• مو
  • 12 مرداد 1401
  • 1960
اولین امتیاز را ثبت کنید!

درمان های مناسب برای ریزش مو را بشناسید

ریزش مو می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند اختلالات هورمونی، وراثت، شرایط پزشکی مانند کمبود ویتامین یا عوارض جانبی دارو، استرس و اضطراب، سیگار کشیدن، رژیم غذایی یا بخشی از روند طبیعی پیری باشد. این مشکل معمولا در مردان و زنان در سنین مختلف رخ می دهد. به طور کلی، ریزش مو فقط می تواند روی پوست سر یا کل بدن تاثیر بگذارد. ریزش مو بسته به تشخیص پزشک به روش های مختلفی درمان می شود. در این مقاله می خواهیم به طور کامل علائم و عوامل موثر بر ریزش مو و درمان های مناسب برای ریزش مو را ذکر کنیم.

علت ریزش مو چیست؟

عوامل متعددی بر ریزش مو و شدت آن تاثیر می گذارد. یکی از شایع ترین علل ریزش مو، عوامل ارثی است. اگر والدین شما افراد زیادی در خانواده خود دارند که موهای پر پشت ندارند و یا بدون مو هستند، به احتمال زیاد شما نیز موهای پرپشتی نخواهید داشت.

برخی از علل ریزش مو به عوامل خارجی مربوط می شود. عدم مراقبت کافی از مو، استفاده مکرر از کلاه، شستشوی زیاد، رژیم غذایی نامناسب و … عواملی هستند که بر ریزش مو تاثیر می گذارند.

علاوه بر این، مشکلات تیروئید یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. جدای از این عوامل، استرس در محل کار، زندگی شخصی و افزایش سن نیز عواملی هستند که می توانند بر ریزش مو تأثیر منفی بگذارند.

hair loss treatment

درمان های مناسب برای ریزش مو با توجه به سبک زندگی

نحوه درمان ریزش مو به علل بروز آن بستگی دارد. با این حال می توان گفت برای داشتن موهایی شاداب و پرپشت باید سبک زندگی خاصی را انتخاب کرد.

در ادامه به درمان های مناسب برای ریزش مو با توجه به سبک درستی از زندگی اشاره خواهیم کرد.

 رژیم غذایی

برای همه روشن است که رژیم غذایی مناسب یکی از درمان های مناسب برای ریزش مو است. طبق یک مطالعه در سال 2018، کارشناسان دریافتند که رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه می تواند خطر طاسی را در مردان و زنان کاهش دهد یا پیشرفت آن را کند.

ویتامین A همچنین سرعت رشد مو را افزایش می دهد. این ویتامین می تواند پوست سر را سالم نگه دارد و موهای بیشتری را حفظ کند. سیب زمینی، هویج و اسفناج منابع غنی ویتامین A هستند.

پروتئین یکی دیگر از عواملی است که می تواند به شما کمک کند موهای با کیفیتی داشته باشید.
تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود، ماهی و مرغ منابع غنی پروتئین هستند. اگرچه مصرف زیاد این مواد بسیار مضر است.

بهتر است از متخصصان تغذیه بخواهید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید که علاوه بر تاثیر مثبت بر کیفیت موهای شما، می تواند تاثیر مثبتی در زندگی شما داشته باشد.

hair loss treatment

مکمل های غذایی دارویی

یکی از درمان های مناسب برای ریزش مو استفاده از مکمل های پزشکی خاص است. ویتامین های A، B،C  و D و همچنین آهن و روی، تاثیر قابل توجهی بر رشد و نگهداری مو دارند.

مصرف روزانه ویتامین D می تواند به رشد مو کمک زیادی کند و از طاسی جلوگیری کند. علاوه بر این، بیوتین تأثیر بسزایی در سنتز اسیدهای چرب در بدن دارد که برای چرخه زندگی مو ضروری هستند.

جینسینگ ماده دیگری است که می توان از آن به عنوان درمان ریزش مو استفاده کرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: نقد و بررسی ماینوکسیدیل برای ریزش مو

شستشوی منظم موها

اینکه چند بار موهای خود را بشویید به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، متخصصان توصیه می کنند افرادی که موهای چرب دارند 2 تا 3 بار در هفته موهای خود را بشویند. اما به طور کلی، شستشوی منظم در طول هفته باعث تمیزی پوست سر و تمیز نگه داشتن موها می شود.
این باعث قوی تر شدن موها و ظاهری تمیزتر می شود. بهتر است از شامپوی ملایم استفاده کنید. فرمول های سخت و پیچیده می توانند مو را خشک کرده و باعث شکستگی شوند.

hair loss treatment

 مدل مو

بهتر است مدل مو را طوری انتخاب کنید که به موها فشار نیاورد. استفاده از گره های محکم و دم اسبی، فشار زیادی به ریشه و ساقه مو وارد می کند و ریزش مو را افزایش می دهد.
همچنین استفاده از اتو مو برای مو بسیار مضر است. بهتر است این کار را اصلا انجام ندهید یا در صورت لزوم از بالاترین دمای اتو استفاده نکنید.
استفاده از ژل و کرک و سایر مواردی که می تواند منافذ پوست را ببندد توصیه نمی شود.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت