• مو
  • 14 مرداد 1401
  • 1276
اولین امتیاز را ثبت کنید!

مراحل دکلره کردن مو در خانه و نکاتی که باید رعایت کنید

اگرچه دکلره کردن مو در خانه یک کار خاص و حرفه ای است اما با رعایت برخی اصول مهم می توان آن را در منزل انجام داد اما باید بدانید که محصولات مو مواد شیمیایی بسیار قوی هستند. و کمی بی دقتی در استفاده از آنها باعث ریزش مو و آسیب رسیدن پوست سر می شوند. بنابراین، قبل از انجام آن، تمام نکات مهم در مورد آن را بیاموزید و سپس اقدامات صحیح را برای دکلره موهای خود انجام دهید.

دکلره مو چیست؟

فرآیند حذف رنگدانه های رنگ مو از ساختار آن و تغییر تدریجی رنگ مو بر پایه های مختلف را دکلره کردن مو می گویند. این عمل که در فارسی همان معنای سفید کردن مو را تداعی می کند. با روش های مختلفی صورت می گیرد. در این فرآیند چند نکته مهم است:

یکی کیفیت مواد سفید کننده و دیگری مراقبت از مو پس از دکلره کردن.

متأسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی در مورد دکلره کردن، دچار ریزش مو یا به اصطلاح سوزش مو می شوند. برای چنین افرادی استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو در مراحل اولیه توصیه می شود. در مرحله بعد اگر می خواهید دکلره کردن مو در خانه توسط خودتان انجام شود باید به نکات زیر توجه کنید.

دکلره کردن مو در خانه

فرآیند دکلره کردن مو در خانه

برای روشن کردن موها باید دو مرحله اصلی را انجام دهید و سپس به رنگ کردن موها بپردازید. اگر بخواهید رنگ بلوند روشن تر یا تیره تر از موهای فعلی خود داشته باشید، این موضوع پیچیده تر می شود.

لازم به ذکر است که اگر تجربه ای در زمینه دکلره کردن مو ندارید، باید در اولین بار از یکی از دوستانتان کمک بخواهید. از آنجایی که خودتان نمی توانید قسمت های مختلف مو را ببینید و با این اطلاعات، همراه داشتن یک نفر به شما کمک زیادی می کند.

وسایل مورد نیاز برای دکلره کردن مو در خانه

  1.  یک کاسه چوبی یا پلاستیکی برای مخلوط کردن مواد
  2.  پیراهن کهنه
  3.  یک برس کوچک پلاستیکی برای زدن مواد دکلره بر روی مو
  4. دستکش لاستیکی
  5.  شیر یا آب حمام
  6.  یک نفر کمکی
  7. خط کش
  8. ساعت برای محاسبه زمان
  9. یک یا دو بسته دکلره

اگر موهای بلند دارید دو بسته درست کنید، یا پراکسید هیدروژن و پودر سفید کننده، بسته های حاوی مواد سفید کننده دارای مواد مناسب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن آسان و راحت باشد.

در صورت خرید پراکسید هیدروژن و پودر دکلره، حتما از فروشنده بپرسید که چگونه این مواد را استفاده کنید.

اکسیدان در چهار شدت مختلف موجود است که قوی ترین آن 12 درصد است و برای موهای خیلی تیره قابل استفاده است. لازم به ذکر است که اکسید کننده در نسبت های بالا اثر سوزش بر روی پوست دارد و می تواند منجر به سوزش و خارش پوست سر شود. اکسیدان های 3، 6 و 9 درصد نیز در بازار موجود است.

توجه: پس از سفید شدن، موهای شما بیشتر دچار خشکی و ریزش یا ریزش شدید مو می شوند. برای رفع این مشکل باید از نرم کننده مو روی موهای خشک یا موهای رنگ شده استفاده کرد.

دکلره کردن مو در خانه

تشخیص زمان مناسب برای دکلره مناسب موهای خود

هنگامی که مواد دکلره خود را انتخاب کردید، دستکش خود را بپوشید و مواد را با هم مخلوط کنید. در این مرحله برای استفاده از این مواد شیمیایی روی موهای خود عجله نکنید. در عوض، قسمتی از مو را با عرض حدود یک سانت انتخاب کنید و مدت زمانی را که طول می کشد تا سفید کننده به موهایتان بنشیند را محاسبه کنید. برای این کار هر دو تا سه دقیقه یکبار رنگ موهایتان را چک کنید، سفید کننده را بردارید و موهایتان را خشک کنید.

اگر رنگ به دست آمده با آن چیزی که تصور می کردید متفاوت است، دوباره کمی دکلره روی همان قسمت مو استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که موهای خیس به طور طبیعی تیره تر به نظر می رسند. هدف این است که رنگ موهای خود را روشن کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: شامپوی مناسب موهای صاف چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نحوه دکلره کردن مو در خانه

اگر از نتایج رنگ به دست آمده راضی هستید، زمان سپری شده را در نظر بگیرید و با خیال راحت به سایر قسمت های مو دکلره بزنید. هنگام استفاده از محصول بر روی مو، سعی کنید یک سانتی متر بالاتر از ناحیه رشد مو بمالید. در این مرحله مواد باید به طور یکنواخت به تمام موها زده شود.

اطمینان حاصل کنید که مواد دکلره روی پوست نریزد.

بعد از شستن، قسمت بالایی مو را رها کنید تا زرد شود و موها نزدیک به سر را با دقت بیشتری دکلره کنید. رنگ مو در قسمت نزدیک ریشه به سرعت تغییر می کند. بنابراین بهتر است از دکلره برای مدت کوتاهی در ریشه مو استفاده شود.

پس از آغشته کردن دو طرف مو به مایه، دقت کنید که قسمت های مختلف آن هم رنگ باشد. در این حالت موها باید زرد و خمیر مانند باشند.

هر چند لحظه یکبار رنگ موهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی کم نشده است. بد نیست بدانید که کشیدن پلاستیک روی موها می تواند زمان سفید شدن مو را کوتاه کند، در حالی که استفاده از سشوار باعث کوتاه شدن زمان سفید شدن مو نیز می شود.

شستن موها بعد از دکلره کردن

در نهایت بعد از اینکه احساس کردید سفید شدن مو تمام شده است، موها را کاملا بشویید و به موها نرم کننده بزنید. البته این وضعیت برای زمانی است که قصد ندارید در همان روز موهای خود را دکلره یا رنگ کنید. اگر موهای خود را در همان جلسه رنگ کردید، پس از اتمام رنگ مو، حتما از نرم کننده های تقویت شده برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته تارهای مو استفاده کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت