اولین امتیاز را ثبت کنید!

سرم ویتامین c چیست و چه کاربردی دارد؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند از آسیب سلولی ناشی از نور خورشید و محیط جلوگیری کند.تمیز کردن، مرطوب کردن و استفاده از ضد آفتاب همیشه بخش مهمی از روال زیبایی است. اما در سال های اخیر گام های بیشتری در زمینه مراقبت از پوست برداشته شده است و کاربرد سرم ویتامین c در میان افراد به خوبی شناخته شده است.

سرم چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که پس از شستشوی پوست و قبل از مرطوب کننده مناسب استفاده می شود. سرم مواد قوی را مستقیماً به پوست می رساند.
سرم حاوی مولکول های کوچکی است که می تواند به عمق پوست نفوذ کند و مقدار زیادی مواد مفید را به پوست برساند. این ویژگی سرم را به ابزاری مناسب برای هدف قرار دادن آسیب هایی مانند چین و چروک تبدیل کرده است.

سرم چیست

کاربرد سرم ویتامین C روی پوست

سرم ویتامین C یکی از بهترین مواد ضد پیری است که مشتریان زیادی در بازار دارد. علاوه بر این، این محصول کلیدی برای رسیدن به پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.
اگرچه می توانید از ویتامین C در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این مواد برای پوست شما مفید باشند. بهترین راه مستقیم برای دریافت ویتامین ها به پوست استفاده از سرم و سایر محصولات موضعی است.

9 کاربرد سرم ویتامین سی

مناسب انواع پوست: ویتامین C پروفایل ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین C بر روی پوست هیچ عارضه ای ندارد و برای اکثر افراد قابل استفاده است. فقط در موارد نادر افرادی با پوست بسیار حساس می توانند احساس سوزش خفیفی داشته باشند.
روشن کننده پوست: سرم ویتامین C به محو شدن رنگدانه ها کمک می کند و پوست را نرم و صاف می کند. همچنین تیرگی پوست را کاهش داده و ظاهری جوان به پوست می بخشد.

سرم ویتامین سی

کاهش قرمزی و التهاب پوست: ویتامین C تاثیر مثبتی در درمان انواع سوختگی های پوستی داشته است. سرم ویتامین C ساختار پوست را متعادل کرده و قرمزی را کاهش می دهد.

از بین برنده تجمع رنگدانه ها: منظور از رنگدانه لکه های ناشی از افزایش سن و آسیب دیدگی بر اثرآفتاب است. ملانین بیشتر در نواحی خاصی از پوست تولید می شود. همچنین ممکن است در مناطقی از پوست که قبلاً آکنه داشته اند، رنگدانه ایجاد شود.
استفاده از سرم ویتامین C روی پوست تولید ملانین را مهار می کند. در نتیجه لکه های تیره روی پوست ما از بین می روند و پوست یکدست می شود.

خطوط زیر چشم را که به صورت دایره هستند از بین میبرد: سرم ویتامین C به صاف و یکدست شدن ناحیه زیر چشم کمک می کند و آن را آبرسانی می کند. ویتامین C در کاهش قرمزی بسیار موثر است. برخی ادعا می کنند که ویتامین C به محو شدن سیاهی دور چشم کمک می کند.

سرم ویتامین سی

کلاژن سازی: کی از کاربردهای سرم ویتامین سی که در میان افراد بسیار محبوب است کلاژن سازی می باشد. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که ماندگاری طولانی دارد. وقتی کلاژن در پوست کم است، خطوط و چین و چروک روی پوست ایجاد می شود.

باعث سفت شدن پوست: تولید کلاژن با خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط است. زمانی که کلاژن سازی پوست کاهش می یابد، پوست شل می شود. استفاده از سرم ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن می شود. در نتیجه ویتامین C باعث تقویت و سفت شدن پوست می شود.

محافظ در برابر نور آفتاب: وقتی بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می گیرید، مولکول هایی به نام «رادیکال های آزاد» در بدن تشکیل می شوند. این یک اتم بدون الکترون است. رادیکال‌های آزاد به دنبال اتم‌های دیگر هستند تا الکترون‌ها را بدزدند و باعث آسیب شدید به پوست ما شوند.

سرم ویتامین سل

بهبودی پوست آفتاب سوخته: طبق مطالعات انجام شده، سرم ویتامین C علاوه بر کاهش قرمزی، سرعت تولید و تکثیر سلولی را افزایش می دهد. این باعث می شود سلول های سالم جدید جایگزین سلول های آسیب دیده شوند.

سرم ویتامین سی

سخن آخر

با توجه به کاربردهای سرم ویتامین سی که در این مقاله برای شما ذکر شد قطعا به فواید آن پی برده شده و کاملا متوجه شدید که باید این محصول را در کنار ضد آفتاب رنگی و مرطوب کننده خود قرار دهید و به صورت روزانه از آن استفاده نمایید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت