اولین امتیاز را ثبت کنید!

درمان پوست پرتقالی به روش های خانگی و پزشکی

مشکلات پوستی در سنین مختلف رخ می دهد و عوامل زیادی در این عارضه دخیل هستند. نورهای روی پوست صورت و سایر نقاط بدن از نظر زیبایی یک مشکل رایج است و عدم توانایی در درمان اسکار آکنه می تواند به طور دائمی به پوست آسیب برساند و هزینه آکنه را افزایش دهد مراقبت از پوست. عوامل زیادی باعث پرتقالی شدن پوست می شوند که با مشاهده برخی شرایط می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد. در زیر می خواهیم شما را از آوردن این مشکل پوستی و تاثیرات آن به پوست پرتقالی ، درمان و درمان شیرینی پوست آگاه کنیم و شما را با جدیدترین و موثرترین محصولات مورد استفاده در درمان پوست پرتقالی آشنا کنیم. .

پوست پرتقالی چیست؟

پوست پرتقالی  یا لایه برداری پوست به معنای باز شدن بیش از حد منافذ پوست است و این پدیده ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. این عارضه در زبان فرانسوی Peau d’orange به معنای پوست پرتقال است و در هر قسمتی از بدن ظاهر می شود. اختلال در چرخه تکثیر سلول های پوست و کاهش رطوبت پوست می تواند راه را برای پرتقالی  شدن پوست هموار کند و با کنترل این عوامل می توان گام های بلندی برای درمان پوست پرتقالی برداشت.

اما باید بدانید که پوست پرتقالی به مرور زمان ایجاد می شود و با تجمع سلول های پوست در اطراف منافذ روی پوست تسریع می شود. به طور کلی منافذ سطح پوست انسان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که شناخت و کنترل این عوامل یکی از بهترین راه ها برای رفع و درمان پوست پرتقالی و سایر بیماری های پوستی است. در زیر می توانید اطلاعات جامعی در مورد برخی از علل اصلی پوست پرتقالی و روش های اصلی درمان پوست پرتقالی بیابید.

درمان پوست مرغی، آیا پمادی وجود دارد؟

علت پوست پرتقالی چیست؟

افزایش سن یکی از دلایل اصلی پوست پرتقال است و شدت علائم این بیماری پوستی معمولاً با افزایش سن افزایش می یابد. پوست صورت و سایر قسمت های بدن انسان با افزایش سن توانایی تولید پروتئین های لازم برای حفظ بافت و زیبایی خود را از دست می دهد و به دلیل عدم تولید پروتئین های خانواده کلاژن و الاستین، پوست افتادگی صورت و این پدیده ارتباط مستقیمی با افزایش پوست دارد و پوست را خشن و زبر می کند.

افزایش سن یکی از دلایل  پرتقالی شدن پوست صورت است.

حتی با افزایش سن، تعداد و کیفیت سلول‌های پشتیبان پوست که وظیفه تکثیر سلول‌های پوست و سایر پروتئین‌های دخیل در زیبایی را بر عهده دارند کاهش می‌یابد و همین عامل باعث ایجاد پدیده پوست‌کردن و مراقبت پرتقالی می‌شود. روش های سنتی.یا دارو برای درمان پوست پرتقالی مهم تلقی می شود.

پوست پرتقالی

سلولیت

سلولیت یکی دیگر از عوامل ایجاد و بدتر شدن پوست پرتقالی است و شیوع این پدیده ارتباط مستقیمی با افزایش سن دارد. همانند مورد قبل، با شروع میانسالی، قدرت بازسازی پوست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و ساختار پوست تغییر می کند. در سلولیت تعداد زیادی سلول چربی بین ماهیچه های پوست و رشته های پشتیبان پوست جمع می شود که ظاهر پوست را تغییر می دهد.

یکی از دلایل ایجاد پوست پرتقال سلولیت یا تجمع چربی است.

این عارضه پوستی عمدتاً پوست نواحی مانند باسن، کشاله ران و شکم را درگیر می کند و در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود و یکی از علل پوست پرتقال است. اما درمان این عارضه پوستی بسیار دشوار است و اثربخشی درمان های موجود برای از بین بردن سلولیت بسیار کم و غیرقابل قبول است که درمان پوست پوست پرتقال را دشوار کرده است.

لنف یکی از عوامل ایجاد پوست پرتقالی است

یکی دیگر از علل درماتیت لنف است.لنف ادم به تورم دست ها و پاها به دلیل انسداد یک یا چند غدد لنفاوی در دست ها و پاها اشاره دارد. بسته شدن غدد لنفاوی یا آسیب به غدد لنفاوی، زمینه ساز نشت غدد لنفاوی در بافت های اطراف و تورم دست و پا است و مطالعات در این زمینه نشان داده است که این مشکل یکی از علل پوست پرتقالی است و می تواند بر روی پوست تأثیر بگذارد.

با این حال لنفوم یا لنف ادم در افراد مبتلا به سرطان شایع تر است و جای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که حل این مشکل در درمان پوست پرتقالی شامل یکسری مشکلات است.

پوست پرتقالی

عفونت پوست

درماتیت یکی دیگر از عوامل ایجاد پوست پرتقالی است و می تواند به طور قابل توجهی زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهد. درماتیت مداوم زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های التهابی و درماتیت می‌توانند وارد لایه‌های زیر پوست شده و باعث درماتیت و بیماری‌های مرتبط با آن شوند و پاسخ‌های ایمنی ایجاد کنند. به طور موثر برای کنترل عفونت های پوستی استفاده می شود.

علائم اصلی درماتیت عبارتند از: التهاب، قرمزی پوست، تب و گرم شدن درماتیت. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است سریعا با پزشک مشورت کنید و برای درمان اقدام کنید تا در آینده مجبور به استفاده از روش های مختلف برای درمان پوست پرتقال نشوید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

انجمن سرطان پوست آمریکا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به عنوان عامل سرطان پوست شناسایی کرده است و توصیه می کند از جوش های شدید پوستی جلوگیری شود. علاوه بر این، نور خورشید به طور مستقیم به سلول های لایه های مختلف پوست آسیب می رساند و منجر به پیری زودرس پوست و از بین رفتن آکنه می شود.نور خورشید یکی از عوامل ایجاد پوست پرتقالی است.
پوست پرتقالی نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی آسیب می بیند.
بنابراین با توجه به این موضوع و قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می توانید برای جلوگیری از پرتقالی شدن پوست اقدام کنید و دیگر نیازی به درمان پوست پرتقالی با روش های گران قیمت ندارید.

درمان های مختلفی برای پوست پرتقالی وجود دارد.

در ادامه، انواع داروهای گیاهی، درمان ها و درمان های پوست پرتقال و منافذ باز پوست مورد بحث قرار خواهد گرفت. خوب است تمام مراقبت ها و توجه هایی که یک پزشک می تواند انجام دهد وجود داشته باشد، زیرا در برخی موارد مراقبت های پزشکی می تواند برای برخی افراد مشکل ایجاد کند که این یک مسئولیت شخصی است. در نتیجه، رایج ترین داروها و درمان های رایج مورد استفاده در درمان پوست پرتقال در سراسر جهان مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

پوست پرتقالی

استفاده از ویتامین C برای درمان پوست پرتقالی

استفاده از مکمل های ویتامین C یا سرم های پوستی حاوی این ماده می تواند در درمان پوست پرتقالی و در کنترل و درمان این بیماری تا حد زیادی موثر باشد. ویتامین C به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های شناخته شده در طبیعت، عملکردهای زیادی در بازسازی پوست دارد و مصرف مداوم یا مصرف خوراکی کرم های حاوی این ماده، مشکلات و آسیب های مختلف پوستی را از بین می برد، پوست پرتقال را کنترل و درمان می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: درمان پوست مرغی، آیا پمادی وجود دارد؟

ماسک عسل یا آلوئه ورا

عسل یکی از ترکیبات معجزه آسا در طبیعت است و دارای طیف وسیعی از خواص است. حاوی ترکیبات آنتی باکتریال مختلفی است و منبع غنی از مواد مغذی برای پوست محسوب می شود و برای درمان پوست پرتقال می توانید از ماسک هایی که حاوی عسل هستند استفاده کنید. آلوئه ورا به دلیل داشتن ترکیبات ضدالتهابی مختلف برای تهیه ماسک صورت نیز استفاده می شود و می توان از آن برای افزایش رطوبت پوست و کاهش علائم بیماری پوست پرتقالی استفاده کرد.

کرم برای لایه برداری ; ویتامین های A و D.

همانطور که قبلا ذکر شد، بیشتر مشکلات پوست پرتقالی به دلیل کاهش توانایی تولید مثل سلول های پوست و کاهش تولید پروتئین هایی مانند کلاژن و الاستین است. تحقیقات روی درمان پوست پرتقال نشان داده است که ویتامین های A و D با افزایش چرخه سلولی سلول های پوست و افزایش تولید کلاژن و پروتئین های الاستین و استفاده مداوم از کرم ها و لوسیون های حاوی این کودها، اپیدرم پوست را تقویت می کنند. اوران مفید است.

پوست پرتقالی

 

پوست پرتقالی را با مرطوب کننده اسید هیالورونیک درمان کنید

اسید هیالورونیک یکی از ترکیبات اصلی مرطوب کننده ها است و می توان از آن برای درمان پوست پرتقالی استفاده کرد. این کار به دلیل قابلیت جذب آب زیاد باعث کاهش چین و چروک صورت و بهبود جوانی و شادابی می شود و به از بین بردن منافذ پوست کمک می کند و استفاده از این روش و سایر درمان ها می تواند اثربخشی پرتقال را بهبود بخشد. برنامه درمان رایگان جوانی و طراوت را به پوست صورت شما باز می گرداند.

3. پمادهای حاوی اسید گلیکولیک برای درمان پوست پرتقالی

اسید گلیکولیک یکی دیگر از ترکیبات مورد استفاده برای درمان پوست پرتقالی است و کاربردهای زیادی در صنعت زیبایی دارد. اسید گلیکولیک سلول های مرده را از سطح پوست جدا می کند و رطوبت پوست و آب میان بافتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و از تجمع سلول ها در اطراف منافذ پوست جلوگیری می کند و در نتیجه پوست پرتقال را التیام می بخشد. لازم به ذکر است که این ماده یکی از ترکیبات اصلی کرم ها و لوسیون های لایه بردار پوست بوده و در ساخت چنین محصولاتی کاربرد دارد.

4. استفاده از روش میکرودرم ابریژن

استفاده از لوسیون‌ها، کرم‌ها یا روش‌های سنتی برای درمان سلولیت همیشه نتایج یکسانی ندارد و در این موارد می‌توان از انواع روش‌های آرایشی دیگر برای رفع این عارضه استفاده کرد. در میکرودرم ابریژن از تکنیک های خاصی برای برداشتن لایه پوست صورت استفاده می شود و در نتیجه از بین بردن منافذ باز تسریع می شود و قدرت نفوذ پوست افزایش می یابد کرم ها و لوسیون برای درمان پوست پرتقالی استفاده می شود.

پوست پرتقالی

5. درمان پوست پرتقالی با لیزر RF

لیزر فرکشنال RF کاربردهای مختلفی در زمینه زیبایی دارد و کاربرد اصلی آن استفاده از این روش برای درمان پوست پرتقالی می باشد. این نوع لیزر با تابش امواج رادیویی به لایه‌های عمیق‌تر پوست، تولید کلاژن و پروتئین‌های الاستین را تحریک می‌کند و سرعت تولید سلول‌های پوست را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن برای درمان پدیده لایه‌برداری پرتقال استفاده کرد که می‌تواند این مشکل را ایجاد کند

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت