خواص بی نظیر آویشن برای پوست
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص بی نظیر آویشن برای پوست

اگر علاقه مند به کشف خواص منحصر به فرد و جزئی شناخته شده محصولات طبیعی هستید، قطعا دوست دارید بدانید که آویشن به جز کاربرد آن در آشپزی، چه کاربردها و خواص دیگری دارد.  Thymus vulgaris یک گونه گیاهی بومی منطقه مدیترانه است. توجه داشته باشید که این گیاه  آویشن فرانسوی است نه آویشن وحشی که نام علمی آن Thymus serpyllum است. این دو گیاه و خواص و کاربردهای آنها متفاوت است. در این مقاله می خواهیم درباره خواص آویشن برای پوست صحبت کنیم.

در گذشته از گل آویشن، عصاره برگ و اسانس آن برای مصارف دارویی و درمانی استفاده می شد. آویشن یکی از گیاهانی است که بیشتر ما در آشپزی از آن استفاده می کنیم.

خواص بی نظیر آویشن برای پوست

آویشن در صنعت داروسازی و بهداشت و درمان

امروزه آویشن به طور گسترده در داروسازی، صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. علاقه به تولید دارو، غذا و لوازم آرایشی بر پایه تیمول (یکی از اجزای اصلی اسانس آویشن) به دلیل استفاده درمانی بالقوه آن در درمان اختلالات تنفسی، عصبی و قلبی عروقی است.
علاوه بر این تیمول دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد اسپاسم است و به عنوان محرک رشد و تنظیم کننده سیستم ایمنی نیز شناخته می شود.
اگر چند دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید، بیشتر با این گیاه آشنا خواهید شد.

خواص مفید آویشن برای پوست

آویشن علاوه بر تیمول حاوی ترکیبات مفید دیگری نیز می باشد. شامل:

  • کارواکرول: در برابر پاتوژن های غذایی از جمله اشریشیا کلی، سالمونلا و باسیلوس سریوس موثر است. کارواکرول خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و استفاده از آن نتایج خوبی برای پوست دارد.
  • لینالول: لینالول عطر مواد آرایشی را بهبود می بخشد و از پوست محافظت می کند. همچنین می تواند به عنوان یک ضد استرس و آرام بخش عمل کند. اما، به خاطر داشته باشید که لینالول می تواند پوست های حساس را تحریک کند.
  • سینئول: این ماده اکالیپتوس نام دارد و در بسیاری از محصولات دهان شویه و پاک کننده وجود دارد. سینئول سیتوکین ها را مسدود می کند و مخاط تنفسی و آسم را تنظیم می کند. اکیتوکین ها مولکول هایی هستند که با ارتباط سلولی به پاسخ ایمنی کمک می کنند و حرکت سلولی را در ناحیه التهاب، عفونت یا آسیب تحریک می کنند. اکالیپتوس وقتی روی پوست استفاده می شود التهاب و درد را کاهش می دهد.
  • کافور: کافور به عنوان مسکن و برای استفاده روی پوست در نظر گرفته شده است. کافور در غلظت های 3 تا 11 درصد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. در بسیاری از محصولات موضعی برای کاهش درد تبخال، نیش حشرات و حیوانات، سوختگی های جزئی و بواسیر یافت می شود.
  • بورنیولا: بورنئولا کاربردهای زیادی دارد. پمپاژ و گردش خون قلب را بهبود می بخشد، برونشیت، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند، درد ناشی از بیماری های روماتیسمی، تنش عضلانی را کاهش می دهد، التهاب را کاهش می دهد، استرس را کاهش می دهد، می تواند به عنوان مقوی استفاده شود، برای افزایش آرامش و کاهش خستگی استفاده می شود. همچنین با تحریک تولید اسید معده به سیستم گوارش کمک می کند.

لازم به ذکر است که مطالعات علمی هیچ مدرکی مبنی بر استفاده فعلی آویشن در پزشکی پیدا نکرده است. اما در طب جایگزین آویشن را می توان به صورت خوراکی، موضعی روی پوست، غرغره یا استنشاق مصرف کرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: گلیسیرین برای داشتن مو هایی براق و شاداب

خواص بی نظیر آویشن برای پوست

فواید پزشکی آویشن

بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده از روغن آویشن می تواند به عنوان بخشی از یک روتین مفید باشد. نه به عنوان یک دارو یا درمان. در ادامه به بررسی فواید دارویی آویشن می پردازیم.
آویشن در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. بیماری ها و مشکلاتی مانند آکنه، اضطراب، آرتریت، بوی بد دهان، ذات الریه (آنفولانزا)، سرماخوردگی، تبخال، قولنج، سرفه، زوال عقل، درماتیت (اسهال)، اسهال، بی قراری، گوش درد، التهاب، التهاب لثه، ریزش مو، حنجره. نارسایی کبد، درد عضلانی (مانند خونریزی قاعدگی)، برفک دهان، سندرم پیش از قاعدگی، سیاتیک، گلودرد، التهاب لوزه ها، عفونت های دستگاه ادراری و سیاه سرفه. همچنین اعتقاد بر این است که آویشن باعث تحریک اشتها، سرکوب التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص آویشن برای پوست و مو

از جمله موارد اثبات شده علمی، چندین کاربرد مرتبط با پوست و مو است که برخی از آنها با بیماری های زیر مرتبط هستند:

درماتیت آتوپیک(اگزما)

طبق یک مطالعه در سال 2018، استفاده از تیمول روی پوست افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک تأثیر مثبتی دارد. درماتیت آتوپیک شایع ترین نوع اگزما است که باعث قرمزی و خارش پوست می شود. تیمول علاوه بر مهار ترکیبات التهابی به نام سیتوکین ها یا سیتوکین ها، به تجمع لایه های متورم پوست که از علائم درماتیت هستند نیز کمک می کند.

علاوه بر این، تیمول می تواند از عفونت های جانبی ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری کند. زمانی که بافت متورم به باکتری استافیلوکوکوس اورئوس اجازه می دهد از پوست عبور کند و زیر آن لانه بسازد، این یک عارضه بسیار شایع است.
به گفته محققان، اثرات ضد باکتریایی و ضد باکتریایی تیمول ممکن است در مدیریت درماتیت آتوپیک مزمن نقش داشته باشد.

خواص بی نظیر آویشن برای پوست

عفونت های قارچی

در مطالعه ای بر روی محصولات مراقبت از پوست ارزان قیمت، محققان راه حلی برای کرم های ضد التهابی 10 درصد بابونه و 3 درصد روغن آویشن برای آکنه پیدا کردند. گزارش شده است که 66.5 درصد از کسانی که از کرم های مرطوب کننده حاوی محصول اسانس آویشن استفاده کرده اند، به طور کامل بهبود یافته اند. کسانی که دارونما مصرف کردند 28.5 درصد رشد کردند. اثربخشی کرم بابونه مانند دارونما است!

آکنه

دانشمندان تأثیر تنتور مر، گل همیشه بهار و آویشن (تنتوری که از خیساندن قسمت‌هایی از گیاه در الکل یا سرکه به دست می‌آید) بر روی باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند، آزمایش کردند. آنها دریافتند که آویشن می تواند برای درمان آکنه موثر باشد. توجه به این نکته ضروری است که اثر ضد باکتریایی آویشن در غلظت های استاندارد قوی تر از اثر ضد باکتریایی بنزوئیل پراکسید است. بنزوئیل پراکسید ماده فعال اکثر کرم های ضد آکنه است و می تواند باعث تحریک و تحریک پوست شود. بنابراین تنتور آویشن می تواند راه حل مناسب تری برای درمان آکنه با عوارض جانبی کمتر باشد.

تاثیر آویشن بر ریزش مو

آویشن می تواند با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد مو کمک کند. این گیاهان معطر جریان خون را نیز تحریک می کنند. بنابراین برخی افراد معتقدند استفاده از روغن آویشن بر روی پوست سر، مواد مغذی را به پوست سر منتقل می کند و باعث رشد مو می شود. آویشن همچنین می تواند به سردرد و سردرد کمک کند.

مانند روغن سرو، روغن آویشن نیز برای درمان آلوپسی ژیروید (آلوپسی ژیروید) استفاده می شود. اما آلوپسی چیست؟ آلوپسی یک بیماری عمومی برای ریزش مو است. آلوپسی ژیروید یک اختلال خود ایمنی است که باعث ریزش مو می شود، اغلب به صورت توده ای و به صورت سکه ای.

خواص بی نظیر آویشن برای پوست

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خواص آویشن برای پوست و مو پرداختیم. لازم به ذکر است که ما در سایت جامع باریخت مطالب بسیار مفیدی را در حوزه زیبایی و سلامت پوست و مو برای شما عزیزان آماده کرده ایم، که با خواندن آن ها می توانید زیباتر شوید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت