلاش یا ناراحتی به بهترین نتایج دست یابند. البته پیشرفت های علمی در زمینه کاشت مو نیز تا حد زیادی به این هدف کمک می کند.


با این حال، از آنجایی که کاشت مو یک روش نسبتاً جدید است و عمل آن در سراسر جهان بیش از 150 سال نیست (تکنیک های جراحی مدرن کاشت مو به  30 دهه گذشته بازمی گردد)، اما روش ها و تکنیک های جدیدی وجود دارد. پزشکان و متخصصانی که امسال موهای از دست رفته سر، ریش و سبیل، ابرو و حتی مژه افراد بیشتری را ترمیم خواهند کرد. در سال های اولیه، کاشت مو به طور کامل توسط جراحانی انجام می شد که از “گرافت فولیکولی” برای پیوند مو به مناطقی که ریزش مو داشتند، استفاده می کردند. روش های اولیه در آن زمان بهترین روش کاشت مو محسوب می شد.


با گذشت زمان، این تکنیک ها تغییر کرده و با رشد آزمایشگاه ها و ورود تجهیزات و لوازم جدید به بازار جهانی، روش ها و امکانات مناسبی را برای رشد مو فراهم کرده اند که هنوز از بسیاری از آنها به خوبی استفاده می شود. در حال حاضر بهترین و جدیدترین راه های ترمیم و رشد مو عبارتند از:


✔ modh FUT
✔روش FIT
✔ روش FUE
✔ SUT arga

این مطلب را نیز از دست ندهید: علل ریزش مو در زنان چیست؟

بهترین روش کاشت مو


SUT و FUE بهترین روش های کاشت مو هستند


البته از بین این روش ها بهترین روش کاشت مو تا به امروز روش SUT است که کمترین عوارض و بالاترین نتیجه را در زمینه جراحی کاشت مو با این تکنیک دارد. کاشت مو FUT و FIT به دلیل وجود روش های جدید مانند کاشت مو SUT و FUE تقریبا منسوخ شده است. بنابراین با توجه به نکات فوق می توان گفت که بهترین روش کاشت مو در دنیا امروزه کاشت مو به روش های SUT و FUE می باشد.
بیشتر این روش‌ها بر اساس جدا کردن ریشه‌های فولیکول‌های مو از یک ناحیه از بدن – معمولاً پشت – و انتقال آن‌ها به ناحیه‌ای از پوست است که فولیکول‌های مو در آنجا هستند یا نیستند. البته در روش های سنتی و قدیمی این کار توسط پزشک و همکارانش انجام می شد، اما امروزه بیشتر این کار توسط دستگاه های جدید انجام می شود و این به افزایش دقت و رسیدن به نتیجه مطلوب کمک می کند.

واحدهای فولیکول مو توسط متخصص کاشت مو با دستگاهی به نام «دانسیتومتر» بررسی شده و سپس بافت با میکروسکوپ قوی بریده می شود. واحدهای فولیکولی را حذف می کند. به این ترتیب می توان قلمه های کامل و مناسبی به دست آورد که به راحتی و با دقت در جاهایی که نیاز است جایگزین شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: اسید فولیک برای رشد مو


البته نکته مهمی که مجددا تاکید می کنیم این است که کاشت مو با توجه به حساسیتی که دارد باید در کلینیک های معتبر و خط اول و با استفاده از منابع و تجهیزات مناسب علاوه بر تیم های آموزش دیده و تجربه درمانی انجام شود. از طرفی توجه داشته باشید که قبل از جراحی، یک داوطلب باید با پزشک و جراح مشورت کند و گاهی اوقات لازم است که به دلیل انجام آزمایشات متعدد پوست و مو، این عمل چندین جلسه طول بکشد تا از بین برود. در نهایت پس از اولین آزمایش، پزشک نتیجه نهایی را اعلام می کند و بهترین کاشت مو را برای کاشت مو ارائه می دهد. این بسیار مهم است زیرا اگر فردی بخواهد از داروهای تقویتی یا روش جراحی انتخابی خود بدون دریافت توصیه صریح از پزشک استفاده کند، ممکن است به نتیجه صحیح نرسد و این چیزی بیش از اتلاف وقت و هزینه است.

بهترین روش کاشت مو


با این حال، مجدداً تأکید می کنیم که اکثر افرادی که در حال حاضر دچار ریزش مو هستند، می توانند به راحتی در بهترین مناطق کاشت مو با روش SUT از ریزش مو بهبود پیدا کنند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت