سفیدی زودرس مو
  • مو
  • 13 تیر 1401
  • 2140
اولین امتیاز را ثبت کنید!

سفیدی زودرس مو

با افزایش سن، موها به تدریج رنگدانه خود را از دست می دهند و سفید می شوند. سفیدی مو برای افرادی که به سن بالا رسیده اند کاملا طبیعی است و دیر یا زود همه آن را تجربه خواهند کرد. اما سفیدی زودرس مو در سنین پایین قطعا خوشایند نیست. موهای خاکستری حتی در موهای کودکان و نوجوانان نیز دیده می شود. در چنین مواقعی افراد قبل از جستجوی راه هایی برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها باید به دنبال علت مشکل باشند. در جوانی چه اتفاقی می افتد که موهایشان سفید می شود ؟

 

دلایل سفید شدن موها در جوانی

علت اصلی سفیدی زودرس مو پیری و پوسیدگی رنگدانه های مو یا ملانوسیت ها است. این عامل کاملا طبیعی است و همه آگاهانه یا ناآگاه آن را تجربه می کنند. اما ممکن است افراد میانسال را در اطراف خود دیده باشید و موهای سفید کمتری نسبت به افراد هم سن و سال داشته باشند. سن موهای سفید تا حد زیادی به وراثت و سبک زندگی بستگی دارد. اما دلایل دیگری نیز برای سفیدی م سفیدی زودرس مو وجود دارد.

سفیدی زودرس مو

عوامل ژنتیکی و ارثی

اگر بزرگترهای فامیل خیلی زودتر از همسن و سال هایشان سفیدی مو را تجربه کردند، احتمالاً این مشکل در سایر اعضای خانواده نیز دیده می شود. البته در نظر داشته باشید که وجود چنین مشکلی در خانواده به این معنا نیست که همه اعضای خانواده آن را تجربه کنند. برخی از عوامل ژنتیکی یا نوع موی افراد ممکن است به گونه ای باشد که یک فرآیند طبیعی برای سفید شدن موهای آنها باشد. اما این اتفاق برای اکثر فرزندان و نوه های خانواده رخ خواهد داد. به خاطر داشته باشید که هنوز هم به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی پیشگیری یا درمان سفیدی مو غیرممکن است.

 

اختلالات هورمونی

عدم تعادل هورمونی اغلب یکی از دلایل اصلی مشکلات پوست و مو است. علت سفید شدن موها را باید در وضعیت غده تیروئید و غده هیپوفیز جستجو کرد. عدم تعادل این هورمون ها و بیش از حد آنها می تواند باعث ریزش  مو و سفیدی زودرس مو شود.

سفیدی زودرس مو

استرس

اضطراب شدید، استرس طولانی مدت می تواند به طور ناگهانی باعث سفیدی مو شود. اینها فولیکول ها و رنگدانه های مو را تحت تأثیر قرار می دهند و آنها را از حالت طبیعی خود خارج می کنند. علاوه بر این، میزان و مدت استرس و اضطراب، خون رسانی به فولیکول های مو را مختل کرده و به تدریج آنها را ضعیف می کند.

 

سبک زندگی و رژیم غذایی

سبک زندگی یعنی مراقبت بیشتر از مو، اگر موهای خود را با آب داغ یا شامپوهای نامناسب می شویید، باید منتظر انواع آسیب ها از جمله موهای سفید باشید. علاوه بر این، مصرف غذاهای ناسالم مانند فست فودها، غذاهای شور و چرب و … بر سلامت موی افراد تاثیر می گذارد. این غذاها تقریبا هیچ ماده مغذی ضروری برای بدن ندارند و استفاده از آنها تنها منجر به ریزش مو، خشکی و از بین رفتن رنگ طبیعی مو می شود.

سفیدی زودرس مو

سیگار کشیدن

سیگار روند پیری کل بدن به خصوص پوست و مو را تسریع می کند. زیرا این مواد بر عملکرد سلول های مختلف بدن تأثیر می گذارند و در عملکرد طبیعی آنها مشکل ایجاد می کنند. همچنین با غلیظ شدن خون، خون رسانی به قسمت های بدن را با مشکل مواجه کرده و جوانی و شادابی آن را از بین می برد.

 

استفاده از رنگ مو

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی می تواند آسیب زیادی به موهای فرد وارد کند. رنگ مو یکی از مواد شیمیایی است که بر رنگدانه های مو تاثیر می گذارد. بنابراین می توانند رنگدانه ها را ضعیف و از بین ببرند و آنها را سفید کنند.

 

جمع بندی

 

در اینجا سعی داشتیم شما را با دلایل مختلف سفیدی زودرس موها آشنا سازیم تا بتوانید با دانستن این مطالب از سفیدی موهای خود پیشگیری کنید.

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت