روغن نارگیل
  • مو
  • 08 مرداد 1401
  • 2012
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روغن نارگیل برای مو، موهایی شاداب و درخشان داشته باشید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست و موی خود استفاده می کنید و از مواد شیمیایی دوری می کنید، قطعاً خواص روغن نارگیل برای مو را می دانید. مواد طبیعی زیادی برای تقویت و مراقبت از پوست و مو وجود دارد، مانند روغن زیتون، تخم مرغ، عسل، آووکادو و … اما اگر بخواهیم به مهم ترین مواد طبیعی برای مراقبت از مو اشاره کنیم، باید به روغن نارگیل اشاره کنیم.

 

از خواص روغن نارگیل برای مو می توان به درخشندگی مو، درمان شوره سر، رفع موهای موخوره، جلوگیری از ریزش مو، حفظ رطوبت مو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در این مطلب به طور خاص به خواص روغن نارگیل برای مو می پردازیم.

روغن نارگیل برای مو

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص آلوئه ورا برای مو

دلایل انتخاب روغن نارگیل برای مو

از بین بردن شوره سر: اگر از این مشکل رایج رنج می برید و هنوز راهی برای درمان پیدا نکرده اید یا با شامپوهای دیگر نتایج خوبی کسب نکرده اید، حتما روغن نارگیل را امتحان کنید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که می تواند شوره سر را از بین ببرد. جالب است بدانید افرادی که در مناطقی مانند هندوستان همچنان به استفاده از روغن نارگیل ادامه می دهند نسبت به دیگران شوره سر کمتری می بینند.

 حفظ رطوبت موها: خشکی مو یکی دیگر از مشکلات رایج است. این به دلیل استفاده مکرر از سشوار و اتو مو، دکلره کردن، سوختن مو، شستن زیاد مو و غیره است. همیشه باید سعی کنید موهایتان را مرطوب نگه دارید و در این صورت استفاده از روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای مرطوب نگه داشتن موهایتان به دلیل پایداری آن در برابر تبخیر است.

محافظت از ساقه مو: خواص روغن نارگیل برای مو محافظت از ساقه مو است زیرا روغن نارگیل سرشار از پروتئین های ضروری برای مو است. هنگامی که موهای شما پروتئین های خود را به دلیل آسیب از دست می دهند، روغن نارگیل می تواند جذب ساقه مو شود و مقدار طبیعی آن را بازیابی کند.

روغن نارگیل برای مو

جلوگیری از ریزش مو: در میان مشکلات مو، هیچ کدام به اندازه ریزش مو ترسناک و وحشتناک نیست. گاهی اوقات استفاده از انواع شامپوهای ضد ریزش نمی تواند راهی برای درمان ریزش مو پیدا باشد. اما روغن نارگیل با جذب در فولیکول مو و ساقه مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

حالت دادن به مو: روغن نارگیل می تواند به عنوان یک حالت دهنده مو نیز عمل کند. مقدار کمی از این روغن تارهای مو را جدا کرده و موها را مانند ژل مو حالت می دهد.

باعث لطافت و نرمی مو می شود: روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی است که موها را براق و نرم می‌کند. به سادگی می توانید هر چند شب یک بار این روغن را روی موهای خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید تا لطافت و نرمی بی نظیر موهای خود را مشاهده کنید.

روغن نارگیل

این مطلب را نیز از دست ندهید: گلیسیرین برای داشتن مو هایی براق و شاداب

طریقه استفاده از روغن نارگیل برای مو

استفاده از روغن نارگیل بر روی موها قبل و بعد از شستشو از آسیب دیدن موها جلوگیری می کند.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از روغن نارگیل برای محافظت از موهای خود در برابر آسیب استفاده کنید.

ابتدا روغن کردن موها قبل از شستن موها در طول شستشو و زمانی که موهایتان خیس است به شما کمک می کند.

جالب است که موهای خیس بیشتر مستعد آسیب هستند. این به دلیل تغییرات ساختاری است که در طول جذب آب رخ می دهد.

هنگامی که موهای خود را خیس می کنید، آب قشر ضخیم و مرکزی را مرطوب و متورم می کند که باعث ایجاد تغییراتی در کوتیکول می شود. کوتیکول مو در واقع از فلس های صاف و همپوشانی تشکیل شده است که به انتهای ریشه مو متصل شده اند.

هنگامی که کوتیکول موهای شما آب را جذب می کند و متورم می شود، این پوسته ها به بیرون رانده می شوند تا در جای خود باقی بمانند. این باعث آسیب به موهای خیس می شود، به خصوص هنگام شانه کردن یا حالت دادن موها بیشتر مشاهده خواهید کرد.

روغن نارگیل و مو

مالیدن روغن به موهایتان قبل از شستن می تواند میزان جذب آب مو را کاهش دهد. اگر مو مرطوب باشد آسیب کمتری به آن وارد می شود.

دوم اینکه استفاده از روغن بعد از شستشو به نرم شدن موها کمک می کند. این محصول اصطکاک مو را کاهش می دهد و موهای شما را کمتر گره خورده و آسیب می بیند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت