5/5 - (1 امتیاز)

روتین قبل از خواب پوست حساس

از آنجایی که پوست ما دائماً در معرض انواع آلودگی‌ها، مواد آرایشی و همچنین اشعه‌های زیان آور نور خورشید قرار دارد بنابراین به طور دائم و همیشگی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. یکی از مهمترین و بهترین زمان‌ها برای این رسیدگی، شب‌ها است. همانطور که بدن ما شب‌ها به آرامش و استراحت نیاز دارد، پوست هم از این قاعده پیروی می‌کند. شب‌ها بهترین فرصت برای پوست است تا در کنار استراحت، به بازسازی و ترمیم خود نیز بپردازد. بنابراین ما می‌توانیم با انجام یک روتین مراقبتی منظم و با استفاده از انواع ماسک‌ها یا کرم‌های مناسب تقویت و ترمیم، پوستمان را بهبود ببخشیم. در این مقاله اختصاصا به روتین قبل از خواب پوست حساس پرداخته ایم.

طبق تحقیقات کارشناسان سلامت پوست، شب‌ها سرعت ترمیم پوست افزایش پیدا می‌کند و این موضوع به معنای این است که پوست ما بر خلاف خودمان شب‌ها نمی خوابد و مشغول بازسازی سلول هایشان هستند! البته این نکته را نیز جدی بگیرید که پوست ما به خواب درست، کافی و سر وقت برای این عمل احتیاج دارد!

روتین قبل از خواب پوست مختلط

مراحل روتین قبل از خواب پوست حساس

بسیاری از افراد، در راستای مراقبت از پوست راهکارهایی را برای روتین شبانه و قبل از خواب دارند، از استفاده از محلول شستشوی صورت تا تونر، کرم شب، کرم دور چشم، مرطوب کننده و… . اما بهتر است که استفاده از هر محصول را درست و با اصول مناسب پیش ببریم.

در این مطلب سعی کرده‌ایم که به معرفی روتینی صحیح برای مراقبت از پوست حساس در قبل از خواب بپردازیم پس با ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می آید روتین پوست حساس پیش از خواب است. دقت داشته باشید که دارندگان پوست خشک و چرب نیاز به مراقبت‌های دیگری دارند.


ابتدا شستشوی صورت

پیش از استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست این نکته را باید یادآوری کرد که مهمترین مرحله روتین مراقبت از پوست قبل از خواب را فراموش نکنید و آن هم چیزی نیست جز پاک کردن آرایش و شستن صورت! به خصوص پوست های حساس بیشتر باید به این نکته توجه کنند.

ماندن آرایش روی صورت باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد لک، جوش و همچنین پیری زودرس پوست می‌شود. گفتنی است حتی اگر آرایش ندارید نیز شستشوی صورت را به منظور زدودن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه پوست جدی بگیرید.

روتین قبل از خواب پوست مختلط

به این منظور بهتر است از یک ژل یا محلول شستشوی صورت مخصوص پوست های حساس استفاده کنید. در همین راستا اگر آرایش دارید، ابتدا از محلول آرایش پاک کن  یا میسلار واتر پوست های حساس و سپس از محلول شستشوی صورت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند و ژل یا محلول شستشوی صورت برای پاک کردن انواع آلودگی، عرق و ناخالصی‌های روی صورت کاربرد دارد.

قدم دوم در روتین قبل از خواب پوست حساس: تونر

تونر یک محصول بهداشتی است که بعد از شستشوی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر به تغذیه پوستتان کمک می‌کند و در عین حال pH، رطوبت و چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد.

یک تونر مناسب، به تغذیه، احیا و تسکین پوستتان کمک کرده و باعث تقویت و بهبود ظاهر پوستتان می‌شود. تونر در اصل باعث پاک شدن باقی مانده آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست، مرطوب کردن، شادابی و تنظیم pH سطح پوست می‌شود. به یاد داشته باشید بهترین زمان استفاده از تونر، شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است. همچنین تونر را بابد به کمک یک پنبه به صورت ضربه ای روی پوست بزنید. اگر بکشید پوست حساس شما قرمز و دچار کمی سوزش می شود.

روتین صبح 1. برای شستن و تمیز کردن پوست بهتره از یک لوسیون پاک کننده ملایم بدون سولفات که کف و فوم نداره استفاده کنید. این پاک کننده کمک میکنه تا بدون ایجاد تحریک در پوست، تمام آلودگیها تمیز و پاک بشه. 2. از تونری که حاوی چای سبز، چای سفید، بابونه و بتاگلوکان هست استفاده کنید؛ زیرا این ترکیبات ضدالتهاب بوده و سیستم ایمنی پوست رو تقویت می کنند. به هیچ عنوان به سراغ تونرهای حاوی الکل نروید. 3. با استفاده از یک فیشیال میست (Facial Mist) هم آرامش و هم آبرسانی خیلی خوبی برای پوستتون ایجاد کنید. 4. از یک مرطوب کننده بدون عطر و بدون آلرژی و مخصوص پوست حساس، برای رطوبت رسانی به پوست استفاده کنید. 5. از کرم ضدآفتاب حاوی زینک اکساید استفاده کنید. زیرا این کرم ها کمتر باعث ایجاد تحریک پوست حساس خواهند شد

کرم شب در روتین قبل از خواب پوست حساس

برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی هم دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید. اما همانطور که گفته شد کرم شب که معمولاً چربی زیادی هم دارد در گام اول پوست را مرطوب نگه می‌دارد و پس از آن نیز با خاصیت ضد چین و چروک بودن، به جوان ماندن پوست کمک بسیار زیادی می کند. حواستان باشد محصوص مناسب روتین قبل از خواب پوست حساس را خریداری کنید. البته بهتر است کرم شب روشن کننده خریداری نکنید.

کرم دور چشم را فراموش نکنید

پوست شما از هر نوعی که باشد پوست دور چشم بسیار حساس است!

کرم‌های دور چشم صرفاً برای از بین بردن چین و چروک ساخته نشده اند! پوست اطراف چشم، حساس‌ترین و نازک‌ترین بخش از پوست روی صورت است، پس مراقبت از آن بسیار جدی و ضروری است. پوست دور چشم به دلیل بافت متفاوتش با پوست دیگر بخش‌های صورت، به کرم مخصوص احتیاج دارد. استفاده از کرم دور چشم در همین راستا از سنین جوانی توصیه می‌شود و این برخلاف نظریه اشتباهی است که آن را مختص سن بالا می‌دانند.

روتین قبل از خواب پوست مختلط

مطلب پیشنهادی: روتین قبل از خواب پوست خشک

نتیجه گیری:

پوست شما در شب خودش را احیا می کند و بهترین زمان برای رسیدگی به پوست است. در این مقاله مرحله به مرحله برای شما  روتین قبل از خواب پوست حساس شما را توضیح دادیم.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت